1396-10-07 04:02
1099
0
48384
مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان گلستان:

دشمن در فتنه 88 تمام قوای خود را برای جنگ روانی بکار گرفت

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان گلستان گفت: دشمن در فتنه 88 با حربه های مختلف رسانه ای به جنگ روانی پرداخت تا اذهان مردم را تسخیر کند.

به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو؛ حجت الاسلام سید جواد محمدزاده در خصوص نقش رسانه ها در فتنه 88 گفت: در ایام فتنه در تهران مستقر بودیم و دوستان بسیجی ما هر کدام در بدن خود نشانه های از این اتفاق داشتند، در روز 9 دی در راهپیمایی میدان آزادی آقایی با کراوات کنار من آمد و گفت من که آمدم اینجا غسل شهادت کردم و تنها عشقی که مرا به اینجا آورده عشق به رهبرم است، این جمله به من فهمان در 9 دی همه از هر قشری به میدان آمدند و ملت غیورمندانه در مقابل هجمه رسانه ای دشمن موفق شد.

وی با بیان اینکه چر رسانه ها مهم هستند؟ افزود: وقتی که دشمن جنگ سخت و نظامی را یا مهال و یا غیرممکن بداند وارد جنگ نرم و یا جنگ روانی خواهد شد در این جنگ دو پایگاه وجود دارد و آن مغز و قلب است و هدف دشمن در آن کنترل اذهان و قلوب مردم و تسلط بدون درگیری و ترغیب افکار است.

حجت الاسلام محمدزاده متذکر شد: گفتمان سازی، تصویر سازی، تغییر الگو و نخبه سازی از جمله ارکان جنگ روانی دشمن است که در آن مشروعیت نظام، اعتماد ملی، وحدت ملی، تمامیت ارضی، باور اجتماعی و موضوع ولایت و رهبری و مرجعیت دینی را نشانه می گیرند.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان گلستان خاطرنشان کرد: در جریان تمدن اسلامی مشهون از جنگ روانی و رسانه ای هستیم در واقع جنگ روانی از زمانی که پیامبر اسلام(ص) عَلَم خود را بلند کرد شروع کرد.

وی با اشاره به مصادیق جنگ روانی از صدر اسلام تا کنون، تصریح کرد: در جریان عاشورا با جنگ روانی که گفتند امام حسین(ع) یک خارجی است افکار را عوض کردند، از صدر اسلام تا کنون هر گاه دشمن در جنگ روانی ناموفق می شد دست به تحریم می زد، الان تحریم اقتصادی بیش از آنکه تحریم اقتصادی باشد تحریم فرهنگی و رسانه ای است، جنگ روانی شوخی نیست.

حجت الاسلام محمدزاده تهمت زنی و شایعه پراکنی را از جمله ارکان کلیدی جنگ روانی دشمن علیه انقلاب اسلامی خواند و ادامه داد: در جنگ رسانه، رسانه های دیداری و شنیداری فقط مدنظر نیست، رسانه یک پیام است، در رصد تمدنی نگاه کنید خیلی ها مانند ابوجهل و ابولهب، پیامبر اکرم(ص) را تکذیب می کردند همانگونه که در فتنه 88 نیز به اشخاص و نظام تهمت زدند و شایعه پراکنی کردند.

وی گفت: رجزخوانی در جنگ های روانی فته 88 را شاهد بودیم، موثرترین رسانه ما تولید واژگان اساسی ساده و روان و قابل فهم توسط مقام معظم رهبری بود، این بالاترین رسانه بود که عمده فعالیت رسانه ای دشمن را به شکست کشاند.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان گلستان در پایان تصریح کرد: آزاد نبودن انتخابان، تشکیک در سلامت انتخابات، تلقین ادعای تقلب، اعزام خبرنگار  و تحریک مردم از جمله تلاش های رسانه ای دشمن در فتنه88 بود که  شبکه های من و تو، بی بی سی فارسی و و VOA در مثلث خبری خود آن را دنبال می کردند در این جنگ روانی موفق شدیم، آنها سعی داشتند با تولید مستند، فیلم کوتاه، کشته سازی و حربه های مختلف رسانه ای و انعکاس معکوس خبر اذهان مردم را کنترل کنند اما مردم در 9 دی نشان دادند پیروز این جنگ روانی شدند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.