1393-09-10 11:33
1863
0
6596
در آستانه سفر هیئت دولت به استان گلستان؛

درخواست طلاب و روحانیون گلستان از روحانی

طلبه گلستانی در پی سفر رئیس جمهور به استان گلستان به نمایندگی از تعدادی طلاب و روحانیون یادداشتی ارائه کرده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از طوبی گلستان، رئیس جمهور محترم جناب دکتر روحانی؛ بنده به نمایندگی از تعدادی طلاب و روحانیون گلستانی از شما خواستارم به مطالبی که عرض مینمایم توجه نمایید:

طلاب وروحانیون درو اقع مبلغین علوم دینی هستند و وظایفی دارند و برای انجام وظایف خود نیازمند حمایت مسئولین می باشند.

رئیس جمهور محترم: همانطور که میدانید یک طلبه از جهت این که یک مسلمان است‌، تمام وظایف یک مسلمان را بر عهده دارد و باید انجام دهد، و از جهت این که طلبه است‌، وظایف ویژه‌ای بر عهده دارد.

از مهمترین وظایف یک طلبه و روحانی تفقه در دین و دین‌شناسی‌؛ "...فَلَوْلاَ نَفَرَ مِن کُل‌ِّ فِرْقَة‌ٍ مِّنْهُم‌ْ طَـآغ‌فَة‌ٌ لِّیَتَفَقَّهُواْ فِی الدِّین‌...؛(توبه‌،122)...چرا از هر گروهی از آنان‌، طایفه‌ای کوچ نمی‌کنند، تا در دین(و معارف و احکام اسلام‌) آگاهی یابند...خب اینهم یک مسأله است برای تفقه در دین باید هجرت کرد، آیا این هجرت نیازمند حمایت نیست؟ اصلا مسأله هجرت که به آن تأکید شده است چقدر مورد اهمیت مسئولین است.

طلاب علوم دینی جز اقشاری از جامعه هستند که مسئولین کمتر به آنها توجه میکنند در حالی که اگر دانشجویی یا محققی در زمینه ای طرحی ارائه میدهد، نیاز به حمایت دارد طلاب هم برای دغدغه های تبلیغی و فرهنگی خود نیازمند حمایت مسئولین هستند.

طلاب وروحانیون از شما رئیس جمهور محترم خواستارند در مساله ولايت فقيه، که يكى از مهم‏ترين مسائل جامعه اسلامى است دقت نظر داشته باشید و با توجه به رهنمودهای رهبرعزیز مان حرکت کنید و نگذارید خون شهدای انقلاب وشهدای هسته ای ما با خواسته های غیر عقلانی آمریکا ، اسرائیل و دست نشانده های آنان پایمال شود.

مساله ولی فقیه از دو منظراهمیت دارد :

اول آن‌كه ولايت فقيه سنگ ‏بناى نظام جمهوری اسلامی است و بر هر فرد مسلمان و انقلابى لازم است اين اصل اساسى را خوب بشناسد و سپس بر مدار آن حركت كند.

دوم اينكه دشمنان اسلام و انقلاب فهميده‌‏اند كه ظلم‏‌ستيزى انقلاب و نظام اسلامى، از اين اصل مهم و مترقى سرچشمه گرفته است و براى منحرف ساختن چنين نظام و انقلابى، بايد به قلب نيرودهنده و ستون استوار آن هجوم برند و به همين جهت است كه پس از پيروزى انقلاب اسلامی، در هر زمان مناسب، شبهاتى در زمينه اين اصل بى‏‌بديل مطرح گشته است.

اما دغدغه دیگر ما طلاب وروحانیون گلستانی نگرانی های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در بحث تهاجم فرهنگی و جنگ نرم وبه طور کلی فرهنگ است ، طلاب باید وارد میدان نبرد شوند و این نیازمند همت جهادی همه مسئولین است تا بتوان، بدون مشکلات مادی ومعنوی در این میدان نبرد وارد شد.

جناب رئیس جمهور: از مسائلی که خیلی اهمیت دارد و در قانون اساسی هم آمده است مسأله امر به معروف ونهی از منکراست. و طلاب و روحانیون حوزه های علمیه خواستار جدیت در اجرا شدن امر به معروف ونهی از منکر در جامعه می باشند. که البته دولت در کنار سایر قوا بخصوص قوه قضایه میتواند برنامه ریزی مدون واساسی در این زمینه داشته باشد.

جناب رئیس جمهور: رهبر معظم انقلاب تاکید ویژه ای بر جلوگیری از نفوذ جریان فتنه گر در بدنه دولت دارند . همانطوری که معظم له فرمودند جریان فتنه 88 خط قرمز نظام است. از شما میخواهیم به این مسأله نیز توجه داشته و مواضع خود را صریح در این رابطه بیان نموده و از این عناصر فاصله بگیرید.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.