1403-03-29 07:51
252
0
90396
یادداشت؛

پزشکیان به دنبال دولت دوم روحانی

داود خاندوزی، فعال رسانه‌ای در یادداشتی نوشت: مسعود پزشکیان نیز در مناظره روز گذشته مثل حسن روحانی عنوان کرده که بدون برجام و FATF مشکلات اقتصادی حل نمی‌شود و رشد ۸ درصدی محقق نخواهد شد.

 به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» - داود خاندوزی؛ گرچه مسعود پزشکیان در روز گذشته عنوان کرد که وامدار کسی نیست؛ اما شروع سخنش در مناظره نشان داد که اقتصاد کشور را در گروی احزاب سیاسی و همچنین حل موضوعاتی مثل برجام و FATF می‌داند و این همان حرف‌هایی است که تقریباً مردم در سال ۹۲ از زبان حسن روحانی از مناظرات شنیدند.

واژه‌های تکراری دولت روحانی که کشور را به روزهای سیاه اقتصادی کشاند و حتی آسایش مردم از برق و آب و خوردن را گرفت امروز از زبان پزشکیان شنیده می‌شود و این مسئله نگرانی را در بین سیاسیون و جریان‌های مردمی که تصور می‌کردند شاید پزشکیان تافته‌جدابافته است دوچندان کرده است.

پزشکیان همچون حسن روحانی عنوان کرده که امکان ندارد بدون باز کردن مرزهای کشور با دولت‌های غربی به رشد ۸ اقتصادی برسیم و این در حالی بود که در دولت سیزدهم علاوه بر ایجاد معاهدهای بین‌المللی مثل بریکس و شانگهای کشور رشد اقتصادی را بعد از سال‌ها تجربه کرد.

  مردم کم‌کم در حال فراموشی مصیبت‌های اقتصادی و زمین سوخته اقتصاد دولت روحانی بودند، در آن زمان حضور آقازادگان در شورای اعتبار و پول کشور باعث وخیم شدن ماجرای اقتصادی کشور شد و افزایش یک‌شبه قیمت سکه و طلا به آشفتگی بازار دامن می‌زد، حالا آیا این احزاب سیاسی تصور می‌کنند که مردم می‌خواهند بار دیگر کشور را در اختیار این آقازادگان بسپارید که کشور را به‌خاطر طلا و سکه نیم‌قرن به عقب ببرند و امروز ژست کاردانی به خود گرفتند.

شاید زمان سه سال مدت کوتاهی باشد که ملت ایران‌زمین سوخته اقتصادی که حاصل ۸ سال حکومت روحانی را فراموش کنند، کسانی که می‌گفتند ما در کشور هیچ‌کاره هستیم، تصمیم می‌گرفتند و بعد به ملت اعلام می‌کردند که ما روز جمعه ماجرا را فهمیدیم.

از قطعی آب و برق گرفته تا بحران‌های فلج‌کننده اقتصادی که همه آن به تحریم گره‌خورده بود و دولت هیچ ابتکار عملی برای حل آن نداشت، این در حالی بود که در دولت سیزدهم همان تحریم‌ها وجود داشت و حتی به آن افزوده شد؛ ولی کشور نشان داد که از پس تحریم‌ها برآمده و از بحران‌های اقتصادی می‌تواند عبور کند.

جمله من کارشناس نیستم و من اقتصاددان نیستم و محال است که این مشکلات بدون نسخه غربی حل شود بسیاری از مردم را یاد حسن روحانی می‌اندازد و حتی باعث شد که نگاه به پزشکیان در جریان سیاسی حامی وی نیز تغییر کند و برای مثال برخی از جریان‌های اصلاح‌طلب در گلستان را به سمت دیگر داوطلبان کشانده است.

ملت ایران قدرت تاب‌آوری‌شان برای ماجراجویی‌های برجامی آنقد کم شده که حتی احزاب سیاسی حامی وی پشتیبانی مردمی خود را در خطر می‌بینند و مشارکت مردم را رقیب خود می‌دانند.
 مردم آگاه هستند که کسی که قدرت تشخیص مسائل دولت را ندارد قدرت تشخیص اختلاس و فساد و رانت و ویژه بینی هم نخواهد داشت.
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.