1394-06-02 14:04
2048
0
19412
معرفی "استاد نادعلی زمانی" پیشکسوت ورزش بالاجاده؛

پهلوانی که جایزه پهلوانی اش احترام تمام به مربی و همرزمان در تشک مهربانی کشتی بود

سخن از کشتی شد و در رصد روزگار تاریخی ورزش کهن و محبوب بالاجاده به چهره نام آشنا ورزش کشتی و مشوق دائمی جوانان به ورزش و الگوی اخلاق اسلامی و مرام پهلوانی و قهرمانی استاد نادعلی زمانی روبرو شدیم .

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا، روزگارانی ورزش سنتی دیارمان کشتی با شال بود و همه اجتماعات شادی آفرین غنای محتوای آن با مسابقات کشتی با شال رونق میگرفت. مرام ورزشکاران پهلوانی بود و اذکارشان ذکر متعالی یا علی.

محبوبیت حاصله از مردانگی و شیر مردیشان در ورزش نشات می گرفت، آداب و اخلاق عالیه اسلامی و قرآنی متاسی از آموزه های دینی الگوی دورانها شد.

آن روزهایی را که جایزه پهلوانی اش احترام تمام به مربی و همرزمان در تشک مهربانی کشتی بود دست بر زمین زدنشان نشان تواضع و فروتنی در برابر خدای بزرگ و دست برهم زدنشان هم نشان وفاق و یکدلی.

به ظاهر مسابقه بود برای رقابت لیکن میدان عمل بود برای رفاقتها و مدرسه ای برای عشق بازی واقعی به خالق هستی، تشویقها ذکر مولی و زمین سبز چمن سجده گاه شان بود بر سعود شان غره نمی شدند و بر باختشان سر به پایین نمی انداختند.

پیروزیشان را عزت جمع اهالی می دانستند و شکستشان را میدان آزمون و تلاش و کوشش.آری این خصلتهای والای انسانی گم شدنی و کم رنگ شدنی نیست و هرچه از آن فاصله گرفته می شود بر اهمیت حضور آن پهلونان نامی و قهرمانان واقعی افزوده می شود.

سخن از کشتی شد و در رصد روزگار تاریخی ورزش کهن و محبوب بالاجاده به چهره نام آشنا ورزش کشتی و مشوق دائمی جوانان به ورزش و الگوی اخلاق اسلامی و مرام پهلوانی و قهرمانی استاد نادعلی زمانی روبرو شدیم .

نادعلی زمانی متولد سال 1318 در خانواده ای مومن و متقی رشد و نمو داشت. از کودکی مبادی ادب و احترام بود و منشاء خیر و روشنی.

همیشه شاد و گویشی دلنشین داشت؛ از دهه 30 با یاران زمان و همرزمان کشتی اش با تشک مهربان و آشنا شد و براندوخته ها و تجارب فنون تخصصی آن شناخت پیدا کرد.

مرد میادین کشتی بود و سنگینی وزنه ورزشی اش از شانه اخلاق و مرام پهلونی اش نشانگر بود و این طوق برتری اخلاق مداری الگوی مناسب هر پیر و جوان هست.کشتی را از مدرسه رادکان شروع کرد اولین بار تشک کشتی را مرحوم فقید استاد محمد علی شهریاری چون سایر خدمات ماندگارش به جوانان آشنا کرد و بر زمین مهربانان نهاد.

همرزمان زیادی داشت از نبی الله بالاجاده ولی الله یزدی، حاج حیدر یزدی، رمضان قائمی، محمدتقی حاج عیدی، محمدتقی اورسجی، پهلوان نامی کشور سید حسن نورحسینی، ابوالشهید حاج صفرکبیری و رجبعلی ساوری همرزم بود و خاطرات شیرینی را از کشتی با شال این پیشکسوتان به شیرینی بیان میدارد.

استاد نادعلی پیشینه کشتی باشال بالاجاده را با ورزشکاران پهلوانی چون محمد رضا زاهدی، حاج ابراهیم منتظری، کربلایی آقای حسینی، غلامرضا نورمحمدی، عباسعلی اسدی، حسین داودی، نجف زمانی، علی جان میرزایی، حاج محمد تقی تجری، نورعلی تسلیمی، حاج اسماعیل زمانی و… سایرین معرفی میکند.

استاد نادعلی زمانی در امر کشاورزی فعالیت و رزق و روزی میگذارند و در حاشیه ان به امر استادکاری بنایی (آجر چینی، سنگ چینی و سفید کاری و… ) اهتمام می ورزید.

استاد صدای دلنشینی را دارد و هنر موسیقی سنتی و امیری خوانی داشته و دارد.

از استاد نادعلی 5 یادگار (2 فرزند پسر حسین و حسن و 3 فرزند دختر ) ماندگاری دارند.

استاد در تمام برنامه های مسابقات و تمرین کشتی جوانان نقش موثر دارد و بعنوان یک الگوی رفتاری مورد احترام خرد و کلان است و از خداوند سایه استوار این استاد بزرگ و پیشکسوت ورزشی روستا بالاجاده را همراه با طول عمر باعزت مسئلت داریم.

به احترام این استاد دست ارادت بر تشک مهربانی پیشینه ورزش کهن بالاجاده کشتی میزنیم و حرمت پهلونی اش را نگهبان خواهیم بود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.