1402-01-29 13:01
776
0
84550
نماینده ولی‌فقیه در گلستان:

قدرت و صلابت ارتش ایران در حال افرایش است

نماینده ولی‌فقیه در گلستان گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در جایگاه خوبی قرار دارد و هر روز بر قدرت، صلابت، اقتدار و شکوه و عظمت این مجموعه با توجه به دستاوردهای روز نظامی و تکیه بر دانش و توان بومی افزوده می‌شود.

به گزارش گلستان ما، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی روز سه‌شنبه در صبحگاه مشترک یگان‌های نمونه نیروهای مسلح مستقر در گلستان به مناسب ۲۹ فروردین روز ارتش اظهار کرد: داشتن قدرت بالا در یک کشور، محصول وجود سازمان قوی نظامی و نیروهای مسلح است که این سازمان‌ها پایه‌های قدرت ملی کشور را تامین می‌کنند.

وی افزود: اگر در بخش‌های مختلف یک جامعه اعم از فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی امنیت وجود نداشته باشد، بدون شک آن جامعه رشد نخواهد که این امنیت با وجود نیروهای مسلح قوی، به دست می‌آید.

آیت‌الله نورمفیدی ادامه داد: توان بالای ارتش و نیروهای مسلح کشور رعب و وحشت در دشمنان ایجاد کرده و باعث شده آنان فکر تجاوز و حمله به مرزهای ایران اسلامی را از خود دور کنند.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان یادآور شد: نظامی که می‌خواهد در برابر سلطه‌گران عالم مستقل باشد باید قدرت نظامی خود را در برابر تجاوز دشمن به کشور و نوامیس تقویت کند.

وی افزود: بعد از جنگ تحمیلی ارتش در بازسازی امکانات و تجهیزات زحمات زیادی کشیدند و این را وظیفه خود می‌دانستند و ادامه این مسیر در ابعاد نظامی باعث شده تا نیروهای مسلح کشور به دستاوردهای پیشرفته و مجهز نظامی با تکیه بر توان و دانش بومی دست یابد و جزو کشورهای برتر دنیا محسوب شود.

آیت‌الله نورمفیدی بیان کرد: امنیتی که امروز در کشور وجود دارد، مرهون دلیر مردان و نیروهای مسلح است و ملت باید به چنین نیروی مسلحی افتخار کند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: نیروی مسلح ما در کنار پُر بودن دستانش از توان نظامی، وجه تمایز شاخص و خاصی نسبت به نیروهای مسلح سایر کشورهای جهان دارد و آن هم پُر بودن دلشان از ایمان قوی به خدا و انتخاب راه درست است.

آیت‌الله نورمفیدی یادآور شد: اطاعت و تبعیت از فرمانده کل قوایی که مرجع عالم هستی‌ست از ویژگی‌های خاص دیگر نیروهای مسلح کشور محسوب می‌شود.

امام جمعه گرگان گفت: اگر سربازان، پاسداران و بسیجیان (همه نیروهای مسلح) در میدان باشند و به درجه رفیع شهادت نائل شوند، تاج شهادت بر سرشان نهاده می‌شود، در صورتی که این ویژگی برای نیروهای مسلح کشورهای دیگر وجود ندارد.

ارشد نظامی آجا در گلستان و فرمانده تیپ ۲۳۰ متحرک هجومی شهید اسدالله متاجی گرگان هم در این مراسم گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، عده‌ای از سهم‌خواهان نظام که به تصورشان به سهمی دست نیافته بودند، بر طبل انحلال ارتش کوبیدند، اما درایت، صلابت، زکاوت و آینده‌نگری معمار کبیر انقلاب اسلامی مانع از انحلال ارتش شد.

سرهنگ علی‌اکبر عرب اظهار کرد: ارتشیان و نیروهای مسلح به ویژه نیروهای هوایی ارتش، آن آینده‌نگری را ۲۴ ساعت بعد از حمله رژیم بعثی عراق به کشور، با اجرای عملیات کمان ۹۹ و ورود و یورش ۳۰۰ کیلومتری به خاک عراق همراه با انهدام کردن مراکز ومنابع مهم این کشور به اثبات رساندند.

وی بیان کرد: اگر آن ارتش و نیروی زمینی، هوایی و دریایی در کنار مراقبت نیروهای انتظامی از سایر مرزها و مقابله نیروهای سپاه با گروه‌های داخلی و سایر نیروها نبود، وضعیت کشور امروز ما مشخص نبود.

فرمانده تیپ ۲۳۰ متحرک هجومی شهید متاجی گرگان گفت: ارتش ما ولایتمدار، مخلص، متعهد و پا در رکاب مقام معظم رهبری و در کنار ملت محترم ایران اسلامی ایستاده است.

در این مراسم که برخی از اعضای شورای تامین استان به همراه فرماندهان، معاونین و جانشینان فرماندهان نیروهای مسلح مستقر در گلستان حضور داشتند، تعدادی از خانواده‌های شهدا مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/4202

  • منبع خبر : ایرنا

    نظرات

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

    پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.