1402-04-07 12:24
929
0
85528
یادداشت؛

دشمنان شهید بهشتی چه کسانی بودند؟

تاریخ نگار انقلاب اسلامی در یاداشتی انفجار هفتم تیر را بزرگترین اقدام تروریستی تاریخ ایران دانست.

گلستان ما-غلامرضا خارکوهی، بیش از 40 سال از بزرگترین عملیات تروریستی تاریخ ایران می گذرد. همه می دانند که  دکتر بهشتی و 72 نفر از یارانش در 7 تیر ماه سال 1360 با بمب گذاری سازمان منافقین - معروف به سازمان مجاهدین خلق- به رهبری مسعود رجوی در تهران به شهادت رسیدند. بی شک این عملیات تروریستی  بزرگترین و وحشتناکترین اقدام ضد بشری در اواخر قرن بیستم بود که با حمایت دولت های غربی و با هدف شکست نظام جمهوری اسلامی و یا حداقل زمینگیر کردن آن صورت گرفت.

 

این رویداد با همه بزرگی آن نه تنها موجب شکست انقلاب اسلامی نشد، بلکه وحدت و انسجام مردم را حول محور رهبری امام خمینی افزایش داد. خود بیاد دارم که پس از این واقعه دلخراش ضبط صوت واحد تبلیغات جهاد سازندگی را گرفتم و به میان مردم و بازار گرگان رفتم و با آنها مصاحبه نمودم که همه به اتفاق این جنایت را محکوم کردند و شخصیت دکتر بهشتی را ستودند.

 

  دهه شصتی ها می دانند که در آن زمان فقط منافقین مخالف شهید بهشتی نبودند، بلکه افراد و جریانات دیگری نیز پیدا و پنهان با آن بزرگوار دشمنی می کردند که از جمله آنها : کمونیست ها، اُمتی ها، ملی‌گراها ، گروه فرقان، حزب خلق مسلمان، بنی صدر ، روشنفکران غرب زده، لیبرال ها، حزب کومله و دمکرات و سایر احزاب و جریانات ضد انقلاب، مخالف او بودند.

 

 علاوه بر این متحجران و مقدس مآبان بی مغز هم با او مخالف بودند. به طوری که این افراد حتی به عَمامه شهید بهشتی هم ایراد می گرفتند و می گفتند: چرا عمامه اش کوچک است؟! همین ها باز می گفتند: دکتر بهشتی سُنّی شده و در اِقامه نماز عبارت «اَشهدو اَنَّ علیاً ولی الله» را نمی گوید! اما دسته دیگری از مخالفان شهید بهشتی هم بودند که در هیچکدام از جریانات فوق نمی کنجند. این دسته کسانی بودند که خود را جزء یاران انقلاب می دانستند و حتی مناصب دولتی و یا شرعی و اجتماعی هم در نقاط مختلف کشور داشتند، اما با رفتار و گفتار خود ، آشکار و پنهان به مخالفت با شهید بهشتی می‌پرداختند.

 

 دکتر بهشتی به حق مظلوم بود زیرا هم از سوی دشمنان و هم از سوی دوستان جاهل همیشه مورد تهاجم قرار داشت. به طوری که در طول مدت 28 ماه حیاتش پس از انقلاب، هزاران مورد سخنرانی و شعار و  مطلب غیر واقعی از سوی مخالفان در سراسر کشور بر ضد او بیان یا منتشر نمودید که گردآوری شایعات و تهمت ها و توهین هایی که نسبت  به آن بزرگوار صورت گرفته کتاب مفصلی خواهد شد. بی جهت نیست که امام خمینی در باره او گفتند: بهشتی مظلوم زیست ، مظلوم مُرد و خار در چشم دشمنان اسلام بود. /-

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.