1400-12-09 16:22
671
0
78894
رییس جامعه المصطفی العالمیه:

تقریب عالی ترین سیاست جامعه المصطفی العالمیه گلستان/ برگزاری گردهمایی بزرگ علمای شیعه و سنی در عید مبعث

رییس جامعه المصطفی العالمیه گفت: تربیت عالمان تقریبی از جمله فعالیت های ما در گلستان بوده که در این امر بسیار موفق بوده ایم.

به گزارش گلستان ما؛ حجت الاسلام حسینی ظهر امروز در نشست خبری آیین اختتامیه بیست و هفتمین دوره جشنواره بین المللی قرآن و حدیثی المصطفی اظهار کرد: یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی تأسیس نهاد علمی جامعه المصطفی العالمیه است که از ملیت های مختلف دانشجو در ایران داریم.

رییس جامعه المصطفی گلستان با بیان اینکه سیاست های راهبردی این جامعه پرورش دانشمندان روشن ضمیر و عالم به زمان می باشد، خاطرنشان کرد: تربیت عالمان تقریبی از جمله فعالیت های ما در گلستان بوده که در این امر بسیار موفق بوده ایم.

وی افزود: در جهان اسلام تنها نهاد دانشگاهی با سابقه وحدت بین شیعه و سنی است نهاد جامعه المصطفی است و راهبرد ما تقریب مذاهب است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به حضور ۵۵۰دانشجو در گرایش های مختلف در این مجموعه آموزش عالی اذعان کرد: در طول این سال ها حدود سه هزار نفر از این مجموعه فارغ التحصیل شده اند.

رییس جامعه المصطفی گلستان یادآورشد: در فاصله سه ماه دو همایش بین المللی در گلستان این مجموعه برگزار کرد که نشان از مقبولیت و بالندگی می باشد که حدود ۳۵۰مقاله علمی به دبیرخانه برگزار شد.

وی متذکرشد: در کنار کارهای آموزشی کارهای فرهنگی تربیتی در این مرکز آموزش عالی صورت می پذیرد که یکی از این عناوین برگزاری جشنواره قرآن و حدیث است و در این جشنواره نیز از آیت الله نورمفیدی به عنوان فعال قرآنی شیعه و آخوند کر به عنوان فعال قرآنی اهل سنت تجلیل خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه در این همایش بیش از ۷۰مهمان خارج استان دعوت شده اند، عنوان کرد: کرسی های تلاوت و تفسیر قرآن از شنبه تا پنج شنبه در ۱۴نقطه برگزار شد و در کنار آن نیز نمایشگاه قرآنی با همکاری ناشران مختلف برگزار شد.

رییس جامعه المصطفی اعلامیه گلستان در خصوص گردهمایی بزرگ علمای شیعه و سنی در گنبد کاووس، اظهار کرد: این همایش فردا با حضور و سخنرانی دکتر عباسی رییس جامعه المصطفی کشور فردا برگزار می شود.

وی با اشاره به تاکید بر فراگیری علوم قرآنی عنوان کرد: ۲۰۰ حافظ دانشجو قرآن در این مرکز حضور دارند که رفتار و منش قرآنی در میان افراد توسعه بسیاری داشته است اما نیاز است متولیان متعدد فرهنگی نگاه ویژه تری به این حوزه داشته باشند.

حجت الاسلام حسینی قرآن را یکی از مهم ترین اشتراکات وحدت عنوان و تصریح کرد: برای توجه به اشتراکات بین شیعه و سنی باید توجه به دشمن مشترک داشته باشیم و مهم ترین سیاست عالی ما نیز بحث تقریب و وحدت است.

رییس جامعه المصطفی اعلامیه گفت: ما به دنبال این هستیم که برای نهادینه کردن تقریب آن را در خواص نهادینه کنیم تا با همین اعتقاد خواص از معارف استخراج کنند.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.