1403-07-30 13:10
87
0
91818
با حضور مسئولان انجام شد؛

برگزاری کشتی سنتی ترکمن‌گورش در سیمین‌شهر

جشنواره بزرگ آلاچیق، قازان و کشتی سنتی ترکمن‌گورش در سیمین‌شهر به شکوهی خاص برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ جشنواره بزرگ آلاچیق، قازان و کشتی سنتی ترکمن‌گورش در سیمین‌شهر به شکوهی خاص برگزار شد.
این رویداد که در کنار آداب و رسوم کهن ترکمن‌ها همچون برپایی آلاچیق‌های سنتی و پخت غذاهای محلی در قازان برگزار شد، جاذبه‌های فرهنگی و ورزشی متنوعی را برای شرکت‌کنندگان به ارمغان آورد. 

در این جشنواره، مسابقات کشتی سنتی ترکمن‌گورش با حضور ١١٠ نفر از کشتی‌گیران برجسته از شهرستان‌های استان گلستان و همچنین ٣ تیم از استان خراسان شمالی، با شور و هیجان خاصی برگزار شد.
 این مسابقات که بخشی از فرهنگ و تاریخ ترکمن‌ها را زنده نگه می‌دارد، برای تماشاچیان و علاقه‌مندان به ورزش‌های سنتی لحظات فراموش‌نشدنی را رقم زد.

این رویداد نه تنها فرصتی برای رقابت‌های ورزشی و نمایشی از مهارت‌های کشتی‌گیران بود، بلکه بستری برای ترویج همبستگی و تعاملات فرهنگی میان مناطق مختلف استان‌های گلستان و خراسان شمالی محسوب می‌شد. 
برگزاری این جشنواره‌ها می‌تواند نقشی مهم در زنده‌نگه‌داشتن فرهنگ‌ها و هنرهای محلی داشته و نسل‌های جوان را با اصالت‌ها و آداب و رسوم نیاکان خود آشنا سازد.

در پایان مراسم، برندگان مسابقات کشتی ترکمن‌گورش مورد تقدیر قرار گرفتند و به آنها جوایزی اهدا شد که این موضوع به جذابیت هرچه بیشتر این جشنواره افزود.

انتهای خبر/
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.