1394-05-13 12:21
1473
0
18497
معاون اول رئیس‌جمهور در آق قلا خبر داد:

حضور بانک‌های خارجی در مناطق آزاد بعد از توافق با 1+5 / یکی از دغدغه‌های اصلی کشور ایجاد اشتغال است

معاون اول رئیس‌جمهور از وجود 90 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی در کشور خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های دولت بعد از توافق با 1+5 حضور بانک‌های خارجی با 100 درصد ظرفیت در مناطق آزاد و حضور با بخشی از ظرفیت در سرزمین اصلی کشور است.

به گزارش گلستان ما، اسحاق جهانگیری صبح امروز در مراسم افتتاح 12 پروژه صنعتی در استان گلستان گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی کشور ایجاد اشتغال است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد قابل توجهی نیروی جوان و تحصیل‌کرده در کشور وجود دارد که به دلیل عدم وجود فضای مناسب تولید و سرمایه‌گذاری شغل مناسب ندارند.

جهانگیری با بیان اینکه باید افزایش تولید و سرمایه‌گذاری در کشور به یک حرکت عمومی تبدیل شود، تاکید کرد: سیستم اقتصادی کشور به شدت به سیستم نظام بانکی کشور وابسته است که این نظام بانکی با مشکلات بسیاری روبه‌رو است.

معاون اول رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در حال حاضر 90 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی در کشور وجود دارد که اگر این منابع در اختیار نظام بانکی قرار می‌گرفت، تحول جدی در تولید و سرمایه‌گذاری به وجود می‌آمد.

جهانگیری تاکید کرد: میزان قابل توجهی از منابع بانکی کشور توسط دولت استفاده شده و به دلیل محدودیت منابع دولت، بازگردانده نشده است که جزء بدهکاران به نظام بانکی کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: جلساتی برای بازگرداندن این منابع به نظام بانکی برگزار شده و طرحی هم تدوین شده است که امیدواریم بتوانیم نظام بانکی کشور را متحول کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: یکی از برنامه‌های دولت بعد از توافق با 1+5 حضور بانک‌های خارجی با 100 درصد ظرفیت در مناطق آزاد و حضور با بخشی از ظرفیت در سرزمین اصلی کشور است.

جهانگیری اضافه کرد: هیچ کشوری نمی‌تواند بدون استفاده از منابع خارجی به سمت توسعه حرکت کند و برای توسعه، بسیاری از واحدهای صنعتی می‌توانند مشارکت را با سرمایه‌گذاری خارجی انجام دهند.

وی بیان کرد: در هر زمانی که موضوع مشارکت با شرکت‌های خارجی مطرح می‌شود اذهان به سمت واحدهای بزرگ تولیدی و صنعتی می‌رود در حالی که شرکت‌ها و بانک‌های خارجی بر ایجاد واحد‌های کوچک تاکید بیشتری دارند.

معاون اول رئیس‌جمهور اظهار کرد: مشکل اشتغال در کشور حل نمی‌شود مگر با ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی کوچک که استان گلستان در این حوزه دارای قابلیت‌های ویژه است.

جهانگیری افزود: یکی از ویژگی‌های استان گلستان، همسایه بودن با کشورهای در حال توسعه است که روابط خوبی هم با کشور ما دارند و علاقه‌مند با همکاری با ایران هستند.

وی در پایان ابراز کرد: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های دولت برای برنامه‌های پیش‌رو و پیشرفت اقتصادی کشور، توسعه صادرات غیرنفتی است و انتظار ما از مسئولان استان گلستان این است که این جهت‌گیری را با شرایط موجود در استان با قدرت ادامه دهد./ فارس

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.