1403-04-18 09:26
338
0
90626
یادداشت؛

جای ملامت نیست

شجاع‌الدین احمدی فعال اجتماعی در یادداشتی نوشت: راه خدمت بسیار است نباید ملامت کرد کسانی که در راه خدمت بودند و صادقانه آمدند و حالا که رأی نیاوردند حتما جبهه‌ای دیگر برای خدمت ایجاد خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، دکتر جلیلی منتخب نشد و دکتر پزشکیان رأی آورد اما بعد از آن تحلیل‌ها و ملامت‌هایی شروع شد که اگر به میران اختلاف آراء نگاه شود و مناطقی که آراء از آن برخواسته است توجه شود جای ملامت نیست بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار رأی رئیس‌جمهور منتخب از سه استان آذری زبان بود و حدود یک و نیم میلیون هم از برخی مناطق قومیتی دیگر بود.

این به منزله اشتباه جبهه دکتر جلیلی نبود چرا که در همین مناطق توجهات خاص و خدمات ویزه قبلا شده بود، مثلا در مراوه‌تپه گلستان به قول خود مردم آنجا بعد از چهل سال هیچ رئیس‌جمهوری و حتی هیچ وزیری نرفته بود و طرح‌های چندین ساله انجام شد قطعا بعد از این کسی مثل رئیسی در همان مناطق نمی‌تواند چنین وقت بگذارد و خدمت کند پس نباید ملامت کرد به کم‌کاری؛ بلکه نگاه حاکم براین مناطق اجماعی است نه سبقه و کثرت خدمت.

البته مزیت این آراء از مناطق قومیتی این است که پیوند این مناطق با حاکمیت بیشتر می‌شود به خصوص که همه این مناطق چندین ساله در معرض برنامه‌های تجزیه‌طلبانه و مخرب دشمن بوده است فایده آن برای رئیس‌جمهور منتحب هم این است که زیر بار مطالبه‌خواهی جناح‌ها و احزاب کمتر خواهد رفت.

اگر بخواهیم بگوئیم چه کسانی باید ملامت شوند، کسانی که انتخابات را تحریم کردند، کسانی روسیاه هستند که می‌گفتند نتیجه انتخابات ایران معلوم است، کسانی باید ملامت شوند که در این مدت حرمت شهید رئیسی را نگه نداشتند و چه بسا تقدیر بر این قرار است که آنچه به شهید جمهور چشاندند بچشند.

راه خدمت بسیار است نباید ملامت کرد کسانی که در راه خدمت بودند و صادقانه آمدند و حالا که رای نیاوردند حتما جبهه‌ای دیگر برای خدمت ایجاد خواهند کرد.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.