1403-06-12 12:13
110
0
91269
رئیس تبلیغات اسلامی گرگان:

الگوگیری از سیره نبوی ضروری است

رئیس تبلیغات اسلامی گرگان با اشاره به اهمیت الگوگیری از سیره پیامبر اسلام (ص) در زندگی فردی و اجتماعی، تاکید کرد: مسئولیت‌پذیری و استقامت در برابر چالش‌ها باید در جامعه امروز نهادینه شود.

حجت الاسلام سید جواد محمدزاده در حاشیه مراسم دسته‌روی نیروهای مسلح استان گلستان که به مناسبت رحلت پیامبر بزرگ اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در گرگان برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما با اشاره به اهمیت الگوگیری از سیره پیامبر اسلام (ص) در زندگی فردی و اجتماعی اظهار داشت: آنچه که پیامبر بزرگ اسلام (ص) را به عنوان یک الگوی بی‌نظیر برای بشریت و به‌ویژه برای ما تبدیل می‌کند، این است که ایشان در دوران جوانی خود به وظایف و مسئولیت‌های خود به‌طور کامل عمل کرد و با عزم و اراده‌ای استوار برای تحقق اهداف الهی خود حرکت کرد و در این مسیر استقامت ورزید.

وی افزود: این الگوگیری از پیامبر اسلام (ص) نه تنها به ما نشان می‌دهد که چگونه باید در زندگی فردی و اجتماعی‌مان مسئولیت‌پذیر باشیم، بلکه به ما یادآوری می‌کند که در مواجهه با چالش‌ها و دشواری‌ها، باید با ایمان و استقامت در راه هدف‌های الهی قدم برداریم.

رئیس تبلیغات اسلامی گرگان با تأکید بر اهمیت مسئولیت‌پذیری در جامعه کنونی تصریح کرد: آنچه در جامعه امروز ما ضرورت دارد، این است که هر فرد در هر موقعیتی که قرار دارد، وظایف خود را به بهترین نحو انجام دهد. همان‌طور که مقام معظم رهبری تأکید دارند، باید هر جایی که هستیم، آنجا را به عنوان مرکز دنیا و عالم بدانیم و با تمام توان و اخلاص در انجام مسئولیت‌هایمان کوشا باشیم و اگر این نگرش در جامعه نهادینه شود، معلم، دانشجو، دانش‌آموز، طلبه و مسئولان همگی می‌توانند با همت و اراده‌ای قوی‌تر به سمت تحقق اهداف و آرمان‌های جامعه اسلامی حرکت کنند و در حقیقت، این رویکرد می‌تواند به ایجاد یک جامعه پویا و پرتحرک منجر شود که در آن هر فردی به نقش خود واقف بوده و در مسیر رشد و تعالی جامعه سهیم باشد.

محمدزاده در ادامه با اشاره به یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته پیامبر اسلام (ص) که می‌تواند به‌عنوان الگویی برای همگان مورد توجه قرار گیرد، تأکید کرد: یکی از شاخص‌های مهم در سیره پیامبر بزرگ اسلام (ص)، حس مسئولیت‌پذیری عمیق ایشان بود. پیامبر اسلام (ص) در عبور از سختی‌ها و بحران‌ها، شانه‌های خود را زیر بار مسئولیت‌ها قرار می‌داد و با اراده‌ای محکم به مقابله با چالش‌ها می‌پرداخت که این ویژگی پیامبر (ص) نشان‌دهنده این است که در هر شرایطی، حتی در شرایط بسیار سخت و بحرانی، باید مسئولیت‌های خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم و از مسیر درست خارج نشویم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به این تفاسیر فوق، امروز نیز نباید از زیر بار مسئولیت‌ها شانه خالی کنیم. در برابر دشمنان باید با انسجام و اتحاد بیشتر ایستادگی کنیم و مسئولیت‌های خود را به‌درستی انجام دهیم و فقط از این طریق است که می‌توانیم به پیروزی‌های بیشتری دست یابیم و ارزش‌های اسلامی را در جامعه تقویت کنیم و مسلما در این راستا، وظیفه ما این است که با تکیه بر آموزه‌های پیامبر اسلام (ص) و استقامت در برابر مشکلات، جامعه‌ای مقاوم و متحد بسازیم که بتواند در برابر تهدیدها و چالش‌های مختلف ایستادگی کرده و به سوی آینده‌ای روشن و پرافتخار حرکت کند.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.