1403-06-13 14:21
190
0
91277
دبیر شورای فضای مجازی گلستان:

غرب در حکمرانی مجازی شوخی ندارد

دبیر شورای فضای مجازی استان گلستان با اشاره به ر‌ویکرد دوگانه غرب در آزادی بیان و آزادی اطلاعات گفت: غرب با قوانین سختگیرانه مجازی نشان داد در اجرای قوانین مورد نظر خود کوتاه نمی‌آید و با کسی شوخی ندارد.

سیدرضا حسینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» در واکنش به سانسور رسانه‌های غربی در محکومیت مدیرعامل شرکت تلگرام اظهار کرد: برخوردی که حاکمان آمریکایی با مدیران شبکه اجتماعی تیک‌تاک دارند و یا مبادرت به حذف محتوای ایثار و شهادت در پلتفرم‌های خارجی می‌کنند نشان می‌دهد آنها در حکمرانی مجازی خود با کسی شوخی ندارند و هر چیزی که بر خلاف قوانین خود تشخیص دهند برخورد جدی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دستگیری مدیرعامل تلگرام تازگی ندارد، افزود: ما قبلاً نیز شاهد چنین اتفاقاتی بودیم، خبرنگاران و کارشناسانی در رسانه‌های خارجی فعالیت داشتند که بر خلاف اصول و قوانین آنها عمل کردند که به بهانه تعامل اطلاعات سریع حذف شدند.

* تجویز نسخه‌های متناقض غربی

دبیر شورای فضای مجازی استان گلستان با تاکید بر اینکه غرب در حکمرانی مجازی بسیار جدی است و با کسی تعارف ندارد، تصریح کرد: آن‌ها در عین حال برای کشورهای دیگر نسخه‌های متناقض می‌پیچند.

حسینی با اشاره به رویکردهای دوگانه و متناقض رسانه‌های غربی در پوشش اخبار مربوط به غزه و فلسطین گفت: تناقض‌های رفتاری غرب فقط به سیاست‌های دوگانه آن‌ها در حکمرانی مجازی محدود نمی‌شود بلکه این تناقض در آزادی بیان نیز مطرح است به طوری که اگر کوچکترین حمایتی از فلسطین در فضای مجازی صورت بگیرد سریع آن محتوا حذف خواهد شد اما محتواهای گوناگون در حمایت از رژیم صهیونیستی در شبکه‌های مجازی بارگزاری می‌شود هیچ کاری با آن ندارند.

وی ادامه داد: نمونه دیگر این رفتارهای متناقض نیز در زمینه ورزش دیده می‌شود به عنوان مثال روسیه به خاطر جنگ با اوکراین از مسابقات بین‌اللملی و جهانی حذف و تحریم شد اما رژیم صهیونیستی همچنان آزادانه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

* بخششی برای سیاه‌نمایی در غرب وجود ندارد

دبیر شورای فضای مجازی استان گلستان گفت: در موضوعات اجتماعی نیز غرب حکمرانی مجازی دارد و بسیار قانونمند و جدی وارد می‌شود به عنوان مثال اگر کسی بخواهد سیاه‌نمایی کند و یا فضای ناامیدی به وجود آورد یا درباره آسیب‌های اجتماعی فراگیر در غرب سخنی به میان آورد این مطلب سریع از شبکه مجازی حذف خواهد شد و یا به هیچ وجه اجازه انتشار آن داده نمی‌شود.

حسینی بیان کرد: در کشور آمریکا بیشترین تیراندازی و قتل با اسلحه به صورت مسلحانه انجام می‌شود، حتی دانش‌آموزان زیادی بر اثر حمله‌های مسلحانه کشته شدند که شما عکس آن‌ها را در فضای مجازی نمی‌بینید به دلیل اینکه حکمرانی مجازی در آنجا وجود دارد و با افراد خاطی به شدت برخورد می‌کنند، آن‌ها در این قضایا با کسی هم شوخی ندارند.

وی با اشاره به مسدود شدن صفحه توئیتری ترامپ گفت: حاکمیت مجازی در غرب به گونه‌ای است که حتی افراد در بالاترین سطح و جایگاه حق ندارند قوانین کشور در موضوعات مختلف سیاسی، امنیتی و اجتماعی را نادیده بگیرند.

* دوگانه‌های غرب در سیاست، ورزش و فضای مجازی

دبیر شورای فضای مجازی استان گلستان افزود: کشورهای غربی در عین تجویز قوانین سختگیرانه برای کشورشان، آزادی شبکه‌های اجتماعی را برای کشورهای دیگر خصوصا کشورهایی که با آنها تعارض منافع دارند خواستار هستند و همواره نسبت به تحریک افکار عمومی از آن سوءاستفاده می‌کنند.

حسینی گفت: اگر فعالیت در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در غرب آزاد بود امروز شاهد موج گسترده‌ای از حمایت مردم نسبت به جبهه مقاومت و دفاع از مردم مظلوم فلسطین بودیم همان طوری که این صحنه‌ها را در میدان واقعی و در تظاهرات‌های میلیونی در اروپا و آمریکا شاهد بودیم.

وی بیان کرد: کاربران غربی می‌دانند که هرگونه فعالیت بر خلاف قوانین و حکمرانی مجازی، محدودیت‌های شدیدی را در پی خواهد داشت برای همین سعی می‌کنند طبق همان چارچوب‌ها عمل کنند اما در کشور ما به دلیل اینکه قوانین متقنی وجود ندارد متاسفانه بیشترین جرایم در فضای مجازی و سایبری انجام می‌شود که عواقب بازدارنده‌ای برای خاطیان ندارد.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.