1400-08-09 08:29
707
0
76794
در مراسم تکریم از دانش آموز برتر قزاق گلستانی مطرح شد؛

جمهوری اسلامی پنجره ای برای شکوفایی استعدادهای اقوام/ تجلیل سرکنسول قزاقستان از رتبه سوم کنکور

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و سرکنسول جمهور قزاقستان در گرگان از عرفانه کرپه رتبه سوم کنکور سراسری در رشته تجربی تجلیل کردند.

به گزارش گلستان ما، نزدیک به ده ها هزار نفر از اقوام قزاق در گلستان زندگی می کنند که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی این اقوام فرصت مغتنمی برای شکوفایی علمی بدست آوردند

عصاره این دستاورد را امروز در مراسم تکریم از دانش آموز برتر رشته تجربی در کنکور سراسری شاهد بودیم.

عرفان کرپه دانش آموزان گلستانی است که در کنکور سراسری حائز رتبه سوم در رشته تجربی شده است و امروز در طی مراسمی با حضور سرکنسولگری جمهوری قزاقستان در گرگان و نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مورد تجلیل قرار گرفت این مراسم  مورد استقبال اقوام وقزاق شهر گرگان قرار گرفت.

آیدجان آیداشف،  سرکنسول قزاقستان در گرگان در این مراسم گفت: دوستی ایران و جمهوری قزاقستان یک دوستی پایدار است و امیدواری با توسعه روابط بین دو کشور این ارتباط دوستانه نیز مستحکم تر شود.

آیداشفت ادامه داد: در راستای توسعه ارتباطات بین دو کشور ایران و جمهوری قزاقستان بین استان گلستان و استان منگستائو قزاقستان پیمان خواهر خواندگی خوانده شده است.

وی گفت: همچنین در ماه‌های گذشته شاهد راه اندازی خط هوایی بین جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان بودیم و این مهم باعث توسعه فرهنگی و اقتصادی بیشتر در آینده خواهد شد.

این مقام مسئول بیان کرد: از توجه نظام جمهوری اسلامی به اقوام قزاقستان در استان گلستان تشکر می کنم و این مسئله به توسعه وحدت کمک می کند بر اساس این توجه عرفان کرپه یکی از اقوام قزاقستان در استان گلستان توانسته به درجات علمی بالایی دست پیدا کند و می تواند با تلاش خود به سطح علمی بالایی برسد.

غلامرضا منتظری، نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: به برکت انقلاب اسلامی هیچ محدودیتی برای هیچ قومی در ایران وجود ندارد و همه می توانند قالبیت ها خود را آشکار سازند و پرچم علم دانش را در جمهوری اسلامی بر بام دنیا به اهتزاز در بیاورند.

منتظری بیان کرد: عرفان کرپه دانش آموز قزاق گلستانی توانسته رتبه سوم کنکور سراسری در رشته تجربی بدست بیاورد و امیدواریم کرپه این موفقیت را یک آغاز بداند.

وی گفت: این دانش آموز موفق  در کنار این تلاش و کوشش با یک برنامه ریزی منظم و منسجم از فرصت های پیش رو باید استفاده کند و پنجره فرصت به روی انسان ها وقتی باز می شود مشخص نیست چه زمانی بسته می شود و  باید به گونه ای عمل کنیم که سر بلند باشیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: در سایه محبت  همدلی و وحدت استان گلستان شاهد تحولات خوب فرهنگی، هنری و ادبی هستیم.

منتظری تاکید کرد: امیدواریم با برگزاری هفته های متعدد فرهنگی ایران و قزاقستان اخوت، صمیمیت و مهربانی بین اقدام قزاق و ایرانی افزوده شود و امیدواریم در آینده این هفته های فرهنگی در  کشور قزاقستان نیز برگزار شود.

منبع: خبرگزاری علم و فناوری گلستان 

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.