1394-07-12 09:59
1249
0
21454
نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی:

وزارت خارجه باید در دفاع از هر هم‌وطن موضع قاطعی داشته باشد/ منتظر پاسخگویی آقای ظریف در خانه ملت هستیم / لازم باشد استیضاح دور از انتظار نیست

نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای حوادث منا منتظر پاسخگویی آقای ظریف در خانه ملت هستیم.

به گزارش گلستان ما، عبدالکریم رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار نیلکوه در خصوص حوادث منا گفت: این مصیبت را به ملت‌های مسلمان بخصوص مردم شریف و داغ‌دیده گلستان تسلیت عرض می‌کنم.

وی افزود: جا دارد از موضع بجا و به‌حق رهبری در خصوص حوادث منا که نقش تأثیرگذار و محوری داشته و لرزه بر اندام حکام سعودی وارد کرده تقدیر نمایم. از مجالس و نمایندگان مجالس کشورهای اسلامی می‌خواهیم در مورد حوادث حج تصمیم شایسته‌ای بگیرند تا میهمانان خدا امنیت داشته و صاحب‌خانه تمام مسائل امنیتی را برقرار و میهمانان به صاحب‌خانه مطمئن سپرده شوند.

رجبی در پاسخ به این سؤال که عملکرد دستگاه دیپلماسی کشور در این خصوص را چگونه ارزیابی می‌کنید گفت: ما کشوری قوی، قدرتمند، مردمی و ریشه‌دار هستیم و وزارت خارجه باید در دفاع از هر هم‌وطن موضعی قاطع داشته باشد. در مورد حادثه منا نیز منتظر پاسخگویی آقای ظریف در خانه ملت هستیم تا پس‌ازآن اقدامات انقلابی صورت خواهد گرفت.

نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سیاست و چهارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی و سیاست خارجی کشورمان تابع مقررات خاص است که در آن‌همه جوانب در نظر گرفته می‌شود و عدول از آن‌ها برای هر مسئولی پذیرفتنی نیست.

وی در پاسخ به این سؤال که رسانه‌ها خبر از استیضاح وزیر امور خارجه در خصوص عملکردش در حادثه منا را مطرح می‌کنند گفت: مجلس شورای اسلامی و نمایندگان ملت ازهر کوتاهی که تمامیت نظام را زیر سؤال ببرد به این آسانی نمی‌گذرد و کسی که در انجام‌وظیفه کوتاهی کرده باشد تذکر را دریافت خواهد کرد و لازم باشد با نظر جمعی نمایندگان استیضاح دور از انتظار نیست.

رجبی تأکید کرد: قطعاً مجلس و نمایندگان همیشه بیدار این ملت تمام مسائل و ازجمله عملکرد دستگاه دیپلماسی را موردبررسی و رصد قرار می‌دهند و از دستگاه امور خارجه انتظار می‌رفت پس از وقوع حادثه منا اقدامات شایسته و درخور ملت انجام می‌داد.

وی ادامه داد: جهت روشن‌تر شدن این حادثه همکاران در مجلس در حال تدوین فراخوانی وزير خارجه و سایر مسئولین و دست‌اندرکاران حج به خانه ملت هستند.

وی افزود: می‌بایست آنان به نمایندگان پاسخ بدهند و اگر قصور و کوتاهی صورت گرفته نمایندگان اقدامات شایسته‌ای را به عمل خواهند آورد و در این مورد مواضع رهبری عزیز برای نمایندگان راهگشا خواهد بود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.