1402-03-18 18:01
424
0
85278

خاطرات خواندنی فرمانده گلستانی ناوبندر مکرون در ماموریت به دور دنیا

ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش پس از طی ۶۵ هزار کیلومتر دریانوردی به دور کره زمین وارد کشور شد در این ماموریت ۱۴ نفر از فرزندان استان گلستان در ۲ ناو دنا و ناوبندر مکران حضور داشتند ناخدایکم ستاد «علی‌اصغر مظلومی» اهل علی‌آبادکتول از استان گلستان فرماندهی ناوبندر مکران را به عهده داشت وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا خاطرات این سفر را بازگو کرد.

به گزارش گلستان ما؛ فرمانده گلستانی ناوبندرمکران که در ماموریت هشت ماهه ناوگروه ۸۶ در سفر به دور دنیا حضور داشت، پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در گرگان گفت: افطار تمامی افسران روزه‌دار ناوگروه در اولین روز پهلو گرفتن در بندر «کیپ‌تاون» آفریقای جنوبی در مسجد شیعیان این بندر از بهترین خاطرات این ماموریت بود.

ناخدا یکم ستاد «علی‌اصغر مظلومی‌» اظهار کرد: هر چند که دریا و این ماموریت بزرگ هر روزش یک خاطره بوده است، اما پهلو گرفتن ناوگروه ۸۶ در بندر «کیپ‌تاون» و برپایی ضیافت افطاری در مسجد اهل بیت (ع‌) شیعیان این کشور، از بهترین خاطرات این ماموریت بود.

وی یادآور شد: بهتر بودن این خاطره این است که این ضیافت افطاری همزمان با اولین روز پهلو گرفتن ناوگروه ۸۶ بود.

وی افزود: افسران دریانورد جمهوری اسلامی ایران ماه رمضان خود را در وسط اقیانوس اطلس آغاز کردند.

فرمانده گلستانی ناوبندر مکران گفت: برگزاری مراسمات شب‌های قدر و احیا و راز و نیاز با خداوند متعال، لحظات شیرینی را برای همگان به ثبت رساند.

خاطرات خواندنی فرمانده گلستانی ناوبندر مکرون در ماموریت به دور دنیا

ناخدا یکم مظلومی اضافه کرد: برپایی مراسم شب «یلدا» و همچنین آغاز سال ۱۴۰۲ و برگزاری جشن نوروز از دیگر خاطرات به یادماندنی در طول مدت این ماموریت بود.

وی در بخش دیگری از این گفت و گو با اشاره به اهداف ماموریت ناوگروه ۸۶ تصریح کرد: «اهتزاز پرچم» مقدس جمهوری اسلامی در آب‌ها و در اقیانوس‌های دوردست و رساندن پیام «صلح و دوستی» ملت بزرگ ایران به همه جهانیان از مهمترین اهداف ما در مدت ماموریت ناوگروه ۸۶ رزمی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.

وی ادامه داد: شاید یکی از ویژگی‌های سفر به دریاهای دوردست، درک بیشتر عظمت و بزرگی خداوند و نزدیک شدن بیشتر انسان به خدای متعال است.

فرمانده گلستانی ناوبندر مکران گفت: در چنین ماموریت‌ها به واقع روح و جان انسان صیقل می‌خورد چراکه آدم خود را در طوفان‌های سهمگین اقیانوس‌ها می‌بینید و به آن نقطه می‌رسد که انسان با همه توانمندی در مقابل خداوند هیچ است.

ناخدا یکم مظلومی بیان کرد: بدون شک در این ماموریت‌ها انسان بیشتر به خانواده، همسر و فرزندانش فکر می‌کند و بیشتر به یاد عزیزانش خواهد بود.

خاطرات خواندنی فرمانده گلستانی ناوبندر مکرون در ماموریت به دور دنیا

وی اظهار کرد: بخش دیگر از خاطرات ما مربوط به همکاران و پرسنل این ناوگروه بوده است که در هنگام ماموریت، فرزندانشان با فاصله هزاران هزار کیلومتر از خود، به دنیا آمدند.

وی افزود: این چشم انتظاری که پدری در ماموریت است و پس از فارغ شدن همسرش و به دنیا آمدن فرزندنش، لحظه‌شماری می‌کند که به عزیزانش برسد، خیلی شیرین و زیباست.

فرمانده گلستانی ناوبندر مکران گفت: ایران اسلامی مقتدرانه با رهبری فرماندهی کل قوا هم اکنون در همه بخش‌ها ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیار خوبی دارد که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه جوانان خلاق و باایمان در عرصه دریایی نمود پیدا کرد و قدرت برخواسته از توان خود را به خوبی به جهانیان نشان داد.

ناخدا یکم مظلومی افزود: فرزندان توانمند انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی توانستند بار دیگر ثابت کنند که در عرصه دریانوردی برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان و مواجهه با امواج خروشان اقیانوس‌ها، تحت تدابیری مقام معظم رهبری در دفاع از منافع ایران اسلامی پای کار هستند.

وی تاکید کرد: این از خودگذشتگی ایثارگرانه و پای کار بودن همچنان قابل احترام و تکریم است و امیدوارم ملت بزرگ ایران به عنوان یک هدیه، این ماموریت را از فرزندان خود پذیرا باشند.

 ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوهای «دنا» و «مکران» که از روز ۲۷ اردیبهشت‌ ماه سال جاری پس از طی ۶۵ هزار کیلومتر دریانوردی به دور کره زمین و عبور از اقیانوس‌های هند، آرام و اطلس وارد آب‌های سرزمینی کشورمان شد، در محدوده آب‌های بندرعباس در آب‌های خلیج‌فارس مورد استقبال جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش و انبوهی از شناورهای ایرانی قرار گرفت.

خاطرات خواندنی فرمانده گلستانی ناوبندر مکرون در ماموریت به دور دنیا

این نخستین ناو گروه جمهوری اسلامی ایران است که با عبور از اقیانوس آرام اقدام به دور زدن کره زمین کرد و وارد قاره آمریکا شد که در نوع خود نشان از توانمندی متخصصان داخلی و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پرچم سه رنگ ایران اسلامی را در سراسر پهنه این سیاره آبی به اهتزاز در آورده و اقتدار و توان کشور را به نمایش گذاشت و در مسیر بازگشت خود در محدوده خلیج عدن ماموریت اسکورت شناورهای تجاری را انجام داد.

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با انجام این ماموریت طولانی نشان داد هر جا منافع جمهوری اسلامی ایران اقتضا کند، حضور می‌یابد.

ناو گروه ۸۶، سه طوفان سهمگین را در سفر خود با موفقیت پشت سر گذاشت و توانسته بیشترین عرض اقیانوس اطلس را در این سفر بپیماید.

در این ماموریت ۱۴ نفر از فرزندان استان گلستان به عنوان افسران پایور نیروی دریایی راهبردی ارتش در ۲ ناو دنا و ناوبندر مکران حضور داشتند.

ناخدا یکم ستاد علی‌اصغر مظلومی اهل شهرستان علی‌آبادکتول از توابع استان گلستان است.

ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوهای «دنا» و «مکران» پس از طی ۶۵ هزار کیلومتر دریانوردی به دور کره زمین و عبور از اقیانوس‌های هند، آرام و اطلس وارد آب‌های سرزمینی کشورمان شد در این ماموریت ۱۴ نفر از فرزندان استان گلستان به عنوان افسران پایور نیروی دریایی راهبردی ارتش در ۲ ناو دنا و ناوبندر مکران حضور داشتند ناخدا یکم ستاد علی‌اصغر مظلومی اهل شهرستان علی‌آبادکتول از توابع استان گلستان فرماندهی ناوبندر مکران را به عهده داشت وی در گفتگو با خبرنگار ایرنا خاطرات این سفر را بازگو کرد.

 

  • منبع خبر : ایرنا

    نظرات

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

    پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.