1402-01-24 11:46
287
0
84458
علمای اهل سنت گلستان:

شرکت در راهپیمایی قدس، تکلیف دینی است

جمعی از ائمه جمعه و جماعات اهل سنت گلستان با مهم دانستن شرکت در راهپیمایی جهانی روز قدس و دعوت از مردم این استان شمالی برای حضور پرشور در این راهپیمایی تصریح کردند: مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم یک تکلیف الهی و دینی و نیز ملاکی برای سنجش ایمان مسلمانان است.

به گزارش گلستا علمای اهل سنت گلستان  حضور پرشور همه امت اسلامی و آزادی خواهان جهان در راهپیمایی روز قدس را زمینه ساز تحقق وعده الهی در آزادی قبله نخست مسلمانان دانسته و برآن تاکید کردند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان کلاله در این خصوص گفت: روز قدس روز فریاد انزجار امت اسلامی از جنایات رژیم غاصب اسرائیل است که همه مسلمانان شیعه و سنی باید به عنوان یک تکلیف دینی در آن شرکت و از مظلومیت ملت فلسطین دفاع نمایند.

آخوند محمد احمدی افزود: جنایات رژیم صهیونیستی علیه مسلمانان بالاخص مردم مظلوم فلسطین برهیچ کس پوشیده نیست و امت اسلام باید فریادهای خود علیه این جرثومه فساد و جنایت را در روز قدس به گوش جهانیان برسانند.

وی با تجلیل از بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز قدس، اضافه کرد: این نامگذاری سبب شد فصل جدیدی در وحدت مسلمین جهان در مساله فلسطین و مبارزه با رژیم غاصب صهیونستی و استکبار جهانی آغاز شود.

آخوند احمدی تصریح کرد: روز قدس روز بزرگی برای امت اسلام است زیرا با حضور پرشور خود بر حق رسمی و مسلم فلسطینیان برای داشتن سرزمین مستقل و باز پس گیری مناطق اشغال شده آنها از دست رژیم صهیونیستی، تاکید خواهند کرد.

امام جمعه شهر مرزی اینچه برون از توابع شهرستان گنبدکاووس هم در این خصوص گفت: روز قدس از روزهای مهم در تاریخ امت اسلامی است که مسلمانان باید با حضور پرشور و حماسی خود در صحنه، از قبله اول خود و مردم مظلوم فلسطین حمایت کنند.

آخوند مدد هوشمند افزود: قدس قبله‌گاه انبیای الهی از جمله نبی مکرم اسلام (ص) بوده و معظم له بارها در آن نماز خوانده است و در احادیث و روایات نیز آمده که یک رکت نمازخواندن در مسجد الاقصی (بیت المقدس) برابر با هزار رکعت است.

وی اضافه کرد: به برکت انقلاب اسلامی و آگاهی و بصیرت مردم انقلابی و ولایتمدار ایران، اقوام و مذاهب اسلامی همواره حضوری پرشور در راهپیمایی روز قدس دارند و انشاالله روز جمعه پیش رو هم پرشورتر از گذشته در این راهپیمایی ضد استکباری شرکت خواهند کرد.

مدرس حوزه‌های علمیه ۲ شهرستان کلاله و مراوه‌تپه در شرق گلستان هم با بیان اینکه قدس قبله اول مسلمانان است گفت: مساله قدس و دفاع از مردم مظلوم فلسطین یک فضیلت اعتقادی است و بر هر مسلمانی واجب است از آن دفاع کند.

عبدالجلیل فرهمند افزود: همانگونه که درخت بی‌ثمر فایده ندارد، اسلام بدون اعتقاد هم بی فایده است بنابراین وظیفه امت اسلامی است که با جان، مال خود از اعتقادات خویش دفاع کند که یکی از این مسائل اعتقادی و دفاع کردن‌ها، حضور قلبی در راهپیمایی روز قدس است.

وی تصریح کرد: ایستادن در مقابل ظلم صهیونیست و دفاع از مظلوم یک دستور قرآنی است و مسلمانان باید در قضیه فلسطین و قدس شریف، ید واحده باشند.

آخوند فرهمند با اشاره به نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بنام روز قدس از سوی امام خمینی (ره)، ادامه داد: این اقدام حضرت امام در واقع برگشت به متون دین بود چراکه مطابق نص سریع قرآن و آموزه‌های دینی، امت اسلامی نه تنها نباید زیر بار ظلم برود بلکه باید از مظلوم هم دفاع کند.

وی از عموم مردم ایران اسلامی بالاخص اقوام و مذاهب ساکن در استان گلستان خواست یکبار دیگر حضوری پرشور در راهپیمایی روز قدس و دفاع از ملت مظلوم فلسطین داشته باشند.

جمعی از علمای اهل سنت گلستان در اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ در گرگان

امام جمعه روستای قره ماخر گنبدکاووس هم با تاکید بر ضرورت حمایت بیشتر امت اسلامی از ملت مظلوم فلسطین و حضور در راهپیمایی روز قدس بیان داشت: هر کس از مردم فلسطین و آزادی قدس شریف حمایت کند، ایمانش قوی تر از افراد بی تفاوت نسبت به این موضوع است.

آخوند مرادمحمد کسلخه گفت: نامگذاری روز قدس توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، وحدت و پیوند امت اسلامی را مستحکم کرد و مسلمانان باید قدس شریف و سرزمین فلسطین را که در اشغال رژیم غاصب صهیونیستی قرار دارد هرچه سریعتر آزاد کنند.

وی بابیان اینکه بیت المقدس به‌عنوان قبله اول مسلمان نزد امت اسلامی عزیز و محترم است، افزود: تنها راه آزادی قدس شریف وحدت و اتحاد بیشتر و عملی بین جامعه اسلامی و حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس یکی از مصادیق وحدت است.

آخوند کسلخه اضافه کرد: هرچه وحدت و اتحاد مسلمانان بیشتر شود و در راهپیمایی روز قدس پرشورتر شرکت کنیم، دشمنان اسلام بالاخص آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی از ما ناامید و مایوس می‌شوند.

وی تصریح کرد: آزادی قدس وعده الهی است و مسلمانان بدانند که خدا هم در این راه به آنها کمک خواهد کرد.

دستیار استاندار گلستان در امور اهل سنت نیز با تاکید بر ضرورت حمایت بیشتر جامعه اسلامی از قیام انتفاضه فلسطین، تصریح کرد: گروه‌های مختلف مردم شیعه و اهل سنت ایران اسلامی و این استان نیز همانند چهار دهه قبل و تا آزادی قدس شریف، حامی مردم مظلوم فلسطین خواهند بود.

آخوند ابوبکر خوجملی بیان کرد: رژیم اشتغالگر صهیونیستی از درون درحال از هم پاشیدن است و برای سرپوش گذاشتن روی این موضوع جسارت خود را افزایش داده و با زور وارد مسجد الاقصی شده و حرمت این مکان مقدس را شکست.

وی بابیان اینکه حرمت شکنی رژیم غاصب صهیونیستی نشان داد که این رژیم سفاک و سردمداران آن هیچ وقت به مسلمین و مقدسات آنها احترام نمی‌گذارند گفت: این بی احترامی‌ها، اهمیت حضور پرشورتر از سال‌های قبل مردم در راهپیمایی روز قدس را دوچندان کرده است.

آخوند خوجملی افزود: ذات رژیم غاصب صهیونیستی، ظلم و ستم و جنایت و آدمکشی بالاخص در سرزمین فلسطین و مردم مظلوم آن است بنابراین وظیفه شرعی همه امت اسلامی است که از مردم فلسطین حمایت و در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند.

امام جمعه اهل سنت نگین شهر از توابع شهرستان آزادشهر همچنین اضافه کرد: از مردم شیعه و اهل سنت استان گلستان انتظار داریم امسال هم با وحدت و انسجام همیشگی خود حضوری پرشورتر از سال‌های قبل در راهپیمایی روز قدس داشته باشند.

وی بیان داشت: امسال پیام حضور پرشور مردم ایران و استان گلستان در راهپیمایی روز قدس به رژیم اشغالگر و آدمکش اسرائیل این خواهد بود که ملت ایران همچنان حامی مردم فلسطین تا آزادی قدس شریف خواهند بود.

 امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی در ۱۶ مرداد ۱۳۵۸، مطابق با ۱۳ رمضان ۱۳۹۹ پس از بمباران جنوب لبنان توسط نیروهای دفاعی رژیم غاصب اسرائیل و با هدف پشتیبانی مردمی از فلسطین، آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کردند و خواستار تشکیل جبهه متحد اسلامی و انسانی برای تحقق حقوق مظلومان و مبارزه با ظالم و سیاست‌های آن‌ها تا فروپاشی استعمار و استبداد و ایجاد امنیت و آرامش در جهان شدند.

روز قدس نماد مظلومیت و استمرار مقاومت ملت مظلوم فلسطین است که از طرف جهان استکبار و رژیم صهیونیستی مورد ظلم و ستم قرار گرفتند و طی افزون بر چهار دهه گذشته، جمهوری اسلامی ایران و مردم بسیاری از کشورهای اسلامی با به رسمیت شناختن این روز سعی دارند تا از فراموش شدن آرمان این سرزمین مقدس جلوگیری کنند.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس، اقدامی هوشمندانه از طرف امام خمینی (ره) بود تا در این راستا ملت‌های مسلمان نگذارند. اشغال قدس، سرزمین‌های فلسطینی و همچنین تشکیل دولت غیرقانونی و نژادپرست اسراییل رسمیت یابد و قبله‌گاه نخست مسلمانان جهان به دست فراموشی سپرده شود.

  • منبع خبر : ایرنا

    نظرات

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

    پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.