1394-12-04 10:47
1086
1
28030
استاندار گلستان در گالیکش:

قومیت‌گرایی در انتخابات شایستگان جامعه را می‌کشد

استاندار گلستان در گالیکش گفت: با قومیت‌گرایی در انتخابات شایستگان و نخبگان جامعه را نکشیم.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، حسن صادقلو در جمع اعضای ستاد برگزاری انتخابات شهرستان گالیکش ضمن قدردانی از زحمات آن‌ها گفت: انتخابات مظهر اقتدار سیاسی کشور، اقتدار نظام جمهوری اسلامی و مردم‌سالاری دینی است. آنچه است برای ما وجهه و ناموس است.

nilkooh1000 1

وی با اشاره به اینکه نتایج انتخابات همچون نتایج 22 بهمن است گفت: 22 بهمن شخصیت این ملت را درصحنه بین‌المللی نمایان می‌کند. به طبع آن انتخابات هم 22 بهمن دیگر است که شخصیت این ملت را در شعاع بین‌المللی، منطقه‌ای و هم در بعد مکانی و زمانی رقم خواهد زد. دنیا به انتخابات کشور ما توجه خاص دارد و حتماً برای آن محل باز می‌کند.

صادقلو با اشاره به بایدها و نبایدهای انتخاباتی گفت: اولین نکته در انتخابات توجه به اخلاق انتخاباتی است.

استاندار گلستان افزود: اخلاق انتخاباتی باید از سوی مسئولین موردتوجه قرار گیرد. حتماً مر قانون و بی‌طرفی رعایت شود. هر کس سلیقه جناحی دارد اما در این چندروزه مسئولین برگزاری انتخبات هیچ حقی ندارند که به آن عمل کند.

به گفته استاندار گلستان اخلاق انتخاباتی حکم می‌کند در بی‌طرفانه‌ترین شرایط روحی، عملیاتی و اقدامی انتخابات را سازمان‌دهی شود. اگر غیرازاین باشد جوهره مسئله انتخابات که آرامش و اعتماد مردم است از بین خواهد رفت.

وی گفت: انتخابات ضمن اینکه امر حکومتی است امر حاکمیتی نیز هست. نمایندگان خبرگان و مجلس شورای اسلامی جامع عقول‌اند ما جامع عقول می‌کنیم تا انسان‌های عاقل، کامل و اصلح را به صحنه بیاوریم که به موضوعات مرتبط بپردازند. به همین جمت امر؛ امر قیامتی است و انتخاب امروز ما آینده کشور، منطقه و جهان را خواهد ساخت.

وی با اشاره به اینکه ستاد برگزارکننده انتخابات شهرستان باید رفتار کاندیداها را رصد کند گفت: کاندیدایی که بخواهد با رویکرد صلبی؛ صلب نفی نظام، ارکان نظام، نفی دولت و نفی کاندیدای مقابل خود حرکت کند رفتارش باید مستند شود و با آن برخورد شود چون این کار در حوزه اخلاق انتخاباتی نیست.

وی قول‌های انتخاباتی را به‌عنوان دومین مورد بداخلاقی انتخاباتی نام برد و گفت: قول دادن کاندیداها را در مدار اخلاق انتخاباتی نمی‌دانم که کسی در زمانه انتخابات بخواهد قول بدهد. قول دادن در موقعیت انتخابات را یک کلک انتخاباتی میدانم. باید فکر و فرهنگ جامعه به این باور برسد که قول دادند در زمانه انتخابات کلک انتخاباتی است و در آن شکی وجود ندارد.

صادقلو قومیت‌گرایی را سومین بداخلاقی انتخاباتی عنوان کرد و گفت: سبقه تبلیغات از طرف کاندیدا نباید قومیتی باشد. در استانی زندگی می‌کنیم که رنگین‌کمان اقوام است. اقوام برای ما فرصت‌اند ما در رفتارهایمان از این موضوع باید فرصت سازی کنیم.

وی افزود: تابع قومیت و قوم شهری بودن ایجاد ناهمگرایی در استان خواهد کرد و این موضوع خودش را در انتخابات نشان خواهد داد.

استاندار گلستان تأکید کرد: با قومیت‌گرایی در انتخابات شایستگان و نخبگان جامعه را نکشیم.

وی با اشاره به اینکه باید برخی رفتارها مستند سازی شود گفت: مسئولین برگزاری انتخابات نباید سختگیری زیاد داشته باشند و سهل سازی کنند. تنها آنجایی که خلاف قانون است جلوی آن بایستید.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه فضای مجازی در انتخابات بسیار مهم است گفت: حوزه مجازی اگر در مسیر صلب قرار گیرد چه از مسائل نظام، ارکان نظام و کاندیدا؛ مغایر قانون است و باید جلوی آن گرفته شود. باید این حوزه رصد شود تا صلب حقوق کاندیدا نباشد. هرجایی شما دیدید صلب حقوق کاندیدا رقم خورد حساسیت داشته باشید و برخورد کنید.

صادقلو با اشاره به اینکه فرماندهی انتخابات با فرماندار است گفت: فرماندار فصل الخطاب اجرای انتخابات شهرستان است. تمام مجموعه باید فرماندار را فصل الخطاب کنند.

استاندار گلستان فرماندار گالیکش را به سعه‌صدر دعوت کرد و گفت: در انتخابات حملات، حرف‌های، شایعات، مسائل و رفتارهای عجیب و قریبی وجود خواهد داشت که سعه‌صدر راه گشای مشکلات خواهد بود.

گفتنی است در این جلسه که در محل فرمانداری گالیکش برگزار شد حسن صادقلو استاندار استان گلستان، محمود ربیعی معاون توسعه و نیروی انسانی استانداری گلستان، محمدحسن منتظری مدیركل حراست و مشاور استاندار، علی یازرلو مدیرکل روابط عمومی استانداری گلستان و عبدالقدیر کریمی مدیرکل بازرسی و مشاور استاندار گلستان در جمع از اعضای ستاد انتخابات شهرستان گالیکش حضور پیدا کرد.

nilkooh1000 1

nilkooh1000 1

nilkooh1000 1

nilkooh1000 1

nilkooh1000 1

nilkooh1000 1

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

مهدی

جناب آقای استاندار قومیت گرایی در انتصابات با شایستگان جامعه چکار میکند......

0
0
پاسخ
1394-12-05 04:12

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.