1394-06-13 14:20
991
0
20019
فروزنده در همایش گفتمان انقلاب اسلامی در گرگان:

انقلاب اسلامی نظم نوین استکبار جهانی را برهم زده / سوالات جدی در متن برجام وجود دارد / نگاه بدبینانه به مذاکرات نداریم

معاون پارلمانی دولت دهم با بیان اینکه ما به مذاکرات بدبینانه نگاه نمی‎کنیم، گفت: اگر ما در مذاکرات محکم‌تر ایستاده بودیم می‎توانستیم امتیازات بیشتری بگیریم.

به گزارش گلستان ما ؛ لطف‌الله فروزنده دهکردی امشب در همایش گفتمان انقلاب اسلامی در گرگان اظهار کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران با وجود همه فشارهای بین‌المللی استکبار جهانی در شرایط خوبی قرار دارد.

وی تصریح کرد: نفوذ یکی از روش‎های ورود عوامل استکبار به مسائل داخلی کشور است که استکبار جهانی این مهم را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون پارلمانی دولت دهم با بیان اینکه همه برنامه‎ای که آمریکا در خاورمیانه دنبال کرده با شکست رو‌به‌رو بوده، افزود: امروز گفتمان انقلاب اسلامی و سیره امام(ره) در همه کشورهای جهان از قاره آفریقا تا خاورمیانه حاکم است.

وی با بیان اینکه همه مردم جهان گفتمان امام(ره) و انقلاب اسلامی را دوست دارند، گفت: طبیعی است که دولت‎ها با گفتمان امام(ره) و انقلاب اسلامی در حال حاضر مخالف باشند و این مهم با گذشت زمان حل خواهد شد.

معاون پارلمانی دولت دهم با بیان اینکه انقلاب اسلامی شرایط فعلی نظم نوین استکبار جهانی را برهم زده است، ابراز داشت: استکبار در مسئله هسته‎ای عنوان‌های مختلف توطئه‎ها را در پیش گرفته است و امروز به این نتیجه رسیدند که باید پدیده نفوذ را در دستور کار خود قرار دهد.

فروزنده دهکردی با بیان اینکه ما به مذاکرات بدبینانه نگاه نمی‎کنیم، افزود: اگر ما در مذاکرات محکم‌تر ایستاده بودیم می‎توانستیم امتیازات بیشتری بگیریم چرا که استکبار به دنبال مذاکره بود و به این مهم «جان‎کری» اشاره داشته است.

وی با بیان اینکه چند دغدغه‎ جدی در توافق هسته‎ای وجود دارد و دولت باید به آن پاسخ دهد، گفت: بند 11 و 12 قطع‌نامه شورای امنیت سازمان ملل دو ایراد اساسی دارد و در این بند به کنترل موشکی اشاره شده و این در حالی است که تیم مذاکره‌کننده می‎گوید که قطع‌نامه قابلیت اجرایی ندارد.

عضو هیئت‎ علمی دانشگاه تربیت مدرس ابراز داشت: بند 12 قطع‌نامه مصوب شورای امنیت واردات و صادرات سلاح را هدف‌گذاری کرده و این در حالی است که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره از مقاومت و مردم محروم یمن حمایت معنوی می‎کند.

سوالات جدی در متن برجام وجود دارد

فروزنده ادامه داد: سوالات جدی در متن برجام وجود دارد و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند باید تحریم‎ها ظالمانه یک جا برداشته شده و لغو شود نه اینکه تعلیق شود.

وی با بیان اینکه استکبار به دنبال این است که فضا را برای حضور خود در ایران فراهم کنند، بیان داشت: مردم ما باید به این موضوع بیندیشند که آن چیزی که فلسطین و حزب‌الله امروز به این نقطه رساند مقاومت بود نه مذاکره.

معاون پارلمانی دولت دهم با بیان اینکه امروز مردم یمن به دلیل مقاومت چند ماه عربستان را مستاصل کردند و این موضوعی است که آقایان آن را قبول ندارند، خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصادی ایران جریاناتی به دنبال این هستند که سرمایه‎گذار خارجی وارد کشور کنند.

فروزنده با بیان اینکه کسی با سرمایه‎گذار خارجی مخالف نیست، بیان داشت: با ورود سرمایه‎گذاران خارجی به کشور شرکت‌های چندملیتی وارد ایران خواهند شد و مانند دوران شاه پهلوی عمده صنعت مونتاژ را در کشور گسترش می‎دهند.

وی با بیان اینکه در دوران شاه 60 هزار مستشار خارجی در ایران حضور داشت، ابراز داشت: کشور مصر که دارای تاریخ و بنادر زیادی است 30 سال با این استکبار در ارتباط بود و امروز فقیرترین کشورها است./فارس

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.