1402-08-24 09:28
543
0
87445
امام جمعه اهل سنت شهر فراغی:

اهل‌سنت در انتخابات آتی حضور پرشور خواهد داشت

حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی، یکی از مهم‌ترین راه‌های حفظ و تقویت نظام جمهوری اسلامی ایران است. بنابراین، همه مردم اعم از اهل سنت باید در این امر مهم، مشارکت داشته باشند.

 به گزارش «گلستان ما»، با توجه به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به‌عنوان یکی از رویدادهای سیاسی کشور در بعد جهانی است و لازم است در این خصوص و برای برگزاری هر چه بهتر و حضور پرشور، از سوی شخصیت‌های مختلف به این موضوع مهم پرداخته شود.

 در این راستا گفتگوی تفصیلی با محمدامین آخوندصفری امام‌جمعه شهر فراغی شهرستان کلاله داشتیم که بخشی از این گفتگو را در ذیل خواهید خواند.

گلستان ما: با سلام خدمت جناب آخوند صفری. لطفاً به‌عنوان یک شخصیت سیاسی و مذهبی در خصوص لزوم حضور پرشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی توضیحاتی بفرمایید.

آخوند صفری: سلام علیکم. انتخابات مجلس شورای اسلامی یکی از مهم‌ترین ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران است. نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رأی مردم انتخاب می‌شوند و وظیفه قانون‌گذاری، نظارت بر عملکرد دولت و رسیدگی به امور کشور را بر عهده دارند. بنابراین، حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی، تأثیر بسزایی در تعیین سرنوشت کشور خواهد داشت.

گلستان ما: لطفاً توضیح دهید که حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی چه تأثیراتی در کشور خواهد داشت؟

امام جمعه شهر فراغی: حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی، پیامی قوی به دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد فرستاد. این پیام نشان می‌دهد که مردم ایران از نظام خود حمایت می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که دشمنان به اهداف خود دست یابند.

علاوه بر این، حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی، باعث خواهد شد که منتخبان مردم، از مشروعیت بیشتری برخوردار باشند. این امر، باعث می‌شود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با قدرت بیشتری به وظیفه خود عمل کنند و از مصالح کشور دفاع کنند.

در نهایت، حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی، باعث خواهد شد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از طیف‌های مختلف جامعه انتخاب شوند. این امر، باعث خواهد شد که مجلس شورای اسلامی، نماینده همه اقشار جامعه باشد و بتواند نیازهای همه مردم را تأمین کند.

گلستان ما: لطفاً توضیح دهید که چگونه می‌توان مردم را به حضور پرشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی تشویق کرد؟

آخوند صفری: برای تشویق مردم به حضور پرشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی، باید اقدامات مختلفی انجام شود. از جمله این اقدامات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

آگاهی‌بخشی به مردم در خصوص اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی.

ایجاد انگیزه در مردم برای شرکت در انتخابات.

ایجاد زمینه‌های مشارکت مردم در انتخابات.

گلستان ما: لطفاً توضیح دهید که چگونه می‌توان آگاهی مردم در خصوص اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی را افزایش داد؟

امام جمعه شهر فراغی: برای افزایش آگاهی مردم در خصوص اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی، باید از ظرفیت‌های مختلف، از جمله رسانه‌ها، مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها استفاده کرد. باید به مردم توضیح داد که انتخابات مجلس شورای اسلامی، یکی از مهم‌ترین ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران است و تأثیر بسزایی در تعیین سرنوشت کشور خواهد داشت.

گلستان ما: لطفاً توضیح دهید که چگونه می‌توان انگیزه مردم برای شرکت در انتخابات را ایجاد کرد؟

آخوند صفری: برای ایجاد انگیزه در مردم برای شرکت در انتخابات، باید به مردم نشان داد که مشارکت آنها در انتخابات، تأثیر مثبتی بر زندگی آنها خواهد داشت. باید به مردم توضیح داد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وظیفه قانون‌گذاری، نظارت بر عملکرد دولت و رسیدگی به امور کشور را بر عهده دارند. بنابراین، انتخاب نمایندگان شایسته، می‌تواند تأثیر مثبتی بر زندگی مردم داشته باشد.

گلستان ما: لطفاً توضیح دهید که چگونه می‌توان زمینه‌های مشارکت مردم در انتخابات را فراهم کرد؟

آخوند صفری: برای فراهم کردن زمینه‌های مشارکت مردم در انتخابات، باید موانعی که در مسیر مشارکت مردم وجود دارد را برطرف کرد. از جمله این موانع می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

عدم اطلاع مردم از زمان و مکان برگزاری انتخابات.

عدم تمایل مردم به حضور در صف‌های طولانی برای رأی دادن.

عدم اطمینان مردم از صحت انتخابات.

برای برطرف کردن این موانع، باید اقدامات مختلفی انجام شود. از جمله این اقدامات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اطلاع‌رسانی گسترده در خصوص زمان و مکان برگزاری انتخابات.

ایجاد شرایطی برای رأی دادن الکترونیکی.

افزایش شفافیت انتخابات.

در پایان، لازم است تأکید کنم که حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی، یکی از مهم‌ترین راه‌های حفظ و تقویت نظام جمهوری اسلامی ایران است. بنابراین، همه مردم اعم از اهل سنت باید در این امر مهم، مشارکت داشته باشند.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.