1402-09-15 15:32
355
0
87758
رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان:

دانشجویان اتاق فکری برای مسئولان باشند

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: مسئولان باید به نشست‌های دانشجویی توجه داشته باشند و دانشجویان اتاق فکری برای مسئولان شوند.

 شعبان شتایی در گفتگو با خبرنگار سرویسی سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» گفت: انتظار مردم از دانشجو این است که دانشجو تحصیل کند و معرفت آن را داشته باشد که در قالب کارشناس و مدیر پس از تحصیل به جامعه خدمت کند و سربار جامعه نشود و این انتظاری است که ما نیز از دانشجویان داریم.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ادامه داد: دانشجو قشر فرهیخته جامعه است و علم آن باید در اختیار خدمت به مردم باشد و در کنار آن معرف و تعالی داشته باشد تا علم آن برای جامعه نافع شود و به زبان دیگر علم آن ضرر نباشد و زمانی علم مفید است که تعهد نیز در کنار آن علم قرار گیرد و به جامعه عرضه شود.

شتایی با بیان اینکه دانشجو متخصص و متعهد باید در دانشگاه تربیت شود و به‌تنهایی هیچ یک به درد جامعه نمی‌خورد، افزود: گام نخست انتظار ما این است که دانشجو علم و معرفت را بیاموزد و در کنار آن ما زمینه‌هایی فراهم می‌کنیم که فن و مهارت خود را ارتقا دهد و در خدمت جامعه باشد.

وی افزود: تقاضای دانشگاه نیز این است، در دانشگاه کمبودهایی را شاهد هستیم و ما محدودیت‌هایی داریم و تلاش کردیم با بضاعتی که در دانشگاه داریم به دانشجویان کمک کنیم.

این مقام مسئول ابراز داشت: در راستای حل مشکلات جامعه دانشگاه چندین نشست و برنامه را برگزار کرده است، وظیفه دانشگاه آموزش، پژوهش، کارآفرینی و مسئولیت اجتماعی است.

شتایی تأکید کرد: در دانشگاه نسل چهار مسئولیت نقش اجتماعی پررنگ دیده شده و باید دانشگاه در مسائل اجتماعی دقیق بپردازند و وقتی موضوعی مثل خلیج گرگان اتفاق می‌افتد تلاش می‌کنیم از ظرفیت دانشجویان و اساتید برای حل مشکلات استفاده کنیم.

وی افزود: در این نشست‌ها نیاز است مسئولان به آن توجه داشته باشند تاچشم بسته وارد عمل نشوند و بتوانند دانشجویان اتاق فکر برای مسئولان استان گلستان باشد.
 انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.