1394-04-29 13:57
899
0
17835
نماینده مردم گنبد در مجلس شورای اسلامی:

طرح انتخابات استانی هیچ مسیر پخته ای طی نکرده است/ با اجرای این طرح هیچ پروژه ای به سمت شهرهای کوچک نخواهد رفت

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از مخالفان طرح استانی شدن انتخابات گفت: بحث انتخابات استانی هیچ مسیر پخته ای طی نکرده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، سلیمان عباسی در گفتگو با خبرنگار ما ضمن اعلام این مطلب افزود: یکی ازمواردی که موافقین در مورد این طرح اعلام می کنند کاهش مراجعه مردم برای مسائل جزئی به نمایندگان و آزاد شدن وقت نمایندگان برای رسیدگی به مسائل قانونگذاری است که به عنوان یک مخالف بر این موضوع نقد دارم.

عباسی ادامه داد: اگر دیدگاه این است که مردم مراجعه نکنند اشتباه است چون نیازها و مراجعات مردم بر قانون گذاری ها موثر است. هر چند من بر خلاف موافقان معتقدم با استانی شدن انتخابات حجم کارهای نماینده افزایش یافته و مراجعات نیز بیشتر می شود اما اگر هم این ارتباط کم یا قطع شود اشتباه است.

وی اذعان کرد: در اجرایی شدن این طرح همچنین کسانی وارد میدان انتخاباتی می شوند که صاحبان قدرت و ثروت هستند و افراد توانمند با بضاعت مالی پائینتر شانس کمتری برای موفقیت دارند.

عباسی به حاشیه رانده شدن نیازهای شهر های کوچک را یکی دیگر از مشکلات استانی شدن انتخابات نام برد و افزود: پروژه هایی که بعد از انتخاب نمایندگان استانی به استان بیاید ممکن است متاثر ازلابیگری بین نمایندگان به شهر های کوچک نرسد همچنین در انتصاب مدیران شهرستان ها نیز همه نمایندگان اعمال نظر خواهد کرد که این نیز به نفع شهرستانها خصوصا شهرستان های کوچک نیست.

نماینده مردم گنبد همچنین در خصوص راه اندازی دفاتر نمایندگان در استان نیز گفت: در این مورد نیز نمایندگان دچار یک سردرگمی هستند چرا که مشخص نیست نماینده تنها دفتری در مرکز استان خواهد داشت یا در تمام شهرستان ها برای مراجعه مردم دفتر راه اندازی می شود؟! که در هر دو صورت مشکلاتی را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: در مورد اول که نماینده تنها در مرکز استان دفتر داشته باشد قطعا مراجعه برخی از مردم دشوار خواهد بود و عملا ارتباط با برخی از مردم قطع می شود. در مورد دوم نیز راه اندازی چندین دفتر در سطح استان هزینه های زیادی را برای نمایندگان خواهد داشت.

سلیمان عباسی در پایان ضمن تاکید بر اینکه با استانی شدن انتخابات هیچ نماینده ای امکان پاسخگویی به خواسته های مردم تمام شهرستان ها را نخواهد داشت و این امر باعث می شود کار مردم به دیگری محول شود و به انجام نرسد، ابراز امیدواری کرد انتخابات به همین شکل کنونی برگزار شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.