1400-12-04 13:58
559
0
78802
کارشناس سیاسی استان گلستان:

ایران مرکز تقل راهبرد حسن همجواری در بین کشورهای همسایه/ خلاهای دیپلماسی و اقتصادی با کشورهای همسایه در حال پر شدن است

کریمی اول گفت: مقام معظم رهبری دولت را به این سمت گرایش دادند که باید با کشورهای همسایه ارتباط برقرار کنیم و صادقانه از حریم کشورهای دوست خود ایستادگی و دفاع کنیم.

حسین کریمی اول در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما، اظهار کرد: با توجه به شرایطی که امروز کشور ما در عرصه بین المللی دارد و نظر رهبری مبنی بر قوی شدن در همه عرصه ها است به همین جهت اگر بخواهیم اثر گذاری بیشتری داشته باشیم باید خود را در همه سطوح عرضه کنیم.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه با توجه به دستاوردهای کشور در طول عمر انقلاب اسلامی بهترین راهبرد اقتصادی حضور در عرصه بین المللی است، خاطرنشان کرد: باید به کشورهای اطراف خود نگاه داشته باشیم که با توجه به شرایط بین المللی و اختلافات بین برخی قدرت ها می توانیم در مقابل هجمه های اقتصادی و تحریم های ظالمانه بایستیم.

وی رویکرد دولت سیزدهم و نگاه رهبری به منطقه دانست و افزود: کشورهایی که در همسایگی هستند در تبادلات تجاری و سیاسی باید بر این محور قرار بگیرند و سفر رییس جمهور به قطر نقطه عطفی در این حوزه است.

کریمی اول ابراز کرد: با توجه به فاصله گرفتن کشورهای منطقه از استکبار جهانی گرایش کشورها به سمت ایران چرخش داشته و این بر اساس توانمندی های ما است چرا که ایران را برقرار کننده امنیت کشور های منطقه دانستند.

کارشناس مسائل سیاسی به سفر رئیس جمهور به کشور قطر اشاره کرد و تصریح کرد: قطر از جمله کشورهایی است که به این منطق رسیده که باید ارتباط خود را برقرار کند و طرح های بزرگ را با تعامل با ایران انجام دهد و خلا دیپلماسی اقتصادی ارتباط با کشورهای منطقه با دولت فعلی در حال پر شدن است.

وی متذکرشد: با توجه به شرایط نفوذ انقلاب آینده بسیار روشنی از دید اقتصادی به وجود خواهد آمد و کشورهای منطقه به سمت همگرایی حرکت خواهند کرد و ایران به عنوان مرکز ثقل راهبرد حسن همجواری خواهد بود.
کریمی اول مهم ترین عامل این حرکت را تدابیر هوشمندانه رهبری دانست و گفت: مقام معظم رهبری دولت را به این سمت گرایش دادند که باید با

کشورهای همسایه ارتباط برقرار کنیم و صادقانه از حریم کشورهای دوست خود ایستادگی و دفاع کنیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.