1394-01-24 18:50
1622
4
13155
مشارکت حداکثری جوانان از طیف ها و اقوام مختلف در تصمیم سازی ها؛

بازی با برگ اقوام در گلستان/ دعوت گزینشی به جلسات اتحادیه انجمن های اسلامی و شورای مشورتی جوانان گلستان

پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید کسی انتظارش را نداشت در بدو امر و شروع بکار این دولت در این حد به مشارکت حداکثری جوانان از طیف ها و اقوام مختلف در تصمیم سازی ها اعتماد و بها داده شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از شاهدفردا، پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید کسی انتظارش را نداشت در بدو امر و شروع بکار این دولت در این حد به مشارکت حداکثری جوانان از طیف ها و اقوام مختلف در تصمیم سازی ها اعتماد و بها داده شود، بخصوص نشانه های این اعتماد به جوانان در ادامه بیشتر مشهود می شد.

این امر تا جایی پیش رفت که مشاور جوان استاندار گلستان در بسیاری از جلسات رسمی و غیر رسمی و همچنین در محافل عمومی و خصوصی، گلستان را پیشقراول استان های کشور در اهمیت دادن به جوانان به خصوص اقوام مختلف می دانست، که البته به نظر می آید تشکیل مجمعی به نام «شورای مشورتی جوانان استان» از سوی حوزه مشاور جوان استانداری به ظاهر مفید می آمد اما در باطن چیز دیگری نمایان می نمود.

تاکنون خروجی خاص و تاثیرگذاری حاصل نشده است جز اینکه از تعداد مدعوین این مجمع به مرور کاسته می شود، نمونه کمرنگ شدن ماهیت این مجمع را می توان به تشنج کشیده شدن یکی از این جلسات مجمع اشاره کرد که یکی از حاضرین از عملکرد شورا رضایت نداشته و تشکیل این چنین مجمعی را بی فایده خواند و بیشتر رسانه های سیاسی و اجتماعی این مساله را پوشش خبری دادند.

از پرداختن به سیاست ها و سیاستگذاری های شورای مشورتی جوانان استان گلستان که زیر مجموعه استانداری گلستان می باشد که بگذریم می رسیم به اتحادیه انجمن های اسلامی استان گلستان و گردانندگان جوان آن که مدعی همیشگی حمایت از اقوام در استان هستند و گواه این موضوع، دعوت نمودن گروهی از جوانان فعال سیاسی و اجتماعی اقوام مختلف در استان به این جمع و به ظاهر اثبات حسن نیت شان می باشد.

نگفته پیداست که اگر این دعوت انجام نمی شد، این جوانان سنگین تر بودند چرا که این رویه برای برخی از این جوانان دوام چندانی نداشت و به نوعی، شعارهای رنگین رو به فراموشی رفت تا جایی که دعوت به جلسات در حال حاضر بصورت گزینشی صورت می گیرد!

انجمن اسلامی

حال سوال اینجاست واقعاً ماهیت اینگونه سیاست ورزی و دعوت به این مجامع به چه منظور است؟

به نظر می رسد سیاستگذاران این جمع نیز استفاده این چنینی از این جوانان فعال اقوام را صرفاً جهت استفاده از «برگ اقوام» در انتخابات می دانند تا در آینده با خوشبینی به ماحصل و نتیجه کار در انتخابات های مختلف نگاه کنند!

آیا بهتر نیست روسای مجامع، اتحادیه ها، احزاب و گروه های مختلف در استان تکلیف خود را با اینگونه سیاست ورزی های غلط روشن نمایند؟

آیا بهتر نیست سیاستگذاران در جلسات راهبردی خود به جای سیاست ورزی نادرست بدنبال استفاده از امکانات و توانمندی های اقوام در استان باشند؟

قطعاً ادامه این روند و بی اهمیت جلوه دادن مشارکت جوانان، موجبات یاس و نامیدی از دولت تدبیر و امید را فراهم خواهد کرد و این مساله یقیناً به صلاح سیاسیون استان نخواهد بود.

نگارنده نگران عدم دعوتش در سه جلسه اخیر در این مجامع نبوده و نیست اما توصیه می کند بهتر است در تصمیمات خصوصی خود تجدیدنظری جدی را اعمال نمایید.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

محمد

باسلامبنده خودم یکی از اعضای شورای مرگزی جوانان اتحادیه انجمن اسلامی گلستان هستم چه کسی گفته که دعوتای ما همش گزینشی اصلا هم اینطور نیس اول تحقیق کنید بعد حرف بزنیدبعدش تا کور شود هر آن کس که نتوان دید.

0
0
پاسخ
1394-01-24 20:22
برای استان دلواپسیم

متاسفانه یکی از مشکلات این شورا ، (جسارت نشود به دوستان) فقدان تحصیلات و هوش سیاسی در بین اعضای اون هست. افراد فقط و فقط صرف اینکه طرفدار جناح خاصی هستند در این مجمع عضو هستند و هیچ تحلیل و یا ایده و یا نظر و یا آینده نگری سیاسی یا اجتماعی ندارند حتی از اوضا و احوال استان و یا حتی محل زندگی خودشان.بهتر بود اعضای این شورا از نخبگان استان انتخاب شوند تا حداقل بازدهی و خروجی داشته باشد. متاسفانه در این جلسات هم تا می توانند جناح های مخالف را می کوبند بجای اینکه به فکر دلسوزی برای جوانان استان باشند یا تدبیر و راه حلی برای خروج از مشکلات استان.

0
0
پاسخ
1394-01-25 04:36
سیستانی کتول

بیش از سی سال است که ازپتانسیل اقوام فقط به عنوان ابزار انتخاباتی دوستان محترم اتحادیه وسیاسیون استان سوءاستفاده میکنند.جناب آقای ح .ع ا.چون حنایش پیش هم سن وسالانش حداقل در قوم سیستانی رنگی ندارد.به سراغ نیروهای جوان رفته است.تاشاید بتواند از آنها برای رسیدن به اهداف خود استفاده ابزاری نماید.دوستان زرنگ سیاسی آنقدر از صداقت ما سوء استفاده نمودید.که آدم وعالم متوجه آن شدند .به یقین بدانیداجازه تکرار شتباه گذشته رابه فرزندانمان نخواهیم داد.

0
0
پاسخ
1394-01-25 07:19
حسین

چرا از حضور جوانان در اتحادیه بعنوان دادن سکان بدستان نیروهای جوان تعبیر نمیکنید ، کمی واقع بین باشید فردی را که شما میگویید به اصل قومیتی در استان اعتقاد دارد و هیچ فرقی برایش نمیکند که نیروی سیستانی باشد یا ترکمن یا شهروند گرگانی .

0
0
پاسخ
1394-01-26 06:12

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.