1394-03-14 08:42
1472
0
15656
علی محمد جعفری عنوان کرد:

تیم مذاکره‎کننده در مقابل زیاده‎خواهی‎دشمنان ایستادگی کنند

مسئول سازمان بسیج رسانه گلستان از انتشار«گزاره برگ مردمی ملت ایران» با محوریت مذاکرات هسته‌ای خبر داد و از فعالان رسانه‎ای خواست بازتاب وقایع، فارغ از هرگونه گرایش سیاسی شد.

به گزارش گلستان ما ؛ علی‎محمد جعفری مسئول بسیج رسانه استان گلستان در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهارکرد: در راستای حمایت و پشتیبانی از تیم مذاکره‎کننده، فرمایشات مقام معظم رهبری و جلوگیری از زیاده‎خواهی‎های گروه 1+5 «گزاره برگ مردمی ملت ایران» تنظیم شده است.

وی با اشاره به اینکه گزاره برگ مردمی با محوریت مذاکرات هسته‎ای در 6 اصل تنظیم شده است، تصریح کرد: از تیم مذاکره‎کننده کشورمان انتظار می‎رود ضمن پایبندی به اصول 6 گانه این گزاره برگ در مقابل زیاده‎خواهی‎های دشمنان همچون گذشته ایستادگی کنند.

رئیس سازمان بسیج رسانه گلستان؛ یکی از وظایف اصحاب رسانه را در آگاه‎سازی عمومی دانست و تاکید کرد: نباید به این گزاره‎برگ نگاه جناحی و حزبی شود چراکه در آن گزاره‎برگ مسائل به صورت کامل و جامع پرداخته شده است.

جعفری با اشاره به اینکه بندهای 6گانه گزاره برگ به صورت گویا و واقع‎بینانه تنظیم شده است از فعالان رسانه‎ای استان خواست تا در انعکاس این مهم اهتمام داشته باشند و گفت: فعالان رسانه‎ای گلستان همگام با ملت ایران حمایت خود را در این زمینه اعلام خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه گزاره برگ ملی هسته‎ای در سایت بسیج رسانه گلستان قرار داده شده است، گفت: جامعه خبری استان می‎توانند با مراجعه به سایت  http://www.basijrasaneh.irو نوشتن نام، نام خانوادگی و رسانه متبوع در قسمت نظرات و دیدگاه‎ها، حمایت‎شان را اعلام کنند.

رئیس سازمان بسیج رسانه گلستان با اشاره به اینکه همواره باید مراقب حیله آمریکای عهدشکن باشیم، افزود: آنها بارها نشان داده‎اند که اگر در قراردادی امتیازاتی بدهیم و دریافت امتیازات متقابل را به شرط و شروط و یا زمان آینده موکول کنیم، قطعا آنها زیر تعهد خود خواهند زد.

جعفری؛ تنها راه اطمینان‎بخش را تبادل امتیازات طرفین به صورت همزمان دانست و تصریح کرد: دادن امتیازات نباید به آینده و شرط و شروط موکول شود.

اصول 6گانه گزاره‌برگ مردمی به شرح ذیل است:       

ما ملت ایران با تأسی به رهبر حکیم خود و با تاکید بر مواضع صریح دیگر مقامات عالی کشور  با انتشار این گزاره برگ ملی، شرط هرگونه توافق هسته‎ای را رعایت اصول زیر می‎دانیم:

اصل یک: تمام تحریم‎ها علیه جمهوری اسلامی ایران باید یکجا و همزمان با امضاء توافقنامه کاملاً لغو(نه تعلیق) شود.

اصل دوم: دستاوردهای هسته‎ای در حد نیازهای واقعی کشور باید حفظ و تقویت شود.

اصل سوم: هیچ مانعی برای استمرار تحقیقات و پیشرفت‎های علمی و فنی در امور هسته‎ای و هیچ محدودیتی برای دانشمندان مربوط وجود نداشته باشد.

اصل چهارم: هیچ نظارتی فراتر از مقررات و عرف بین‎المللی اعمال نشود.

اصل پنجم: هیچ‌گونه نظارت و اعمال محدودیت بر نیروهای مسلح و مراکز نظامی و امنیتی پذیرفته نیست.

اصل ششم: توافق هسته‎ای باید بازگشت پذیر باشد و در صورت نقض عهد دشمن ما هم بتوانیم به شرایط قبل از توافق برگردیم.

ما اعلام می‎داریم منافع و عزت کشور و شش اصل فوق باید در توافقنامه هسته‎ای رعایت شود وگرنه مصداق توافق بد است و یک قرارداد تحمیلی، استعماری و غیرقانونی و نامشروع است و هیچ کس از طرف ملت ایران اجازه امضای قراردادی بدون رعایت اصول 6 گانه فوق را ندارد.»/فارس

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.