1399-11-15 10:14
1134
0
72987
یادداشت؛

دستاوردهای انقلاب را نگوییم، دشمن ذهنها را به ناکجا آباد منحرف میکند

اگر بتوان دستاوردهای انقلاب را با شرح اینکه در چه بستری و تحت چه شرایط و فشارهایی - از داخل و خارج - برای مردم به درستی و صداقت تعریف نمود معنا و هویت آن را به مردم شناساند، می‌توان گفت قدمی برای حفظ و صیانت از انقلاب و اهدافش برداشته شده است.

به گزارش  گلستان ما؛ هر انقلابی بعد از وقوع در هر کشوری معمولاً آثار سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مهمی در آن کشور و همچنین کشورهای همسایه - در منطقه- و حتی در سطح جهانی برجای می گذارد.

انقلاب اسلامی ایران نه تنها از این مسئله مستثنا نیست بلکه به خاطر شرایط استراتژیک منطقه‌ای و نوع انقلاب -انقلاب اسلامی- و همچنین رهبری خواص این انقلاب، بیش از بقیه انقلاب ها در دنیا مورد توجه و آنالیز قرار گرفته است، و اینها دلایلی است تا ابر قدرت ها منافع خود را در خطر ببینند و تمام راههای براندازی حکومت انقلابی را مورد بررسی قرار داده به مرحله اجرا بگذارند.

یکی از همین روش‌ها که امروزه در تمام دنیا متداول است و برای بسیاری از نهضت ها جوابگوی اهداف استعمارگران هم بوده است، استفاده از رسانه هاست.


ابتدا باید دید که انقلاب اسلامی ایران چه شرایطی را برای ابر قدرت ها ایجاد کرده که بعد از امتحان کردن روشهای متعدد مثل برخورد نظامی - جنگ- تحریم، تهاجم فرهنگی و ... ، حال به رسانه و شبکه‌های اجتماعی روی آورده‌اند و آن را چون ابزاری مهم و قوی بر علیه انقلاب به کار گرفته‌اند.


موضوع مهم و ضروری این است که انقلاب اسلامی ایران بر خلاف تبلیغات دشمنان نظام اسلامی،و با تمام فشارها و حمله ها، دارای دستاوردهای بسیار مهمی در عرصه های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، علمی، فناوری، نظامی و امنیتی بوده و جایگاه بلند مرتبه ای را در منطقه و جهان به دست آورده است.


در همه جای دنیا بعد از وقوع هر انقلابی مردم آن جامعه بعد از مدتی به دنبال این هستند که بدانند آیا انقلابشان دستاوردی داشته و آیا و اهداف تعیین شده انقلاب دست پیدا کرده اند یا خیر.

جامعه ایران هم از این اصل مستثنا نیست، از اینجاست که بیان کردن دستاوردهای انقلاب اهمیت بسزایی دارد، زیرا در صورت بیان نکردن درست و دقیق این دستاورد ها و در نتیجه ناآگاهی مردم این فکر در اذهان عمومی شکل میگیرد که این انقلاب آن چیزی نبود که برایش زحمت کشیده اند و ادامه آن به این شکل ضرورتی ندارد و این افکار مردم را به ناکجاآباد ابهام و نا آگاهی می‌کشاند و زمینه ای میشود برای بذر افشانی دشمنان انقلاب.

و کم‌کم اهداف انقلاب دستخوش تغییر شده و یابه فراموشی کشیده می شود و شاید هم به نابودی انقلاب منجر شود.


حال اگر بتوان دستاوردهای انقلاب را با شرح اینکه در چه بستری و تحت چه شرایط و فشارهایی - از داخل و خارج - برای مردم به درستی و صداقت تعریف نمود معنا و هویت آن را به مردم شناساند، می‌توان گفت قدمی برای حفظ و صیانت از انقلاب و اهدافش برداشته شده است.


بالا بردن سواد رسانه ای مردم در شبکه های اجتماعی و دادن اطلاعات صحیح به آنها در مورد نهضتی که سال ۵۸ به نتیجه رسید و همچنان تشریح جزئیات و شرایطی که درجنگ تحمیل شده وجود داشت، و جانفشانی مثال زدنی شهیدان انقلاب ، و خدمت غیور مردانی در عرصه‌های علمی و اقتصادی و فرهنگی بعد از جنگ تاکنون،- با وجود تمام سنگ اندازی های داخلی و فشارها و تحریم های خارجی - که باعث سربلندی وطنمان و انقلابمان شد همه و همه می تواند باعث ایجاد غیرتی در جوانان امروزمان گردد.


بینش سیاسی مردم یکی از دستاوردهای سیاسی انقلاب اسلامی بوده است که باعث آزادی و مشارکت مردم در سیاست شده، و همین ممکن است با وجود شبکه‌های اجتماعی مانند به قهقرا کشیده شود و احتیاج دارد تا با بالا بردن سطح سواد سیاسی رسانه‌ای مردم جلوی غرض ورزی شبکه های داخلی و خارجی گرفته شود.


استقلال در سیاست خارجی نیز یکی دیگر از دستاوردهای سیاسی انقلاب است که باعث شده قدرت‌های بزرگ تغییر راهبردی دهند و ازآن برعلیه نظام استفاده نمایند.

یاانقلاب با حفظ مواضع خود می تواند قدرت خود را در منطقه و جهان حفظ و تثبیت کند، که باز هم احتیاج دارد تا روی سطح سواد رسانه‌ای مردم در این خصوص کار شود تا مردم در دام شبکه‌های معاندکه هر مسئله کوچک و بزرگی را دستاویزی برای اهداف خود قرار می‌دهند نیافتند.

دستاوردهای زیادی از بعد از شکل گیری انقلاب اسلامی می‌توان نام برد که هر کدام به طریقی مورد حمله شبکه‌های معاون قرار می‌گیرند و باید تدابیری اندیشید که مردم در خصوص همه آنها به شکل حقیقی اطلاعات کسب کنند.

فعالیت تشکل‌های اسلامی انقلابی در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند بسیار کارآمد باشد. باید این تشکل ها بدون تعصب و با آگاهی خوراک درست و اسلامی و انقلابی، و تغذیه صحیح و واقعی از اخبار سیاسی روز به افکار عمومی تزریق کنند تا هجمه‌های دشمن کارایی خود را از دست بدهند.

یادداشت: اعظم خرسند

انهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.