1393-10-15 08:55
2512
0
8385
نماینده مردم شرق استان گلستان:

ممکن است «افزایش تعداد نمایندگان» به مجلس دهم نرسد

نماینده مردم شرق استان گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به خروج طرح افزایش نماینده از فوریت مجلس، بعید است افزایش تعداد نمایندگان به انتخابات مجلس دهم برسد.

به گزارش گلستان ما به نقل از دکتر عبدالکریم رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار نیلکوه در خصوص افزایش نماینده به چهار شهرستان مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیر دو طرح را افزایش نماینده حوزه انتخابیه و برگزاری انتخابات به‌صورت استانی در مجلس هستیم.

وی گفت: بر اساس تصویب کمیسیون و مجلس با توجه به شرایط و شاخصه‌ها افزایش نماینده به چهار شهرستان شرق استان اختصاص داده‌شده است.

رجبی ادامه داد: متأسفانه فوریت این طرح رأی نیاورده و به‌صورت عادی در مجلس پیگیری می‌شود.

وی افزود: امیدوار هستیم تا افزایش نماینده به شهرستان‌های شرق استان گلستان هر چه زودتر در مجلس رأی آورده و نهایی بشود. این حق مردم است.

رجبی اظهار داشت: ممکن است افزایش نماینده به حوزه انتخابیه چهار شهرستان شرق استان گلستان به مجلس یازدهم کشیده شود.

نماینده شرق استان گلستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این مطلب که طرح دیگر که پیگیر آن هستیم استانی شدن انتخابات است گفت: این طرح نیز در مجلس در حال پیگیری است و فوریت این طرح رأی آورده است و بعد از تصویب بودجه در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

وی افزود: امیدواریم هر طرحی که تصویب می‌شود منتج بشود به اینکه کیفیت بالا برود تا شرمنده مردم نشویم به‌هرحال تعهدی که به مردم داده می‌شود باید به نحوه احسن انجام شود.

به گزارش نیلکوه؛ چهار شهرستان حوزه انتخابیه شرق استان گلستان یک‌سوم وسعت استان را شامل می‌شود و در آن 500 روستا وجود دارد.

با توجه به اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ماه 5 روز کاری برای سرکشی از حوزه‌های انتخابیه خود زمان‌دارند که طی 4 سال می‌شود 300 روز که به صوت متوسط نماینده شهرستان‌های شرق استان باید هرروز کاری از 2 روستا حوزه انتخابیه سرکشی کند.

این حجم کار می‌طلبد تا دولتمردان در خصوص تفکیک این حوزه‌های انتخابیه تلاش بیشتری نمایند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.