1400-09-05 09:24
804
0
77254
رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری گلستان عنوان کرد؛

نحوه حمایت سازمان علمی و پژوهشی گلستان از مخترعین گلستانی/ اختتامیه جشنواره جهادگران علم و فناوری گلستان در هفته پژوهش

طاهری‌زاده گفت: بسیج علمی،پژوهشی و فناوری گلستان با برنامههای مختلفی علاوه بر آنکه زمینه حمایت از نخبگان، مخترعان را فراهم می‌کند در مسیر حل مشکلات و معضلات استان گلستان گام برداشته است.

به گزارش گلستان ما؛ بسیج گره گشای مشکلات کشور است و این مسئله در تمامی بحران ها از سیل، زلزله و کرونا تا هشت سال دفاع مقدس به همگان ثابت شده است.
با توجه به این مهم اقشار مختلف بسیج در سطح کشور شکل گرفته تا بسیجیان متخصص اقشار در ابعاد مختلف بتوانند با راهبردهای خود مشکلات پیشروی کشور را شناسایی و برای حل مشکلات برنامه ریزی کنند و حتی بتوانند با مشاوره های خود به دستگاه های اجرایی در مسیر ارتقاء سطح رضایتمندی جامعه از نظام مقدس جمهوری اسلامی و اعتلای انقلاب اسلامی نقش آفرین باشند و نه به حرف و شعار و در عمل نشان دهند که بسیج پاره تن مردم است.

یکی از بخش های مهم در بین اقشار بسیج نخبگان علمی به شمار می روند و برای اینکه از این ظرفیت به درستی استفاده شود سازمان علمی، پژوهشی و فناوری سپاه شکل گرفته است و اعتقاد این است که با وجود نخبگان بسیجی نباید امروز کشور در این میزان بحران اقتصادی و معیشتی باشد البته این مسئله مستلزم آن است که دستگاه های اجرایی به بازوان توانمند خود در سازمان بسیج علمی و پژوهشی سپاه اعتماد کنند و از ابتکارات مخترعان، پژوهشگران و نخبگان جامعه در این نهاد راهبرد جدیدی را برای حل مسائل کشور پیدا کنند.
برای آشنایی بیشتر با این نهاد به سراغ علیرضا طاهری‌زاده، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری گلستان رفتیم تا با وی برای آشنایی بیشر این نهاد گفتگو کنیم.
نحوه حمایت سازمان علمی و پژوهشی گلستان از مخترعین گلستانی 
وی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری گلستان را چتری برای حمایت  اقشار دانشور از دانش‌آموز تا اساتید دانشگاهی، متخصصان، طلاب و روحانیون، جامعه پزشکی، فرهنگیان و دانشجویان در مجموعه بسیج دانست و گفت: آموزش، توانمند سازی، بازاریابی و تبلیغات محصولات، برگزاری جشنواره جهادگران علم و فناوری ، در اختیار قراردادن کارگاه مرکز رشد و خلاقیت برای تبدیل کردن ایده به محصول و کمک در تهیه طرح فنی محصول از جمله حمایت های ما از بسیجیان در این نهاد است.
طاهری زاده ادامه داد: حمایت های ما از مخترعین و نخبگان بسیجی در سه بخش حمایت های بلاعوض، تسهیلاتی با کارمزد پایین و کمک به ظهور و بروز اختراع، ابتکار و  ابداع در نمایشگاه های ملی و بین المللی است.
وی یادآور شد: کارگاه مرکز رشد و خلاقیت سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان گلستان  برای اینکه بتواند ایده های نخبگان بسیجی به محصول و تولید اولیه تبدیل شده به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان، دانشجویان، اساتید، مخترعین و مبتکرین استان قرار می دهد.
این مقام مسئول متذکر شد: همچنین این مجموعه از  بسجیان برای آنکه بتوانند محصول اولیه را به تولید انبوه و تولید انبوه  را به تجاری سازی و بازاریابی برسانند حمایت می کند.
طاهری‌زاده تاکید کرد: در همه این مراحل در کنار بسیجیان و نخبگان و فناوران جامعه هستیم و با تسهیلات بلاعوض از آنها حمایت می کنیم و با توجه به انعقاد تفاهم همکاری با مراکز رشد سایر دانشگاه ها برای حمایت بیشتر ایده‌ها و طرح های بسیجیان را به سایر مراکز دانشگاهی می فرستیم و اساتید برجسته استان گلستان که به عنوان مشاور و مدرس در این حوزه به این بسیجیان کمک می کنند تا بتوانند ایده های خود را به محصول تبدیل کنند.
وی افزود: در حال حاضرپنج کارگروه های تخصصی علوم انسانی، مکانیک، برق، کشاورزی و عمران در سطح استان گلستان راه اندازی کردیم  که از ظرفیت اساتید دانشگاه و خبرگان تخصصی برای حمایت از نخبگان بسیجی استفاده کنیم، این اساتید دانشگاهی علاوه بر خدمات مشاوره ای در زمینه بررسی طرح ها بسیجیان نیز در این کارگروه ها به ما کمک می کنند و در نهایت با نظر این اساتید از طرح هایی که در این کارگروه ها به تصویب می رسد حمایت می شود.
رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری گلستان ابراز داشت: اگر احساس کنیم مخترعی سطح اختراع آن بالاتر از استان است و نیاز به اعتبارات و حمایت ملی دارد این طرح را به سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشور ارسال می کنیم تا از اختراع و ابتکار وی در سطح ملی و از طریق شرکت پیشگامان تعاون بسیج در صورت تایید حمایت شود.
تلاش خانه نخبگان برای حل مشکلات و معضلات گلستان 
طاهری‌زاده تاکید کرد: خانه نخبگان علمی بسیج سازماندهی ظرفیت نخبگی و دانشی در عرصه های مختلف مورد نیاز در سطح استان را پیگیری  می‌کند تا از طریق مشارکت  فعال نخبگان، فرهیختگان و دانش‌آموختگان استان به توسعه و شکوفایی استان و حل مشکلات و معضلات که اقشار مختلف مردم با آن رو به رو هستند اقدام کند.
وی بابیان اینکه کارگروه‌های تخصصی خانه نخبگان با حضور اساتید و موثران علمی در زمینه های مختلف تشکیل می‌شود، ابراز داشت: این کارگروه‌ها معضلات و مشکلات مختلف استان را احصاء و جمع آوری می‌کند و در هیئت نخبگانی برای آن راه حل‌هایی تعریف و در صورت نیاز به دستگاه های ذیربط و دولتی ارائه می دهد.
این مقام مسئول تاکید کرد: برای مثال مگس مدیترانه‌ای در بخش کشاورزی یکی از معضلات مهم در این بخش به شمار می رود و اساتید در این جا به پژوهش و مطالعه در این خصوص می‌پردازند و کار میدانی انجام می‌دهند و برای مسئله راه حل ارائه می‌دهند و بعد از آن این راه حل را جهت عملیاتی شدن  و حل آن به دستگاه‌های ذی ربط اجرایی و دولتی می‌فرستد تا برای حل آن گام اساسی برداشته شود.
جشنواره جهادگران علم و فناوری فرصتی برای عرضه ابتکارات و اختراعات بسجیان 
طاهری‌زاده ابراز داشت: جشنواره جهادگران علم و فناوری هر ساله در راستای حمایت و  تقدیر از مخترعان، مبتکران، پژوهشگران و  تلاشگران عرصه های علمی و پژوهشی و تحقیقاتی استان برگزار می شود.
وی بیان کرد: طبق فراخوان نخبگان علم و فناوری استان گلستان در زمینه های یاد شده در این جشنواره می توانند شرکت کنند و پس از داوری عناوین برتر در این جشنواره مورد حمایت قرار می‌گیرد.
رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری گلستان  ادامه داد: پس از برگزاری این جشنواره آثار برگزیده در نمایشگاهی در تهران برای بازدید و حمایت به نمایش در می‌آید .
پایگاه های علمی در شهرستان ها کارگروه ویژه تولید علم و ابتکارات 
طاهری‌زاده بابیان اینکه در سطح شهرستان‌های استان نیز پایگاه‌های علمی راه‌اندازی شده است، بیان کرد: این پایگاه علمی علاوه بر کارهای فرهنگی و اجتماعی و آموزش های نظامی به‌صورت تخصصی کارگروه ویژه‌ای برای تولید علم و ابتکارات و شناسایی مخترعین به‌شمار می‌رود.
وی افزود: این پایگاه‌ها به شناسایی ایده‌ها، مشکلات و معضلات نواحی اقدام می‌کنند و در مجموعه سازمان بسیج علمی و پژوهشی زنجیره حمایت خود را تا پایین ترین رده انجام می‌دهیم و در حال حاضر نیز به واسطه فعالیت‌های علمی و پژوهشی برای مردم منطقه پایگاه علمی در شهرستان محروم مراوه‌تپه به عنوان پایگاه علمی برجسته استان شناخته شده است.
برگزاری رویداد فناورانه «راهینو » با موضوع کشاورزی و امنیت غذایی  در گلستان 
این مقام مسئول به حمایت‌های شرکت یشگامان بنیاد تعاون بسیج اشاره کرد و افزود: شرکت به صورت تخصصی کار حمایت و پشتیبانی از ابتکارات، اختراعات و نوآوری‌ها را انجام می‌دهد و یکی از کارهای خیلی ارزشمند شرکت پشگامان طرح راهینو است که در هر دوره براساس اولویت ها و نیازهای کشور چالشی فناورانه کشور را مورد بررسی قرار می دهد.

در این رویداد از اندیشمدان و مخترعین دعوت می شود که با مراجعه به پلتفرم چالش به نشانی اینترنتی CHALLESH.IR  برای  حل مشکلات  صاحبان کارخانه و مشاغل راهی نو و فناورانه را معرفی کنند و از برگزیدگان این طرح‌ها و ایده‌ها حمایت‌های مادی و معنوی می‌شود. 
در مرحله نخست در حال حاضر چالش کشاورزی و امنیت غذایی در این رویداد مطرح است که از افرادی که در این زمینه دستی بر آتش دارند دعوت می شود در این چالش شرکت کنند.
انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.