1403-05-20 07:57
155
0
91003
امام جمعه بندرگز تاکید کرد:

حب حسینی محور وحدت مسلمانان است

امام جمعه بندرگز گفت: حضور جمعیت میلیونی مسلمانان حول محور اهل‌بیت (ع) در تاریخ بی‌نظیر است و عشق به امام حسین (ع) باعث می‌شود که زائران زیادی خود را به کربلای معلی برسانند.

حجت‌الاسلام عین‌الله شهابی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» گفت: تا اربعین سید سالار شهیدان زمان زیادی باقی نمانده است عده‌ای از محبان اهل‌بیت (ع) در این ایام برای پیاده‌روی اربعین به سمت کربلای معلی حرکت می‌کنند و عاشقان ثارالله که توان دارند خود را به این اجتماع بزرگ الهی می‌رسانند.

امام جمعه بندرگز ادامه داد: عده‌ای هم شاید بنا به دلایل مثل بیماری و غیره توفیق حضور در اربعین حسینی را ندارند اما با مال‌شان به این حرکت عظیم و کاروانان و موکب‌های حسینی کمک می‌کنند.

شهابی بیان کرد: هزینه در نهضت حسینی سرمایه‌گذاری است، حضور این میزان مسلمان حول محور اهل‌بیت (ع) در تاریخ بی‌نظیر است و عشق به امام حسین (ع) باعث می‌شود که زائران زیادی خود را به کربلا معلی برسانند.

وی افزود: اگر همه دول غربی گردهم بیایند نمی‌توانند چنین اجتماع عظیمی را شکل بدهند و این عظمت و بزرگی اسلام است که مسلمانان را منسجم در کنار هم قرار داده است و مدیریت این جمعیت بی‌نظیر از عنایات الهی و توجهات حضرت بقیه الله است

امام جمعه بندرگز ادامه داد: اگر جهاد تبیین حضرت زینب (س) در کربلا نبود قیام امام حسین (ع) نسل به نسل منتقل نمی‌شد و در عبور از بستر تاریخ در پشت کوه فتنه جا می‌ماند و شاعر به زیبایی به این مسئله اشاره کرد که «سر نی در نینوا می‌ماند اگر زینب (س) نبود.

شهابی بیان کرد: حضرت زینب (س) زبان گویای عاشورا و صدای رسای اسلام ناب محمدی بود که امام حسین (ع) برای احیای آن قیام کرد، حضرت زنیب (س) در عفت و حیاء مانند حضرت زهرا (س) و در سخنوری مانند حضرت علی (ع) عمل کرد.

وی گفت: نزدیک پانزده تن از زنان بنی‌هاشم در کربلا بودند و چهار تن از زنان غیر هاشمی که هر کدام نقش اساسی داشتند در کربلا زنان شیردل بودند که به همسران‌شان خطاب می‌کردند «حاموا ایهاالطیبون عن الفاطمیات» ای مردان پاک از حرم فاطمه (س) دفاع کنید.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.