1399-07-11 17:44
509
0
70717
امام جمعه گرگان :

ارادت به اربعین حسینی در هرخانه ابراز شود/عاشورا خاموش شدنی نیست

امام جمعه گرگان گفت: حادثه کربلا و نهضت عاشورا آتشی را در دل مسلمانان روشن کرده است که هیچگاه سرد نمی شود

به گزارش گلستان ما؛ آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه اظهار کرد:  در هفته آینده اربعین را پیشرو داریم و در این روز در سراسر جهان علاقمندان به خاندان پیامبر(ص) ارادت خود را به اباعبدالله الحسین(ع) نشان می دهند.

وی بابیان اینکه حادثه کربلا و نهضت عاشورا آتشی را در دل مسلمانان روشن کرده است که هیچگاه سرد نمی شود، ادامه داد: طرفداران اهل البیت(ع) در طول تاریخ منزوی بودند و حتی مورد خشم قدرت های حاکم قرار می گرفتند.

امام جمعه گرگان تصریح کرد: با همه فشارهایی که علیه شیعیان بود رابطه معنوی و عشق و ارادت به ائمه اطهار (ع) باعث شد شیعیان در تاریخ پایدار بمانند.

وی گفت:  دوستداران اهل بیت(ع) و شیعیان محبت به اهل بیت(ع) را درعاشورا و اربعین به نمایش می گذارند از این رو مسئله عاشورا، کربلا و اربعین بسیار حائز اهمیت است.
 
نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: جمعیت چند میلیون نفری از کشورهای مختلف در روز اربعین به از نجف به کربلا پیاده می روند و این حرکت بزرگ مسلمانان دنیا جز با ارادت به اباعبدالله الحسین(علیه السلام) با هیچ چیزی دیگری قابل توجیه نیست.

 نورمفیدی خاطرنشان کرد: امسال به خاطر شیوع کرونا برگزاری این جریان بزرگ تشیع به مصلحت نیست و با تمام عشق و ارادتی که به اباعبدالله الحسین(ع) داریم این مراسم برگزار نمی شود و باید عشق و ارادتی که به امام حسین(ع) داریم را همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید کردند در خانه ها ابراز کنیم.

وی گفت: امام حسین(ع) در کربلا جان خود را در راه اسلام داد تا انسان را از گمراهی در بیاورد و کسانی که فریب دنیا را خورده بودند در برابر اباعبدالله الحسین (ع) ایستادند.
 
امام جمعه گرگان تاکید کرد: در هفته آینده سالروز تبعید حضرت امام(ره) به فرانسه را پیشرو داریم و این تبعیدها باعث تحولات در حوزه های علمیه و جامعه شد، امام راحل وقتی به فرانسه تبعید شد انقلاب ایران جهانی شد و نگاه همه جهانیان به پاریس جلب شد.

 نورمفیدی با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی تصریح کرد: نیروی انتظامی در جامعه بسیار حائز اهمیت است و آنچه که برعهده نیروی انتظامی است ایجاد نظم و امنیت است و امنیت از نیازهای ضروری و اولیه هر جامعه ای به شمار می رود.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه جنگ بین آذربایجان و ارمنستان، رشته ای است که سر دراز دارد، گفت: برخی در فضای مجازی در تلاش هستند که نشان دهند ایران از جمهوری ارمنستان حمایت می کند و می خواهند با این اقدام ترک زبانان ایرانی را تحریک کنند و این اقدامات دروغ محض است و جمهوری اسلامی ایران اعتقاد دارد که با جنگ این مشکل حل نمی شود و باید این کشورها با یکدیگر گفتگو کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.