1401-07-09 11:15
362
0
81721
سرخط مهمترین اخبار 8 مهر؛

گلستان در روزی که گذشت

عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را در گلستان ما بخوانید.

به گزارش گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را در گلستان ما بخوانید.

عملکرد کارکنان نظامی و انتظامی در کنترل اتفاقات اخیر قابل تقدیر است

فارس نوشت:  امام جمعه موقت گرگان با اشاره به ضرورت همراهی آحاد مردم با مجموعه نهادهای انتظامی و امنیتی کشور، گفت: عملکرد پرسنل نظامی و انتظامی در کنترل اتفاقات اخیر قابل تقدیر است.

حجت الاسلام والمسلمین قربانعلی برقرار در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی مرکز گلستان اظهار داشت: مردم زمانی که همچون سلامتی، امنیت را از دست بدهند، قدر آن را می‌دانند در صورتی که خیری که در دنیا ایجاد می‌شود در سایه همین امنیت و سلامتی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر انسان در دنیا مسیر مستقیم را انتخاب کند در آخرت نیز از امنیت کامل برخوردار خواهد بود.

برقرار با اشاره به ضرورت همراهی آحاد مردم با مجموعه نهادهای انتظامی و امنیتی کشور، تاکید کرد: آحاد جامعه باید قدردان و سپاسگزار حافظان امنیت باشند چرا که عملکرد پرسنل نظامی و انتظامی در کنترل اتفاقات اخیر قابل تقدیر است.

امام جمعه موقت گرگان گفت: خوشبختانه در شعارهایی که علیه آشوبگران مردم سردادند پیام‌های تشکر از نیروهای نظامی و انتظامی شنیده می‌شد.

برقرار افزود: اگر امنیت از دست برود زندگی انسان فلج می‌شود.

وی تصریح کرد: امروزه دشمنان اطراف مملکت کمین کرده و می‌خواهند بر کشور ما مسلط شوند اما اگر آنها وارد این مملکت و کشور شوند به هیچ انسانی رحم نمی‌کنند، زیرا آنها در هیچ شرایطی اهل منطق، درک و شعور نیستند.

وی همچنین اضافه کرد: انسان باید به واسطه تقوا از خواب غفلت بیدار شود و روز خود را نیز با تقوا به پایان برساند.

امام جمعه موقت گرگان گفت: انسان باید قلبش را پذیرای تقوا کند و آلودگی و بیماری را به واسطه تقوا از خود دور کند.

برقرار در ادامه ضمن تسلیت در پیش بودن سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) با اشاره به روایتی از آن امام اظهارداشت: متاسفانه دروغ در جامعه زیاد شده و به قدری زیاد است که آدم نمی‌داند چه جمله‌ای درست و راست است.

وی همچنین در ادامه همین روایت خطاب به مسوولان و مدیران گفت: این مسوولیت‌ها امانتی در دستان شماست که در حفظ آن نباید خیانت کنید.

امام جمعه موقت گرگان گفت: همچنین همسایگان خوبی برای همدیگر باشید و مانع اذیت و آزار همدیگر نشوید به خصوص اکنون که منازل مسکونی آپارتمانی شده مواظب باشند تا مزاحمتی برای همدیگر فراهم نکنند.

وی ادامه داد: اگر فردی صداقت در گفتار داشته باشند و امانت را صحیح و سالم به صاحبش برگرداند، مردم می گویند اینها شیعیان هستند.

برقرار خطاب به شیعیان گفت: با کارها و رفتار درست زینت و آبروی ما باشید و با رفتار درست و کردار شایسته مردم را به دین خدا دعوت کنید.

۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض دولت برای ساخت مسکن محرومان

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: مدیر کل بنیاد مسکن گستان از پرداخت ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض علاوه بر پرداخت تسهیلات برای ساخت مسکن محرومان خبر داد.

سیدمحمد حسینی، مدیر کل بنیاد مسکن گلستان گفت: در قالب تفاهم نامه بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بنیاد مستضعفان به منظور ساخت مسکن محرومان به هر یک از واجدین شرایط علاوه بر ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله، ۵۰ میلیون تومان کمک نقدی بلاعوض، ۱۰ تُن سیمان رایگان و ۲ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم میله گرد رایگان اهدا می‌شود و طراحی نقشه‌ها و نظارت بر ساخت این واحد‌ها نیز رایگان است.

سدمحمد حسینی از تحویل نخستین حواله میله گرد رایگان واحد‌های مسکن محرومین در شهرستان مراوه تپه هم خبر داد و گفت: سهم این شهرستان برای ساخت مسکن محرومان ۳۰۲ واحد است.

در راستای تفاهم نامه دوجانبه بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان جهت کمک به ساخت مسکن محرومان و نیازمندان، قرار است ۵۷۸ واحد مسکونی در استان گلستان با تسهیلات و کمک‌های بلاعوض دو بنیاد ساخته می‌شود.

دست مدعیان دروغگین دفاع از بانوان در جریانات اخیر رو شد/ دنیا فهمید درخت جمهوری اسلامی ریشه‌های عمیق دارد

ایرنا نوشت:  امام جمعه گنبدکاووس گفت: دست مدعیان دروغین دفاع از حریم و حرمت بانوان که خودشان بالاترین خیانت‌ها را نسبت به بانوان دارند و جایی برای این قشر باز نمی‌کنند در جریانات اخیر رو شد.

 حجت الاسلام محمود ترابی در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته گنبدکاووس اظهارداشت: به لطف خداوند امروز آبروی افرادی که می‌خواستند نسبت به بانوان هتک حرمت را ببینند و آنان را تبدیل به آدم‌های هرزه کنند رفته و آینده را هوشیارانه‌تر، با دقت‌تر و با افق روشن تدبیر خواهیم کرد تا نسل آینده وارثان عزت و بزرگی پدرانشان باشند.

وی با اشاره به گفت و گوی تلویزیونی اخیر رییس جمهور با مردم، گفت: روحیه عزت و بزرگی و در حین حال تواضع رییس جمهور و توضیح با حوصله وی از دستاوردهای بی‌شمار کشور در این نشست خبری قابل تقدیر است که یکی از این دستاوردها آرامش بازار با وجود تورم است و اینکه نرخ تورم از ۵۵ درصد به ۳۰ درصد رسید و به طرف ثبات و آرامش پیش می‌رود.

امام جمعه گنبدکاووس ادامه داد: حوادث اخیر برای این شکل گرفت تا دستاوردهای هم ایران اسلامی مانند پیوستن به سازمان همکاری شانگهای که باعث برداشته شدن بخشی از تحریم‌ها می‌شود و یا برگزاری موفقیت‌آمیز مراسم اربعین به چشم نیابد و مردم احساس ناامنی در کشور داشته باشند.

حجت‌الاسلام ترابی همچنین با تشکر از توضیحات رییس جمهور در مباحث مختلف از جمله جریانات اخیر که خود نوعی جهاد تبیین بود، افزود: دولت آماده شنیدن اعتراضات است اما خشونت و توهین به مقدسات و مسوولان قابل پذیرش نیست و با آشوبگران برخورد می‌شود.

حوادث اخیر خشونت‌های داعشی‌گونه علیه امنیت مردم، نیروهای انتظامی و تخریب اموال عمومی بوده است

وی حوادث اخیر را خشونت‌های داعشی‌گونه علیه امنیت مردم و نیروهای انتظامی و تخریب اموال عمومی دانست و گفت: امسال جمهوری اسلامی ۴۰ شهید مدافع امنیت داشته است و افراط‌گرایان از اصلاح‌طلبان به همراه شاخ‌های اینستاگرامی به عنوان مامور دشمن تلاش دارند ذائقه جوانان را به سمت شهوت، خشونت و هیجان‌طلبی سوق دهند و در ادامه آنان را دعوت به اغتشاش در خیابان‌ها کنند.

امام جمعه گنبدکاووس افزود: اتفاقات اخیر دستاوردهایی برای دلسوران نظام داشت از جمله اینکه همه دنیا فهمیدن درخت جمهوری اسلامی ریشه‌های عمیقی دارد و بیدی نیست تا با این بادها بلرزد و همچنین دست منافقان و  افرادی که به عنوان سلبریتی‌ جوانان را به خشونت دعوت می‌کند رو شد.

حجت‌الاسلام ترابی با اشاره به تاثیر اقدامات فرهنگی در کاشت بذر دینداری در دل جوانان، گفت: به عنوان نمونه شرایط امروز جامعه می‌طلبد در کنار برگزاری محافل عزاداری به مناسبت شهادت امام حسن عسکری (ع)، ایستگاه‌های صلواتی در مساجد و خیابان‌ها و مدارس برای پذیرایی از جوانان و نوجوانان با هدف ایجاد محبت بدون تنش برپا شود.

وی افزود: رهبری خط اول مقابله با تهاجم فرهنگی را دانشگاه‌ها می‌دانند و امروز شاهد آن هستیم که ۶ هزار استاد دانشگاه بیانیه‌ای علیه اختشاشات اخیر امضا کردند.

امام جمعه گنبدکاووس گفت: آنگونه که باید امسال مراسم مربوط به گرامیداشت هفته دفاع مقدس به دلیل حوادث اخیر اتفاق نیافتاد که از جمله آن رژه نیروهای مسلح در این شهرستان بود که امیدواریم در تدارک جبران آن برآییم.

۹ درصد جمعیت گلستان سالمند است/ امید به زندگی در زنان به ۷۶ سال رسید

ایسنا نوشت: رئیس گروه سلامت میانسالان و سالمندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان از وجود ۱۷۸ هزار سالمند در استان گلستان خبر داد و گفت: این میزان ۹ درصد جمعیت استان گلستان را شامل می‌شود.

دکتر فاطمه عرب عامری در گفتگو با خبرنگار ایسنا، ضمن گرامیداشت هفته تکریم مقام سالمند اظهار کرد: نهم مهر ماه به عنوان روز جهانی سالمند نامگذاری شده و معمولاً این روز هر ساله با یک شعار نمادین گرامی داشته می شود که در کشورمان با توجه به تأکید دین اسلام و ائمه اطهار(ع) گرامیداشت مقام سالمند در یک هفته برگزار می شود.

وی «تاب آوری و مشارکت زنان سالمند» را شعار امسال هفته سالمند برشمرد و افزود: در سال های اخیر در کشورمان از جمله استان گلستان شاهد توسعه اجتماعی، اقتصادی و پیشرفت های نظام سلامت و غیره بودیم که این دستاوردها افزایش میانگین سنی جامعه و یا امید به زندگی را به دنبال داشته است.

رئیس گروه سلامت میانسالان و سالمندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اینکه در حال حاضر سن امید به زندگی در زنان به ۷۶ سال و در مردان به ۷۴ سال رسیده است، تصریح کرد: براساس آخرین آمار در سال ۱۴۰۰ حدود هشت میلیون سالمند در کشورمان زندگی می کنند که ۱۰ و نیم درصد از جمعیت کشور را شامل می شوند.

عرب عامری از وجود ۱۷۸ هزار سالمند در استان گلستان خبر داد و خاطرنشان کرد: این تعداد سالمند حدود ۹ درصد از جمعیت استان گلستان را تشکیل می دهند و با توجه به روند کاهشی فرزندآوری اگر طی سال های آینده هم شاهد این روند باشیم میزان جمعیت سالمندی به ۳۰ درصد می رسد که به هیچ عنوان مطلوب نیست.

وی متذکر شد: از آنجایی که گروه سنی سالمندی ۶۰ سال به بالا تعریف می شود افراد این رده سنی ناخودآگاه با کاهش تدریجی عملکرد در حیطه جسم و روان مواجه می شوند که برای گذران زندگی و حفظ سلامت نیاز به اقدامات و توجه ویژه دارند و اختصاص هفته ای به عنوان تکریم سالمند برای تحقق همین مهم است.

انتهای پیام/

 

 

 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.