1394-04-25 04:36
1059
0
17629
نماینده مردم مینودشت، مرواه تپه، گالیکش و کلاله در مجلس:

مجمع تشخیص مصلحت نظام فعلا ورود به انتخابات استانی را صلاح نمی داند

نماینده مردم مینودشت، مرواه تپه، گالیکش و کلاله در مجلس گفت: ظاهرأ مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح استانی شدن انتخابات مخالف است و فعلا ورود به انتخابات استانی را صلاح نمی داند.

به گزارش گلستان ما، عبدالکریم رجبی نماینده مردم مینودشت، مرواه تپه، گالیکش و کلاله در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار دانشجو سلام در خصوص رد شدن طرح استانی انتخابات در شورای نگهبان گفت: هنوز نظر شورای نگهبان به مجلس نرسیده است ولی از سخنگوی شورای نگهبان شنیدیم که این طرح مغایر با قانون اساسی شناخته و رد شده است.

وی تصریح کرد: شورای نگهبان با 10 بند این طرح مخالف است که در این خصوص مجلس می تواند این 10 بند را اصلاح و بر این طرح تاکید نماید یا به عنوان یک طرح رد شده بایگانی کند.

رجبی افزود: مجمع تشخیص مصلحت نظام در این خصوص در دو جنبه می تواند ایفای نقش کند اینکه مجلس روی این طرح تاکید کند که در این صورت روانه مجمع تشخیص خواهد شد و مجمع هر نظری دهد لازم الاجراست و دیگر اینکه مجمع می تواند به عنوان سیاست های کلی نظام و خارج از قوانین ورود پیدا نماید که ظاهرأ مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح استانی شدن انتخابات مخالف است و فعلا ورود به انتخابات استانی را صلاح نمی داند.

این نماینده مجلس در ادامه سخنان خود به معایب و مزایای طرح استانی شدن انتخابات اشاره کرد و اظهار کرد: تمرکز بیشتر نماینده بر قانونگذاری و استانی و ملی فکر کردن از مزایای این طرح است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس به حداقل رسیدن ارتباط مردم با نمایندگان در روستاها، عدم وجود حزب فعال در کشور جهت سازماندهی و مدیریت انتخابات، باز گذاشتن راه سوء استفاده برای مراکز قدرت و ثروت را ازجمله معایب طرح استانی شدن انتخابات دانست.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.