1401-06-29 08:05
274
0
81597
سرخط مهمترین اخبار 28شهریور؛

گلستان در روزی که گذشت

عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را در گلستان ما بخوانید.

به گزارش گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاریهای مختلف قرار گرفت که میتوانید آن را در گلستان ما بخوانید.

تمرکز دشمن بر روی مادران برای متلاشی کردن خانواده/ اغلب ازدواج‌های گنبدکاووس در سنین بالا انجام می‌شود

فارس نوشت: فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: دشمن در حوزه کاهش جمعیت و متلاشی کردن خانواده اصیل ایرانی تمام تلاش و انرژی خود را بر روی زنان و بانوان متمرکز کرده است.

مهدی دهرویه فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس در جلسه حمایت از خانواده جمعیت و فرزندآوری اظهار کرد: متاسفانه دشمن تمام تلاش و انرژی خود را در راستای متلاشی کردن خانواده، کاهش جمعیت و دیگر موضوعات مربوط به خانواده را بر روی زنان و بانوان جامعه متمرکز کرده و می داند که با کار عملیات روانی بر‌روی زنان می تواند به اهداف خود برسد.

وی تصریح کرد: مشکل ما صرفا در حوزه اقتصادی نبوده و بیشتر بر روی مسائل فرهنگی اجتماعی است که در این سالها به آن توجه نشده و در حقیقت ما در برخی از حوزه ها مانند خانواده و جمعیت از اصول و پایه هایی که مبنای دینی دارد خارج شدیم.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه هایی مانند اجرای نمایشگاه، تئاتر، سرود، مسابقات، مقاله نویسی و غیره با نگاه فرهنگی توسط دستگاه اجرایی مرتبط با فرهنگ‌مانند اداره ارشاد بسیار تاثیرگذار بوده که در حال حاضر تقریباً این فعالیت‌ها تعطیل است.

جمهوری تاتارستان و استان گلستان تفاهم نامه همکاری امضا کردند

باشگاه خبرنگاران نوشت: تفاهم نامه همکاری بین رییس جمهور تاتارستان که در راس هیئت تجاری اقتصادی به گلستان سفر کرده است و استانداری گلستان امضا شد.

رستم مینیخانوف رییس جمهور تاتارستان امروز دوشنبه ۲۸ شهریور در راس هیئتی تجاری اقتصادی به استان گلستان سفر کرد.

رستم مینیخانوف رییس جمهور تاتارستان در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری جمهوری تاتارستان و استان گلستان گفت: اگرچه چندین بار به ایران آمده ام، اما برای نخستین بار حضور در گلستان را تجربه می‌کنم و تنوع آب و هوای این استان و وحدت اقوام موجود در آن بسیار جذاب است.

او افزود: امیدوارم در قالب روابط دو کشور ایران و روسیه بتوانیم همکاری‌های خوبی با استان گلستان داشته باشیم.

رییس جمهور تاتارستان ادامه داد: بسیاری از شرکت‌های تاتارستان در حوزه‌های مختلف در ایران فعال هستند.

بزرگترین پروژه آموزشی پسرانه "مهر عظام" در آق‌قلا افتتاح شد

 ایسنا نوشت: ظهر روز گذشته (دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۱) بزرگترین پروژه مشارکتی آموزشی "مهر عظام" در شهرستان آق‌قلا افتتاح شد.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گلستان در آیین افتتاح این واحد آموزشی که با حضور "عباس ایروانی" مدیر عامل و بنیانگذار هلدینگ عظام و تنی چند از مدیران کل استان گلستان و مسئولان محلی و فرهنگیان شهرستان آق‌قلا برگزار شد، با اشاره به اینکه برای این پروژه رقمی در حدود ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است، خاطر نشان کرد: از این رقم ۱۲۰ میلیارد ریال توسط خیران و ۱۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی تأمین شده است.

ضرورت همراهی شهرداری گرگان با سیاست‌های دولت/ اصلاح نرخ عوارض سرمایه‌گذاری به بازار مسکن رونق می‌دهد

ایرنا نوشت:  دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن با اشاره به ضرورت همراهی همه نهادها با سیاست‌های کلی حوزه مسکن دولت سیزدهم گفت: اصلاح نرخ عوارض ساختمانی در شهر گرگان، سرمایه‌گذاری در بازار مسکن را ارتقا می‌بخشد.

 سیدمحمد مرتضوی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: لایحه عوارض ساختمان شهر گرگان در سال ۱۴۰۱، بالاتر از نرخ تورم تعیین شده و در برخی مناطق بیش از سه برابر افزایش یافته است.

وی گفت: براساس قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها، افزایش عوارض در بخش های مختلف مدیریت شهری از جمله حوزه ساختمان باید منطبق با نرخ تورم انجام بگیرد.

رییس انجمن انبوه‌سازان مسکن کشور و استان گلستان ادامه داد : معاملات بازار مسکن از پیچیدگی‌های زیادی برخوردار است و در برخی از مواقع قیمت‌ها دارای حباب است و نمی‌توان این قیمت‌ها را مبنای تعیین نرخ عوارض قرار داد.

مرتضوی تاکید کرد: افزایش قیمت تمام شده همواره با افزایش سود همراه نیست؛ حاکم شدن این برداشت نادرست بر مدیریت شهری گرگان، یکی از از دلایل نرخ‌گذاری چند برابری عوارض ساختمان در مرکز استان گلستان بوده است

وی افزود: تعدیل و اصلاح نرخ عوارض ساختمان یکی از مطالبات به حق انبوه‌سازان گلستانی به ویژه شهر گرگان است که در شورای مسکن استان مورد تایید و تاکید استاندار قرار گرفته است.

مرتضوی گفت: با گذشت ۶ ماه از سال و تاکید استاندار مبنی بر اصلاح نرخ عوارض، اقدام کاملی انجام نشده هرچند به صورت موقت در یک بازه زمانی کوتاه اصلاحاتی اعمال شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.