1394-04-25 05:34
989
0
17635
نماینده مردم شهرستانهای رامیان و آزادشهر:

روند اجرای توافق باید در عرصه عمل خود را نشان دهد / آزمون مهم برای 1+5 در پیش است

نماینده مردم شهرستانهای رامیان و آزادشهر گفت: باید روند اجرای توافق به گونه ای پیش برود که توافق مکتوب شده، در اجرا هم عملی شود و این نشان می دهد که 1+5 در اجرای تعهداتشان پایبند هستند.

به گزارش گلستان ما ؛ "رضا صابری" نماینده مردم شهرستانهای رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با گل رامیان در خصوص روند کلی جمعبندی مذاکرات در مجلس گفت: آقایان لاریجانی و صالحی در هفته آینده در صحن مجلس گزارش این جمعبندی را ارئه خواهند کرد و این فرصت خوبی است تا جزئیات بیشتری از توافقات را در اختیار نمایندگان مجلس قرار دهند.

وی  از تیم مذاکره کننده بخاطر ایستادگی در مسیر یک توافق عزتمند و خوب و اینکه نشان دادند حاضر نیستند که به هر قیمتی هر نوع توافقی را امضا کنند، تشکر کرد.

صابری اظهار کرد: باید روند اجرای توافق به گونه ای پیش برود که توافق مکتوب شده، در اجرا هم عملی شود و این نشان می دهد که کشورهای اروپایی و غربی و خصوصا آمریکا در اجرای تعهداتشان پایبند هستند.

وی در پاسخ به اینکه آیا نگرانی در باب عملی شدن وعده ها وجود دارد، گفت: اینجا آزمون مهمی است برای 5+1 که نشان دهند به آنچه می گویند و در توافق نامه ها امضا می کنند پایبند هستند .

نماینده مردم رامیان و آزادشهر افزود: قرار است در آینده نزدیک شورای امنیت و سازمان ملل، قطعنامه ای را در راستای حقوق هسته ای ایران امضا کند و این می تواند شروعی برای انجام تعهدات کشورهای 5+1 باشد.

وی بیان کرد: ما قائل به این نیسیتیم که مشکلات کشورمان را باید خارجی ها حل کنند و از قبل هم ضعف نگاه به کشورهای خارجی را داشتیم لذا مشکلات اقتصادی ما باید به دست خودمان مدیریت و حل شود و نگاه به خارج راه حل خوبی برای حل مشکلات ما نیست.

صابری خاطرنشان کرد: هرچند که جلوی مسیر تجارت بین المللی توسط آنها سنگ اندازی می شد و اجازه نمی دادند که ما در صحنه بین المللی به راحتی تجارت خود را سامان دهیم و نیازها و تولیداتمان را عرضه کنیم، برداشتن این مشکل به رونق اقتصادی کشور کمک می کند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.