1395-02-24 16:51
770
0
31915
امام جمعه موقت گرگان:

درگیر شدن جوانان تحت عناوین مختلف در کشورهای منطقه توطئه‌ دشمنان برای حذف آنها است

امام جمعه موقت گرگان گفت: درگیر شدن جوانان تحت عنوان‌های مختلف مثل داعش و القاعده در کشورهای منطقه که همه اتفاقا از جوانان کم سن و سال هستند توطئه‌ دشمنان برای سرگرم کردن نیروی جوانی برای حذف همدیگر است.

به گزارش گلستان ما به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمد قاسم لیوانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه گرگان با تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه و همچنین ولادت با سعادت حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان، اظهار کرد: جوانان باید با تاسی از ویژگی‌های رفتار ائمه خصوصا شجاعت، دلیری، از خودگذشتگی و بصیرت حضرت علی اکبر(ع) برای پاسداری از ارزش‌ها نقش‌آفرینی کنند.

وی تصریح کرد: دشمنان این نظام تلاش دارند جوانان ما را گرفتار تهاجم و شبیخون فرهنگی خود کنند جوانان باید با هوشیاری مراقب توطئه‌های دشمنان باشند.

لیوانی همچنین با اشاره به میلاد حضرت امام حسین (ع) خاطرنشان کرد: اگر امام حسین (ع) بر ضد یزیدیان قیام نمی‌کرد مشخص نبود چه بلایی بر سر دین اسلام می‌آمد.

امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه باید قدر نعمت‌های الهی را بدانیم و در جای صحیح آن استفاده کنیم، گفت: خداوند به ما نعمت روح داده که یکی از نعمت‌های بزرگ الهی است و تمام کارها و حرفی که می‌زنیم حاصل نعمت روح است چرا که بدون روح نمی‌توانیم راه برویم و حرفی بزنیم.

لیوانی با بیان اینکه نعمت عقل انسان را از عواقب کارهای بد دور می‌کند، خاطرنشان کرد: باید با نعمت عقل خوب و بد را تشخیص و زندگی را سالم داشته باشیم و کارهای خوب انجام دهیم.

وی ادامه داد: تمام ارزش و سعادت اخروی انسان بستگی به نعمت قلب انسان دارد، تکرار گناه و همنشینی با انسان‌های بد سلامت قلب را به خطر می‌اندازد.

امام جمعه موقت گرگان گفت: ولی قرائت قرآن و حتی شنیدن صدای خوش قرآن، وعظ شنیدن، یاد خدا، یاد قیامت، معاشرت با افراد صالح و عالم و اندیشه‌ورزی باعث سلامتی قلب می‌شود.

لیوانی به لغو قرارداد تنباکو با فتوا میرزای شیرازی اشاره کرد و افزود: یک پنجم مردم ایران به کشت و خرید و فروش تنباکو مشغول بودند که این قرارداد ظالمانه ضررهای زیادی به مردم ایران تحمیل می‌کرد با وجود اعتراضات مردم شهرهای بزرگ ولی ناصرالدین شاه توجهی به این اعترضات نکرده بود.

وی اضافه کرد: میرزای شیرازی وقتی برایش مسجل شد این قرارداد ننگین و به ضرر مردم است یک سطر فتوا صادر کردند که علاوه بر لغو این قرارداد مردم را از نفوذ استعماری انگلیس نجات داد.

امام جمعه موقت گرگان گفت: نفوذ این فتوا حتی به کاخ دربار ناصرالدین نفوذ کرد تا جایی که خانم ناصرالدین قلیان سلطنتی را شکاند و اعتراض کرد.

لیوانی افزود: فتوای مراجع در بزنگاه‌های تاریخی این کشور بسیاری از مشکلات را به نفع مردم تغییر داد.

وی با اشاره به روز موجودیت اسرائیل غاصب گفت: فلسطینی‌ها این روز را روز نکبت می‌دانند در روزی که با کمک آمریکا و انگلیس کشور جعلی اسرائیل شکل گرفت و از آن زمان تاکنون فلسطینی‌های زیادی به شهادت رسیدند.

امام جمعه موقت گرگان گفت: خیلی از حکام مرتجع عربی مخفیانه با اسرائیل همکاری می‌کنند و مانع سقوط این کشور غاصب می‌شوند.

لیوانی خطاب به جوانان گفت: وجود جوانان در یک کشور نعمت بزرگی است چرا که نیروی جوانی کشور را به خودکفایی نزدیک می‌کند.

وی با بیان اینکه استقلال و خودباوری کشور به خلاقیت و نیروی جوانی بستگی دارد، خاطرنشان کرد: استعمار بزرگ تلاش دارد کشور ایران در محرومیت باشد برای همین با روش‌های مختلف جوانان را مورد هدف قرار می‌دهند.

امام جمعه موقت گرگان گفت: عدم فرزندآوری توطئه دشمنان است که با تبلیغ تلاش دارند که نسل جوان کشور را کم کنند اما خود این کشورها در کشورهای خودشان به فرزندآوری ملت خود تشویق می‌کنند.

لیوانی افزود: دشمنان جوانان را به اعتیاد، مفاسد اخلاقی و هرزگی‌های جنسی آلوده می‌کند تا توان جوانان را برای نوآوری بگیرند.

وی ادامه داد: درگیر شدن جوانان تحت عنوان‌های مختلف مثل داعش و القاعده در کشورهای منطقه که همه اتفاقا از جوانان کم سن و سال هستند توطئه‌ دشمنان برای سرگرم کردن نیروی جوانی برای حذف همدیگر است.

امام جمعه موقت گرگان گفت: ماهواره با نمایش انحرافات اخلاقی تلاش دارد که جوانان را آلوده کند لذا خانواده و نخبگان باید مراقب باشند که جوانان ما از این توطئه‌ها سالم بمانند.

انتهای ییام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.