1394-12-04 12:02
613
0
28042
حجت الاسلام سید علی طاهری:

مجلس نباید برای کشور سنگلاخ باشد / دولت لایحه بودجه یک‎هزار میلیارد تومانی اشتغال را تقدیم مجلس کرد

سخنگوی فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس نباید برای کشور سنگلاخ باشد، گفت: مقام معظم رهبری در نخستین روز فعالیت مجلس هفتم در جلسه‎ای اشاره کردند که مجلس هفتم مانند یک گل می‎ماند که در سنگلاخ مجلس ششم روئیده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو، حجت‎الاسلام سیدعلی طاهری ظهر امروز در مناظره انتخاباتی کاندیداهای حوزه انتخابیه گرگان و آق‎قلا که با محوریت گفت‎وگوی عقلانی در فضای دانشگاهی در دانشگاه گلستان برگزار شد، تصریح کرد: برخی طرح‎های مجلس ششم خواسته دشمنان قسم خورده نظام بود، برخی نمایندگان در بی‎بی‎سی تحلیلگر شبکه‎های ضدانقلاب بودند، 50 الی 60 نفر از نمایندگان مجلس ششم ولایی و انقلابی بودند.

وی با بیان اینکه دولت لایحه بودجه یک‎هزار میلیارد تومانی اشتغال را تقدیم مجلس کرد، ابراز داشت: مجلس برخی از ردیف‎های بودجه که غیرضروری بود را به موضوع اشتغال اختصاص داد و بودجه اشتغال از یک‎هزار میلیارد تومان به 4 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

طاهری با اشاره به اینکه اکثریت نمایندگان مجلس فعلی در زمان رأی اعتماد به روحانی، فعالیت در جریان فتنه را خط قرمز اعلام کردند،تصریح کرد: برخی وزرای دولت یازدهم که معرفی شدند سند داشتیم که در فتنه فعال بودند، وزاری اقتصاد، صنعت و جهاد کشاورزی بیشترین آرا را از مجلس دریافت کردند.

سخنگوی فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: اجرایی شدن طرح تحول بهداشت و سلامت را در گرو مجوز مجلس است و برای اجرایی شدن این طرح بیش از 3 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز بود که مجلس توافق کرد.

طاهری با بیان اینکه دولتمردان قدردان مجلس بودند، ابراز داشت: گاهی اوقات نیز سیاست یا عملکرد برخی از وزرا به نفع مردم نبود که در قالب طرح سوال یا استیضاح مطرح شد.

وی با بیان اینکه در مجموع عملکرد مجلس نهم منصفانه بوده است، خاطرنشان کرد: نمایندگان جایی که به نفع مردم بوده را حمایت کردند و جایی که نقد وجود داشت موضع‎گیری کردند.

سخنگوی فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قانونگذاری و نظارت جزو وظایف یک نماینده است، تاکید کرد: قوانینی که در مجلس هشتم و نهم تصویب شد شامل حال استان گلستان شده است در بخش کشاورزی واردات بی‎رویه یکی از معضلات اساسی بود وزیر جهاد کشاورزی می‎گفت که اختیار ندارد تمام واردات به وزیر صنعت برمی‎گردد که این مسئولیت به وزارت جهاد کشاورزی محول شد و دیگر نمی‎تواند در این زمینه شانه خالی کند.

طاهری با اشاره به اینکه این لایحه دو بار به صحن رفت، ادامه داد:این لایحه یک بار نصف به علاوه یک رأی آورد و منتقدان معتقد بودند که این لایحه خلاف برنامه پنج‎ساله است که این مسئله مجددا اعتراض استان گلستان را در پی داشت.

وی با اشاره به اینکه برخی استان‎هایی که قرار بود منطقه آزاد در آنجا شکل بگیرد از گردونه حذف شدند، گفت: عملکرد ضعیف منطقه آزاد در مجلس شورای اسلامی در عمل به قانون بود.

سخنگوی فرهنگی مجلس شورای اسلامی درخصوص مهمترین عامل اصلی رأی نیاوردن لایحه منطقه آزاد، بیان داشت: انتقاد جدی منتقدان این بود که منطقه آزاد محل واردات شده و تولید کالای داخل را زمین می‎زند و همین مقدار تولید ضعیفی که در کشور وجود دارد مورد حمایت قرار نمی‎گیرد و این مسئله مهمترین عامل اصلی رأی نیاوردن لایحه منطقه آزاد شد.

انتهای پیام/

 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.