1394-12-14 06:09
4295
5
28466
توسط منتخب دوم شهرستان گنبد صورت گرفت :

شفاف سازی "عبدالصمد بردی پور" درباره رفتارهای یاشولی های انتخاباتی گنبدکاووس

طرح سخنانی قابل تامل و پرده برداری از برخی رفتارهای یاشولی های انتخاباتی گنبد توسط بردی پور در جلسه تقدیر و تشکر از یاران و اعضای ستاد انتخاباتی اش صورت گرفت .

به گزارش گلستان ما به نقل از ترکمن سسی ؛ جلسه تقدیر و تشکر عبدالصمد بردی پور از یاران  و اعضای ستاد خویش در انتخابات با سخنان قابل تامل این کاندیدای پرهوادار همراه بود . وی در سخنانی پرده از برخی رفتارهای یاشولی های انتخاباتی گنبدکاووس برداشت .

بردی پور با اشاره به کسب آرای بالای خویش در گنبدکاووس این امر را لطف خداوند و محبت مردم به وی توصیف کرد و گفت: از جوانان به دلیل زحمت های فراوان آنان تشکر می کنم و از بانوان نیز کمال تقدیر و تشکر دارم که در مشارکت حداکثری حضور داشته و برای آینده فرزندان خویش احساس تکلیف می کنند.

قصد دارم با حفظ حرمت ها شفاف سازی کنم

بردی پور با بیان برخی جریانات در گنبدکاووس تصریح کرد: قصد دارم با حفظ حرمت ها شفاف سازی کنم ، در دور هشتم سیزده نفر ترکمن و شش نفر از برادران غیر ترکمن حضور داشتند و انتخابات مسیر عادی خویش را برای مردم منطقه طی کرد ولیکن در دور نهم به دلیل اینکه غیر ترکمن ها بنا به دلایلی تنها یک داوطلب داشتند موفق به کسب کرسی مجلس شدند، به همین دلیل نیز فعالان ترکمن در اولین انتخابات بعد از آن که همانا شورای شهر بود با ائتلاف موفق به کسب هر یازده کرسی شورای شهر شدند چرا که قصد نداشتند بعد از مجلس شورای اسلامی ، شورای شهر را نیز از دست بدهند.

بردی پور افزود: در وقایع انتخابات شورای شهر گنبدکاووس سه گروه جوانان ، نویسندگان و یاشولی ها (فعالان سیاسی) به فعالیت پرداختند و هدف همه حضور اکثریت ترکمن در شورای شهر بود اما از فعالیت یکدیگر بی اطلاع بودند که ما همه آنها را به یک گروه واحد تبدیل کردیم و اولین جلسه در منزل قربان نیازی در خیابان خیام شمالی با حضور یاشولی های بیست محله شهری که هر محله هشت نفر عضو داشت برگزار گردید.

شنیدیم یاشولی ها شهرداری و مجلس را بین خود تقسیم کردند

 بردی پور تاکید کرد: اعضای این تشکل را نمایندگان سابق مجلس، کاندیداهای ادورای مجلس، اعضای سابق شورای شهر و یاشولی های پاک تشکیل می دادند که معیار انتخاب بر اساس ۶۰ درصد رزومه و ۴۰ درصد رای گیری بنا نهاده شد، وقتی رزومه ها دریافت شد نمره ها پلمپ گردید و در روز رای گیری این نمره ها نمایان شد.

بردی پور تصریح کرد: این حرکت مثبت بود و انتظار داشتیم در بحث مجلس شورای اسلامی نیز اینگونه رفتار شود اما اجازه ورود به جلسات به کاندیداها داده نمی شد و شایعاتی شنیدیم که شهرداری و مجلس را بین خود تقسیم کردند که یاشولی های پاک و مردمی ما این شایعات را رد کردند و ما گفتیم مردم و روشنفکران ما گرفتار این حربه ها نخواهند شد .

یاشولی های انتخاباتی به هر وسیله مشروع و نامشروع ، اخلاقی و غیر اخلاقی متوسل شدند

بردی پور با بیان برخی مسائل پشت پرده یاشولی های انتخاباتی گفت: یاشولی های انتخاباتی چند هدف داشتند که پیروزی خود آنان مهم تر از پیروزی یک ترکمن بود، این افراد به هر وسیله مشروع و نامشروع ، اخلاقی و غیر اخلاقی، انسانی و غیر انسانی متوسل شدند ، کاندیداهای صاحب رای را شکستند و رای های خاکستری را به نفع جریان خویش هدایت کردند.

بردی پور افزود: ما گفتیم به یاشولی ها احترام می گذاریم به شرط اینکه رویه آنها مثل شورای شهر باشد و شش کاندیدای عدم احراز شده چون امانقلیچ شادمهر پا به عرصه گذاشتند اما یاشولی ها هر کاری کردند تا این حرکت سیاسی نتیجه ای نگیرد و متاسفانه نتیجه ای نیز به دست نیامد.

پشت پرده چیز دیگری بود و تخلف یاشولی ها محرز !

بردی پور اذعان کرد: جلوی سیبل و دید مردم چند یاشولی بی طرف و مردمی را گذاشتند اما پشت پرده چیز دیگری بود ، مقرر بود رزومه هفتاد درصد تاثیر گذار باشد و سی درصد رای گیری اما حالت عکس پیدا کرد که تخلف یاشولی ها در این مورد محرز بود .

بردی پور ادامه داد: در لیست ارائه شده بیشتر نیروها وابسته به خود آنان بود ما در جلسات و نشست ها سخنرانی می کردیم اما منتخب این افراد با یاشولی های روستاها جلساتی برگزار می کرد .

وی سپس رو به جمع گفت: هر کدام از حاضرین در جمع از روستایی آمده است در روستای خود سوال کند چه کسی به عنوان یاشولی روستا معرفی شده است و آیا در روستا به چه عنوان شناخته می شود ؟

افراد بی طرف توسط کمیته روستایی و اعضای شورای بخش حذف شدند

بردی پور گفت: یاشولی باید بی طرف باشد و افراد بی طرف توسط کمیته روستایی و اعضای شورای بخش حذف شدند ، فقط در یکی از جلسات شبانه در روستای آق آباد از دوازده نفر ده نفر نیروی منتخب فعلی آنان بود که همه این نکات مستند است و از نویسندگان و خبرنگاران می خواهم سخنان مرا در سایت ها و نشریات خود درج کنند چرا که خود پاسخگوی آن هستم .

بردی پور تاکید کرد: اگر به جمع یاشولی ها می رفتیم می گفتند که تمکین نکرد اگر نمی رفتیم می گفتند آدم مغروری است و به جمع یاشولی ها بی اعتنایی کرد در حالیکه خروجی کاملا مشخص بود .

اگر رزومه ها را به ما نشان دهید متشکر می شویم

بردی پور با اشاره به سخنان خود در روز رای گیری یاشولی های انتخاباتی گنبدکاووس گفت: من در سخنرانی خود در جمع یاشولی ها گفتم که ملاک شما انصاف، عدالت و امانت باشد، از یاشولی های حاضر پرسیدم آیا من در خانه کسی از شما رفتم تا نظرتان را سمت خودم جلب کنم ؟ که همه با سکوت خود پاسخ دادند ، بعد گفتم شما در مقام حق و باطل ایستاده اید و در این دنیا و آخرت جوابگو هستید ، هم اکنون نیز می گویم اگر لیست رای دهندگان و رزومه ها را به ما نشان دهید متشکر می شویم . چرا که اول کاندیداها باید بر روی یاشولی ها نظر دهند و معیارها و ملاک های خود و انتظارات خود از یاشولی ها را بیان کنند .

بردی پور افزود: دو نفر رزومه ها را بررسی کردند که "حکیم الفت" و "رحیم انگیزه" بودند و "آنه محمد بیات" نیز لیست اعضا را در اختیار منتخب آنان قرار داد.

خانم نازقلیچی را از محل رای گیری راندند

بردی پور تاکید کرد: در روز رای گیری نیز گفتم که اگر خروجی یک نفر است رزومه را تحویل می گیرم حتی اگر آن یک نفر خودم باشم چرا که قدرت انتخاب مردم را محدود می کنیم، تاکید کردم طیف مقابل ائتلاف نکردند پس مردم را در انتخابات آزاد بگذارید و اگر در روز آخر ائتلاف کردند من هم حاضرم در آخرین ساعات به ائتلاف تن بدهم.

بردی پور اذعان کرد: تحت هیچ شرایطی نگفتم که تمکین میکنم ، نه با کتابت نه با نطق چنین تعهدی ندادم و روز رای گیری نیز تاکید بر معیارها و شرایط خویش کردم اما سودی نداشت.

بردی پور ادامه داد: در محل رای گیری کارت برای رای دهندگان صادر شد و خانم نازقلیچی را از محل رای گیری راندند و اجازه ورود به جمع به وی داده نشد و از وی خواستند که انصراف بدهد.

یاشولی ها اصل بی طرفی را رعایت نکردند و به طایفه گرایی ، قومیت گرایی و مذهب گرایی دامن زدند

بردی پور گفت: حکومت و دستگاه های اجرایی کار خویش را به خوبی انجام دادند اما از خودمان ضربه خوردیم، یاشولی وظیفه اش این است که به مردم اعلام کند و کنار بکشد چرا همه اطراف کسی که اعلام کرده بودند جمع شدند و اصل بی طرفی را رعایت نکردند ؟ چون مقبولیتی میان مردم نداشتند روی به تهدید و تخریب آوردند وقتی از این طریق نیز موفق نشدند به چاپ اعلامیه و سی دی روی آوردند و وقتی از این حربه سودی به آنان نرسید سعی کردند از امامان جمعه و علما استفاده ابزاری کنند تا به کارهای نامشروع خویش مشروعیت ببخشند و به طایفه گرایی ، قومیت گرایی و مذهب گرایی دامن زدند .

بردی پور افزود: از تخریب دیگر کاندیداها نیز هیچگونه کوتاهی نکردند و با تبلیغات غیر قانونی به امور خویش پرداختند.

مردم و دستگاه های امنیتی جلوی مداخله یاشولی های خود ساخته را بگیرند

بردی پور بیان کرد: آقای طیار 50822 رای کسب کرد که 15647 رای وی از دور هشتم با وی همراه است و 10هزار رای نیز به واسطه اصلاح طلبان به صندوق وی ریخته شد با این احتساب قدرت یاشولی ها با این همه تلاش و کارهایی که کردند فقط 25 هزار رای است ما انتظار داشتیم بالای 90 هزار بیاورند.

وی در پایان سخنانش گفت: انتظار دارم یاشولی های با انصاف مردمی خود را از این جمع جدا کنند و از مردم و دستگاه های امنیتی می خواهم که جلوی مداخله یاشولی های خود ساخته در امور مهم سیاسی و اجتماعی که به اختلافات قومی ، طایفه ای و مذهبی دامن می زنند را بگیرند .

انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

آق

من به آقای بردی پور حق می دهم :ایشان بدون حمایت یاشولی ها و با تکیه بر جایگاه واقعی خود 31000 رای آورد .متاسفانه یاشولی گری به سهم خواهی تبدیل شده است .برای آقای بردی پور آرزوی توفیق دارم

0
0
پاسخ
1394-12-14 06:32
آنه طواق

وقتی از یک ماه قبل از انتخابات به بعضی ها وعده یک آپارتمان شیک در جایی مناسب داده می شود تا در معرفی هدفمند یاشولی های همکاری کند ، معلوم است که چه می شود ؟متاسفانه هر کسی به دنبال منفعت خودش است نه منافع قوم ترکمن و حل مشکلات مردم محروم و فقیر

0
0
پاسخ
1394-12-14 07:16
بیات

سلامبه نظرم بنده باید بردی پور و سایر رقبا به منتخب مردم تبریک بگویند و احترام بگذارند .

1
0
پاسخ
1394-12-14 07:49
محمدرضا موسایی

با سلام کد خدامنشی و اجماع در مقابل باطل انجام می شود . کجای طرف مثابل باطل بود . همه کاندیداها از فیلتر شورای نگهبان رد شدند پس این حرکت جز قومیت گرایی و تفرقه انگیزی عایده ای دیگر ندارد که متاسفانه در این استان دیده می شود . اجماع سیاسی در همه جا رایج هست و هیچ منافاتی با اصول نظام ندارد . خواهشمند است که دستگاه های امنیتی با این شیوه و حرکات برخورد کنند تا برخی حوادث گذشته تکرار نشود .

0
0
پاسخ
1394-12-14 08:04
شهرام

این حرف شما همین خواسته آقای بردی پور هست که در آخر سخنانش مطرح کرده است .

0
0
پاسخ
1394-12-14 08:36

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.