1402-08-11 18:30
722
0
87268
از سوی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان؛

مسیرهای راهپیمایی ۱۳ آبان در گلستان اعلام شد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان گفت: راهپیمایی ضداستکباری ۱۳ آبان روز شنبه در مسیرهای از پیش‌طراحی شده برگزار می‌شود.

به گزارش گلستان ما، حجت‌الاسلام محمدزمان قربانی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: حضور در راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان امسال نسبت به سال‌های قبل از حساسیت بیشتری برخوردار است و قطعاً مردم با حضور پرشور خود، پاسخ دندان‌شکنی به استکبار جهانی خواهند داد.

 وی افزود: راهپیمایی ۱۳ آبان در بیش از ۴۰ نقطه استان با حضور اقشار مختلف مردم به‌خصوص دانش‌آموزان و دانشجویان باشکوه برگزار می‌شود و اقوام مختلف سرزمین برادری گلستان تنفر خود را به استکبار جهانی و دشمنان امت اسلام و اسرائیل غاصب نشان می‌دهند.

 وی بیان کرد: راهپیمایی پرشور ۱۳ آبان امسال در مرکز استان گلستان شهرستان گرگان ساعت ۹:۳۰ صبح از میدان شهرداری - خیابان شهدا به سمت مصلی نمازجمعه شروع می‌شود.

 رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان گفت: ساعت ۹ صبح در شهر کردکوی از تقاطع مسجد جامع به سمت مصلی شهرستان، رامیان از میدان امام علی (ع) به سمت شهرداری و دلند از حوزه مقاومت بسیج امام رضا (ع) به سمت میدان الغدیر راهپیمایی برگزار می‌شود.

 حجت‌الاسلام قربانی افزود: در ساعت ۹:۳۰ دقیقه صبح روز شنبه مردم علی‌آبادکتول از مسجد محمدیه به سمت میدان ولایت، گنبدکاووس از مسجد قائمیه به سمت میدان مرکزی و مصلی امام جعفر صادق (ع)، گلیداغ از میدان داغستان به سمت مصلی نمازجمعه، تاتار علیا از میدان مرکزی به سمت مسجد جامع، فاضل آباد از مسجد جامع به سمت گلزار شهدا و شیرنگ از حوزه مقاومت بسیج به سمت دبیرستان دخترانه راهپیمایی خود را شروع می‌کنند.

 وی اظهار داشت: مردم بندر ترکمن از میدان مختوم قلی بسمت میدان کاسب، بندرگز از مسجد محمدیه به سمت مسجد جامع، کلاله از مسجد جامع به سمت میدان امام خمینی (ره)، آزادشهر از مقابل سپاه پاسداران به سمت حسینیه اعظم، مراوه‌تپه از مسجد امام علی (ع) به سمت میدان مرکزی شهر، گالیکش از گلزار شهدا به سمت مسجد جامع، نگین شهر از مسجد المهدی (عج) به سمت مسجد جامع، خان ببین از فلکه حکیم میرفندرسکی به سمت مصلی نمازجمعه، نوده خاندوز از مسجد جامع به سمت میدان مرکزی شهر، دوزین از مقابل بخشداری به سمت مصلی نمازجمعه، آق‌قلا از میدان وحدت به سمت میدان کارگر و به سمت یادمان شهدا، صادق‌آباد از مسجد امام جعفر صادق (ع) به سمت مدرسه برکت، ینقاق از ابتدای شهر به سمت مسجد امام حسین (ع)، سرخنکلاته از مقابل مرکز بهداشت به سمت گلزار شهدا، بهاران از مقابل مرکز بهداشت به سمت مسجد جامع، قرق از میدان امام حسن عسگری (ع) به سمت المان شهدا، فراغی از مصلی نمازجمعه به سمت گلزار شهدا، اینچه‌برون از مقابل بخشداری به سمت مصلی نمازجمعه، گمیشان از میدان امام خمینی (ره) بسمت چهارراه امام خمینی (ره)، مهتر کلاته از مسجد جامع بسمت سالن ورزشی، نوکنده از مقابل شهرداری بسمت مسجد جامع، داشلی برون از مسجد عرفان بسمت مسجد جامع، قره ماخراز مدرسه عدالت بسمت مسجد جامع و کرند از مسجد عرفانیه بسمت مسجد احمدیه از ساعت ۱۰ صبح راهپیمایی خواهند داشت.

 وی بیان کرد: در ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه صبح روز شنبه هم مردم شهرهای انبار الوم از میدان امام خمینی (ره) بسمت یادمان شهدای خوشنام و مینودشت از میدان مرکزی بسمت مصلی نمازجمعه راهپیمایی خود را شروع می‌کنند.

 ۱۳ آبان، سالروز سه رویداد مهم تاریخ ایران اسلامی، «تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳، کشتار دانش‌آموزان توسط رژیم ستم‌شاهی در سال ۱۳۵۷ (روز دانش‌آموز) و تسخیر سفارت آمریکا (لانه جاسوسی) در سال ۱۳۵۸» است که هر ساله با حضور میلیونی مردم در راهپیمایی در نقاط مختلف کشور، گرامی داشته می‌شود.

 در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ گروهی از نیروهای مسلمان دانشگاهی با نام «دانشجویان مسلمان پیرو خط امام» سفارت آمریکا در تهران را تسخیر کردند که تسخیر سفارت این کشور در فرهنگ انقلاب اسلامی به نام «تسخیر لانه جاسوسی» معروف شد، رسوایی بزرگی برای حیات حاکمه آمریکا بود؛ زیرا از اسرار جاسوسی‌ها و دخالت‌های بی‌شمار آمریکا در ایران و کشورهای مختلف جهان پرده بر می‌داشت.

 امام خمینی (ره) این حرکت را انقلابی بزرگ‌تر از انقلاب اول نامیدند.

 ۱۳ آبان در تقویم ایران اسلامی به‌عنوان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز» نام‌گذاری شده است.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.