1402-01-15 10:05
492
0
84313

چهار هزار ورزشکار در مسابقات جام رمضان گلستان بازی می‌کنند

رییس هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی گلستان گفت: مسابقات ورزشی جام رمضان در چند رشته از جمله فوتسال و والیبال با حضور حدود چهار هزار ورزشکار زن و مرد استان در حال برگزاری است.

به گزارش گلستان ما؛ فرید اصغری اظهار کرد: علاوه بر همه شهرها، ۴۰ روستای گلستان هم بعد از افطار میزبان مسابقات جام رمضان است.

وی اولویت رشته‌های پیشنهادی برای مسابقات جام رمضان استان را در کنار مسابقات فوتسال و والیبال، ورزش‌های بومی محلی از جمله کشتی با شال، کشتی گورش، فوتوالی، چوب‌کشی، هفت سنگ و طناب‌کشی دانست و گفت: علاقه مندان بعد از افطار با انجام این بازی‌ها ساعات شاد و فرخی را برای خود رقم می‌زنند.

رییس هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی گلستان افزود: مسابقات کشتی با شال به محوریت کردکوی و روستاهای اطراف آن و کشتی گورش با محوریت شهرستان‌های ترکمن نشین مراوه‌تپه، کلاله و بندرترکمن برگزار شد و در هر مسابقه بیش از ۱۰۰ ورزشکار شرکت کردند.

اصغری یادآور شد: گورش نوعی از سبک کشتی با شال است که به غیر از مسابقات رسمی، در بین ترکمن‌ها در مراسم و جشن‌های شادی و عروسی‌ همراه با جوایز نفیس برگزار می‌شود.

وی گفت: همچنین شهرستان‌های گنبدکاووس، بندرترکمن و آق‌قلا با شرکت ۱۰ تیم بعد از نماز مغرب و عشا میزبان مسابقات فوتوالی به عنوان یکی از مسابقات جام رمضان بودند.

رییس هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی گلستان افزود: به زودی مسابقات طناب کشی هم به میزبانی بخش اینچه برون شهرستان گنبدکاووس برگزار خواهد شد.

اصغری گفت: حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از هزار و ۱۵۰ روستای استان گلستان درگیر بازی‌های بومی‌ محلی هستند که از جمله آنها می‌توان به روستای آق آباد گنبدکاووس و نصرآباد گرگان اشاره کرد.

رییس هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی گلستان با اشاره به چهار هزار و ۵۰۰ بیمه شده ورزش‌های روستایی در استان، ادامه داد: روستاها آق آباد و نصرآباد همواره پای ثابت برگزاری مسابقات با حضور روستاهای همجوار و حتی سایر شهرستان‌ها هستند.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : ایرنا

    نظرات

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

    پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.