1401-04-20 12:31
439
0
80757
کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی:

بایدن دست خالی منطقه را ترک می‌کند/ معادلات منطقه به نفع آمریکا نیست

کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی گفت:معادلات منطقه به سمت معادلات آمریکایی ها پیش نمی رود و بایدن با دست خالی منطقه را ترک می‌کند.

حسین کریمی‌اول در گفتگو با خبرنگار گلستان ما در خصوص حضور اضطراری بایدن، رئیس جمهور آمریکا در منطقه گفت: نظر کارشناسان این است که مسائل به وجود آمده در منطقه و تبعات جنگ روسیه و اوکراین برای انرژی جهانی و مسائل دیگر در این قضیه باعث شده که آقای بایدن به عربستان سفر کند.
کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: محور سخن رئیس جمهور آمریکا  نیز قطعا این است که عربستان را مجاب کند که انرژی غرب را تامین کند و تولید نفت را افزایش دهد تا بتواند با افزایش تولید نفت کسری غرب جبران شود.
کریمی‌اول گفت: از سویی دیگر فروپاشی کابینه رژیم صهیونیستی و همچنین قرار گرفتن کشورهایی مثل آلمان و فرانسه در چنین شرایطی در پی جنگ اوکراین شرایط برای غرب سخت‌تر شده است.
کریمی‌اول ابراز داشت:  پوتین تهدید کرد که اروپا زمستان سختی را در پیش خواهد داشت و این مسئله نشان می دهد که روسیه دنبال تحریم انرژی اروپا است و باید این نکته را اعلام کرد که ظلم هیچ وقت پایدار نیست و اینها بیش از چهل سال است که کشورهای منطقه را مورد ظلم و ستم قرار دادند و امروز این تهدیدها و توطئه ها یکی یکی به سراغشان آمده است.
وی متذکر شد: این سنت الهی است که ظالمان را به سزای عملشان برسند و این شرایط و قرائن را می بینیم و با اقتدار انقلاب اسلامی و درایت مقام معظم رهبری در تحولات سیاسی دنیا به مرحله ای رسیدیم که امروز ایران نقش اصلی و کلیدی را در بحث انرژی در منطقه ایفاء می کند.
این کارشناس سیاسی افزود: متحد فعلی ایران نیز همرا با این موضوع است و عربستان در این شرایط همراهی با آمریکا نخواهد کرد و پیش بینی می شود آمریکا به نتایج که در نظر دارد در این سفر نرسد چرا که عربستان نگاهی به سمت ایران دارد.
کریمی‌اول تاکید کرد: عربستان  از همراهی با آمریکا واهمه دارد،  در گذشته نه چندان دور وقتی خواست تولید را افزایش دهد آرامکو مورد حمله انصارالله یمن قرار گرفت و بیش از 70 درصد صادرات نفت عربستان متوقف شد و در معاملات منطقه قطعا نگاهی به مسائل منطقه دارد و می داند که اگر در این صحنه همراهی کند مراکز نفتی عربستان از سوی متحدان ایران مورد حمله قرار می گیرد و لذا معادلات منطقه به سمت معادلات آمریکایی ها پیش نمی رود.
وی افزود:  معادلات به سمتی پیش می رود که ایران اسلامی پیش بینی کرده و متحدان دیگر مثل روسیه و چین به این سمت می روند که از یکه تازی آمریکا در منطقه جلوگیری کنند و از رسیدن به اهداف آمریکا در منطقه جلوگیری شود.

این کارشناس سیاسی افزود: قطعا با شکست سیاست های آمریکا در منطقه رو به رو خواهیم بود و سقوط قدرت پوشالی آمریکا را در آینده دور مشاهده می‌کنیم و رژیم صهیونیستی نیز از این ماجرا مستثنی نیست.

کریمی‌اول گفت: امید داریم روند تحولات با مسائل مطرح شده بایدن با دست خالی از منطقه بازخواهد گشت و اگر عربستان در این تصمیمی که با آمریکا دارد بخواهد بیش از حد از جایگاه خود نقشه ایفاء کند با پاسخ جمهوری اسلامی ایران رو به رو خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.