1403-04-29 03:39
145
0
90742
امام جمعه گرگان تاکید کرد:

کادرسازی امام سجاد(ع) در دوران بنی‌امیه

امام جمعه گرگان گفت: کادرسازی و نیروسازی یکی از کارهای مهم امام سجاد (ع) در طول زندگی این امام همام بود.

 به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نمازجمعه اظهار کرد: امام سجاد (ع) پای گذار عزاداری امام حسین (ع) بوده و امروز سوگواره‌ها و این مجالس از این امام همام به‌یادگارمانده است.
 امام‌جمعه گرگان ادامه داد: در مجالس اباعبدالله حسین (ع) باید دقت کنیم تا اهداف سید سالار شهیدان کربلا موردتوجه همه ذاکرین و مرثیه‌خوانان و علما باشد.
 نورمفیدی بیان کرد: در این مجالس در بیان اشعار و گفته‌ها باید به اهداف امام حسین (ع) توجه و آن دیدگاه حسینی احیا شود.
 نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان به شهادت امام سجاد (ع) اشاره کرد و یادآور شد: امام سجاد (ع) در سال ۳۸ هجری قمری یعنی دو سال قبل از شهادت امام علی (ع) به دنیا آمد، و در سال ۹۴ یا ۹۵ هجری قمری به‌وسیله ولی بن عبدالملک به شهادت رسید.
 نورمفیدی بیان کرد: چهره‌ای که از امام سجاد (ع) در ذهن جامعه وجود دارد با واقعیت تفاوت دارد، مردم وی را بیماری می‌دانند و آن را به این شکل می‌شناسند البته بیماری وی در صحنه کربلا وجود داشت؛ ولی آیا امام سجاد (ع) یک انسان سربه‌زیر و شخصیتی است که کاری از دستش ساخته نبود، خیر کسانی که ائمه اطهار (ع) را می‌شناسند می‌دانند که این‌گونه نیست.
 وی کادرسازی و نیروسازی در شرایط سخت بنی‌امیه و بنی‌مروان یکی از دستاوردهای امام سجاد (ع) است، افزود: برخورد با حکومت‌های ظالم پس از واقعه عاشورا موضوع دیگری است که باید در سیر زندگی این امام همام به آن اشاره کنیم.
 انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.