1401-07-30 11:39
615
0
81945
رئیس هیئت کبدی گلستان:

مهد کبدی کشور خانه ندارد/ استعدادیابی ورزشکاران کبدی در مدارس گلستان

رئیس هیئت کبدی گلستان گفت: فضای تمرین مناسب برای کبدی در استان گلستان نداریم و اداره کل تربیت بندی باید پاسخگو باشد.

گلستان ما-هادی علمدار؛ سید مهدی حسینی گفت: استان گلستان و شهر گرگان مهد کبدی کشور است و بسیاری از موضوعات و برنامه‌های کبدی کشور در استان پایلوت می شود و از این استان سرمربی تیم ملی کبدی بزرگسال و جوانان و ساحلی از استان گلستان هستند.

 

رئیس هیئت کبدی گلستان ادامه داد: با وجود این کیفیت و بازیکنان خوبی که از این استان در تیم ملی داریم ولی سال ها است که در حوزه خانه کبدی مشکل داریم و در سنوات قبل چیزی به عنوان خانه کبدی در قالب یک سالنی به صورت استیجاری که برای ورزش های رزمی استفاده می شود را در اختیار ما برای تمرینات کبدی کاران در مرکز استان قرار دادند.

حسینی یادآور شد: در این سالها در مصاحبه های مختلف چالش های پیش روی هیئت را اعلام کردیم و این زیبنده نیست که استانی که مهد کبدی کشور به شمار می رود دفتر مناسبی نداشته باشد و یا خانه کبدی مختص تمرینات کبدی کاران نداشته باشیم و باید اداره کل تربیت بندی پاسخگو باشد.

وی افزود: ما بودجه و اعتباری از اداره کل نمی خواهیم و حمایان مالی خوبی در کبدی داشتیم ولی زیرساخت نداریم، زمینی را در محمد آباد برای خانه کبدی گرفتیم تا بتوانیم آن را در فضای یک هزار متری به خانه کبدی تبدیل کنیم و استاندار گلستان در این راستا قول مساعد داده تا کلنگ زنی آن در ماه اخیر رقم بخورد.

این مقام مسئول افزود: اردوی تیم ملی را نمی توانیم در شهر گرگان برگزار کنیم چرا که مکان مناسبی در اختیار نداریم و برای هر اردوی تیم ملی در رشته های ورزشی دیگر این مشکل را شاهد هستیم.

خسینی افزود: در طی سال های اخیر 13 قهرمان کبدی جذب آموزش و پرورش استان گلستان شدند  و تلاش ما این است که با بهره گیری از این ورزشکاران بتوانیم زمینه استعدادیابی کبدی را در مدرسه رقم بزنیم.

وی بابیان اینکه درصدد این هستیم در المپیاد ورزشی دانش آموزی رشته کبدی نیز دیده شود،  افزود: چهار مربی در سطح استان در تربیت و ساماندهی نوجوانان فعالیت می کنند و امیددداریم زیرساخت ها بهتر شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.