1395-02-07 09:00
1005
0
31003

طاهری: حل مشکلات در گرو اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی است/امانزاده: پتروشیمی با بی‎توجهی به سرانجام نمی‎رسد

سخنگوی فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: ما در داخل کشور با تکیه بر توانمندی‎های خودمان می‎توانیم مشکلات را پشت‎سر بگذاریم اما برخی مدیران اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارند گرچه برخی نیز دلسوزانه به دنبال اجرای اقتصاد مقاومتی هستند.

به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو، حجت‎الاسلام سیدعلی طاهری در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان که در دانشگاه گلستان برگزار شد، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی در حمایت از تولید داخلی و تولید ملی است و اگر امروز در کشور با مشکلی مانند بیکاری روبرو هستیم که جوانان و خانواده‎ها را آزار می‎دهد راه حل آن فقط در اجرا شدن اقتصاد مقاومتی است که این مهم با اقدام و عمل محقق می‎شود.

porseshpasokh 1

وی با بیان اینکه باید نگاه همه مسئولان سه قوه و آحاد جامعه به اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی متمرکز شود تا شاهد حل مشکلات کشور باشیم، تصریح کرد: سه الی چهار سال است که سیاست‎های کلی اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است که اگر تا الان به طور مناسب به آن عمل می‎شد لازم نبود که امسال را مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری کنند این امر نشان می‎دهد تاکنون اقدامات قابل توجهی انجام نشده است.

سخنگوی فرهنگی مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: آقای روحانی باید این افراد با این تفکرات را به بدنه اجرایی راه ندهند، این تفکر به بدنه دولت رسوخ کرده که خطرناک است.

طاهری گفت: وزیر صنعت می‎گوید ما همانطور که در ورزش فوتبال مربی خارجی می‎آوریم برای تحول صنعت باید مدیر خارجی بیاوریم که این توهین بزرگی به جوانان توانمندی است که در این کشور در اوج تحریم‎ها توانستند به فناوری هوافضا دست پیدا کنند و ماهواره به فضا بفرستند.

سخنگوی فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 50 سال قبل از انقلاب، پدر و پسر محمدرضاخان و محمدرضا نوکر دست بسته غرب بودند، ابراز داشت: بعد از 37 سال این ملت با تکیه بر اعتقادات و ارزش‎ها توانسته در صنعت دفاعی به قدرتی برسد که هیچ قدرت نظامی دنیا نمی‎تواند نگاه چپ به این کشور کند.

وی در خصوص انرژی هسته‎ای، گفت: آقای لاریجانی قبل از اینکه رئیس مجلس شوند دبیر شورای امنیت ملی بودند در یکی از مذاکراتی که در آن سالها انجام دادند گفتند که در جلسه‎ای نشسته بودیم وزیر وقت انگلیس یک اعتراف قبل از آغاز جلسه کردند، بنده از ایشان پرسیدم مشکلتان با ایران در بحث هسته‎ای چیست که اینقدر فشار و تحریم می‎کنید اگر مشکلتان سلاح هسته‎ای است پاکستان که بمب هسته‎ای دارد و در اقیانوس آزمایش انجام می‎دهد آیا شما یک قطعنامه برای تحریم آنها صادر کردید و یا رژیم صهیونیستی رسما اعلام کرده 500 بمب هسته‎ای دارد آیا اینها تحریم شدند.

طاهری عنوان کرد: آقای لاریجانی مجددا وزیر انگلیس وقت را مخاطب قرار دادند شما که اینقدر بازرس فرستادید و تمام زوایای مراکز هسته‎ای ایران را زیر و رو کردید چرا اینقدر فشار و تحریم علیه ایران دارید که ایشان به صورت غیررسمی خارج از جلسه عنوان کردند ما کشورهای غربی نمی‎خواهیم کسی غیر از خودمان به فناوری هسته‎ای دست یابد، آنها می‎خواهند آقای دنیا شوند اما ایران این سد را شکسته است و غرب از این ناراحت است، بقیه همه بهانه است.

 توسعه کشاورزی در گرو تامین زیرساخت‎هاست

کاندیدای مرحله دوم حوزه انتخابیه گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی در این جلسه  گفت : باید با استفاده از ظرفیت‎های مختلف استان گلستان در حوزه انتخابیه کارساز باشیم، با استفاده از منابع، طرح‎های لازم در این استان پیگیری شود تا در راستای توسعه گام برداریم.

porseshpasokh 1

عبدالغفور امان‎زاده افزود: اگر کشاورزی در گلستان توسعه پیدا کند و زیرساخت‎ها تامین شود می‎توانیم حرکت رو به جلو داشته و مشکلات و محرومیت‎های استان را مرتفع کنیم.

وی با بیان اینکه قوم‎گرایی، فرقه‎گرایی و مذاهب‎گرایی کشورهای حاشیه ما را تحت‎تاثیر قرار داده است، تصریح کرد: امنیت زیر سایه مقام معظم رهبری کاملا پایدار است که این مهم از نقط قوت نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می‎شود چراکه در کنار وحدت و امنیت کشور می‎تواند توسعه پیدا کند.

امان‎زاده با اشاره به اینکه وحدت در جامعه به ویژه استان گلستان که رنگین کمانی از اقوام است بسیار لازم و ضروری است، ابراز داشت: با شعار وحدت، امنیت و توسعه وارد عرصه انتخابات شده ام و با توجه به شرایط ویژه کشور این شعار را انتخاب کردم و معتقد هستم وحدت لازمه پیشرفت، توسعه و امنیت است.

کاندیدای مرحله دوم حوزه انتخابیه گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی، افزود: پتروشیمی به عنوان یکی از فرصت‎های اشتغالزا می‎تواند اثرگذار باشد اما این پروژه اکنون به انبار غله تبدیل شده و این وضعیت برای استان تحقیرآمیز است که باید نگاه و حرکت ویژه همراه با تعامل استانی و کشوری رخ دهد تا مشکل این پروژه برطرف شود.

وی با بیان اینکه تصویب این طرح در مجلس با مشکل مواجه شد، اذعان کرد: در استان گلستان فقر و محرومیت بیداد می‎کند که تصویب این پروژه می‎تواند حرکتی رو به جلو برای استان شود و برای بیکاری، محرومیت‎زدایی موثر بوده و حرکتی در راستای اقتصاد مقاومتی است.

امان‎زاده با اشاره به اینکه بسیاری از طرح‎های نیمه‎کاره در این استان به حال خود رها شده است، ابراز داشت: کریدور ریلی که فقط با وصل شدن به آسیای میانه در توسعه منطقه نقش مثبت دارد اما امروز می‎بینیم به خاطر نگاه زیست‎محیطی یا سیاسی این پروژه بلاتکلیف است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.