1394-05-22 07:06
1050
1
18922
در گفتگو با مسئول نهاد رهبری در دانشگاه دولتی گنبد مطرح شد؛

سخن آقای هاشمی مخالف با فرمایش حضرت امام(ره) است/ دانشگاه نباید به عنوان ابزار سیاسی برای شخص خاصی استفاده شود

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه دولتی گنبد کاووس با اشاره به سخن اخیر آقای رفسنجانی مبنی بر(بعضی‌ها_افرادی که می خواهند امام را بشناسند_ هم اصلاً آن موقع‌ها نبودند و در کوچه‌های روستاهایشان می‌گشتند، ولی الآن آمده‌اند و انقلابی شده‌اند) گفت: سخن آقای رفسنجانی مخالف با فرمایش حضرت امام(ره) مبنی بر تاثیر پابرهنگان و طبقات غیر اشرافیت در شاکله اصلی انقلاب است.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه؛ حجت الاسلام علیرضا رحیمی نژاد در گفتگو با خبرنگار ما ضمن اذعان به این مطلب افزود :امام خمینی (ره) در بیانات خود بارها بر این نکته تاکید داشتند که این انقلاب از کوخ نشینان و پابرهنگان است نه کاخ نشینان، بر همین اساس اشرافیت و کاخ نشینی در روستا ها کمتر دیده می شود و اصلا وجود ندارد.

وی سپس افزود:اکثر انقلابیون ورزمنده های دفاع مقدس در جریان شکل گیری انقلاب از طبقه متوسط و رو به پایین بودند که از روستاها به شهر ها می آمدند و در شکل گیری انقلاب نقش بسزائی داشتند.

کشور نیازمند رشد کیفی در محیط علمی است

حجت الاسلام علیرضا رحیمی نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص وضعیت علمی دانشگاهها در کشور به بیان اخیر رهبری در دیدار با اساتید و روئسای دانشگاه اشاره کرد و گفت:از لحاظ کمیت و آمارهای مقالات علمی خارجی و داخلی پیشرفتی داشته ایم ولی آیا این امر توانسته است تاثیری در کاربردی شدن علوم دانشگاهها داشته باشد و مشکلات کشور مان را حل کند؟

وی در ادامه خاطر نشان کرد:احساس می شود برخی دانشجویان برای گرفتن یک سری امتیازها به سراغ نگارش مقالات خارجی رفته اند که این موضوع کمکی به حل مشکلات کشور نمی کند و فقط آمارهای کمّی را افزایش می دهد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه گنبد با اشاره به این مطلب که امروز دانشگاه نیاز به تحولات عظیم در عرصه کاربردی شدن علوم دارد،تصریح کرد: جهت پیشرفت هر کشور ابتدا باید معضلات و گره ها مشخص و روشنگری شود، سپس با توجه به آن ،دانشگاه و حوزه آن مشکلات را از طریق مقالات علمی مرتفع کنند.

وی در ادامه بر ضرورت کاربردی شدن علوم دانشگاهی تاکید کرد و گفت:مسیر علمی کشور امروز نیازمند رشد کیفی است که همه باید در این مسیر تلاش کنند تا پیشرفت و رشد دانشگاهها در مسیر صنعت مشهود شود.

رحیمی نژاد با اشاره به حاکم شدن فضای فرهنگی مناسب در دانشگاه گنبد اظهار کرد: با توجه به عملکرد علمی و فرهنگی خوب این دانشگاه انتظار می رود تا تشکل ها وگروههای فرهنگی مانند:بسیج دانشجویی ،بسیج اساتید و نهاد ولی فقیه در دانشگاه به تعامل مناسب و اتحاد بیشتر برای تقویت این فضا بپردازند تا شاهد رشد و تکامل بیشتر از جهات علمی ،فرهنگی باشیم .

گفته ی آقای جنتی مخالف با آموزه های دینی ماست

حجت الاسلام رحیمی نژاد در خصوص صحبت اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد مبنی بر دخالت ائمه جمعه در موضوع برگزاری کنسرت ها گفت:گفته آقای جنتی مخالف با آموزه های دینی ما است زیرا،ائمه جمعه به عنوان نمایندگان رهبری و عالمان دینی در شهر ها با صلاحدید خود نیاز می بینند که در برخی مسائل ورود پیدا کنند و این مسئله یک موضوع اسلامی است.

وی با اشاره به حساسیت بالای موسیقی از نظر اسلام افزود:ورود ائمه جمعه به مسئله موسیقی کار به جا و شایسته ای است و آنها باید به عنوان عالمان دین در مورد حرمت و حلالیت موسیقی نظر بدهند.

رحیمی نژاد در ادامه اذعان داشت:موسیقی امری نیست که در آن بتوان نظر عالمان دینی و متخصصان حوزوی را نادیده گرفت.

دانشگاه نباید به عنوان ابزار سیاسی برای شخص خاصی استفاده شود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گنبد بر لزوم افزایش بصیرت سیاسی دانشجویان تاکید کرد و افزود:دانشجویان با پرداختن به مسائل سیاسی باید تحلیل ها و بصیرت خودشان را افزایش دهند تا با خدعه دشمن از مسیر اصلی منحرف نشوند.

وی با عنوان این مطلب که دانشگاه باید از فضاهای سیاسی انحصاری و سیاست زدگی به دور باشد، گفت:طبق فرموده مقام معظم رهبری دانشگاه و دانشجویان باید با افزایش بصیرت خود اجازه سیاست زدگی به فضای دانشگاه را ندهند و نباید به عنوان ابزار سیاسی برای شخص خاص استفاده شود.

حجت الاسلام علیرضا رحیمی نژاد با توجه به نزدیک بودن انتخابات مجلس در پایان بر این نکته تاکید کرد:به عنوان مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه گنبد کاووس اگر احساس کنم که افرادی می خواهند از دانشگاه به عنوان ابزار سیاسی استفاده کنند،با آنها مخالفت کرده واز این امر جلوگیری خواهم کرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

صمدی

آقا قحط الرجال که نیومده - تکلیف ملت و مشخص کنید

0
0
پاسخ
1394-05-22 07:35

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.