1393-12-18 17:57
4259
0
11653
بانوی کاراته کا گنبدی:

گنبد سالن اختصاصی کاراته ندارد/ چرا بدون جایگزین کردن، سالن ما را خراب کردند؟

زهرا کریمی مربی مطرح کاراته بانوان شهرستان گنبد که سالهاست در این رشته فعالیت می کند از فرازو نشیب های این رشته در این شهرستان می گوید.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، زهرا کریمی ۳۹ سال سن دارد و خود می گوید از ۱۲ سالگی ورزش را آغاز کرده است و از ۱۶ سالگی نیز به صورت جدی به بحث مربیگری پرداخته است.

او می گوید آموزش اولیه را پیش استاد تاج محمد سیدی دیدم و بعد ها خانم شهناز کریمیان  مربی بنده در گرگان بودند.

این بانوی ورزشکار که از کوکی علاقه زیادی به ورزش رزمی داشته است می گوید دایی من یک رزمی کار است و ۴۵ سال وقت خود را وقف کاراته کرده است ، او همیشه در کودکی برایم الگوی قدرت بود و من برای کار در این رشته به عنوان یک خانم خیلی مقاومت کردم این ورزش اعتماد به نفس را بالا می برد و من در عالم کودکی خود احساس قدرت می کردم.

زهرا ادامه می دهد تا ۴ سال پیش در سطح کشوری داوری هم می کردم ولی آموزش و مربیگری را بیشتر دوست دارم و احساس خوبی از آموزش به من دست می دهد.

او ادامه می دهد : من کارت مربیگری ایروبیک ، شمشیربازی ، ژیمناستیک، را هم دارم اما کاراته را به عنوان رشته اصلی خود می دانم.

از این بانوی رزمی کار درمورد مشکل کاراته در گنبد می پرسم و او پاسخ می دهد: بیشترین مشکل کاراته گنبد تخریب سالن اختصاصی کاراته بود که با ثبت جهانی شدن برج قابوس تخریب شد جایی که  شاید قریب به ۵۰۰۰ ورزشکار در ۵ رشته ورزش رزمی فعالیت می کردند و با تخریب آن بسیاری پراکنده شدند و حتی دست از ورزش کشیدند.

او در حرف هایش تاکید می کند که من مخالف پیشرفت و ترقی شهر نیستم اما قول ساخت سالن را دادند  اما هنوز کاری انجام نشده است.

کریمی می گوید مسئولین تربیت بدنی استان خیلی سعی و مقاومت کردند که این سالن تخریب نشود ولی متاسفانه به نتیجه ای نرسید و با گذشت سه سال نه تنها در محل سالن قبل آبادانی صورت نگرفته ، در جای دیگر سالن جایگزین دیگری هم ساخته نشده است .

زهرا کریمی می گوید در ظاهر گفته می شود فقط یک سالن ندارید و چیزی نشد در صورتیکه نبود این سالن ر اگر ریشه یابی کنیم آسیبش صدبرابر بدتر از عدم ثبت جهانی برج قابوس بود.

او می افزاید: حرف ما این است که چرا عجله کردند من ۱۸ سال کلاس کاراته آنجا داشتم این را به استاندار هم گفتم ولی امروز باید برای گرفتن یک سالن به چندین سالن مراجعه کنم و وقت خالی پیدا کنم.

زهرا کریمی در حالیکه اشک می ریزد ادامه می دهد : اگر می دیدم حداقل در حال ساختن جایی هستند حتی اگر ۱۰ سال هم طول بکشد می گفتم  بلاخره جایی ساخته می شود ولی هیچ اقدامی برای ساخت سالن جدید هم نکردند و تلاش مسئولین تربیت بدنی شهرستان هم به جایی نرسیده است.

او همچنین می گوید: شهرستان کاری نمی تواند بکند من از مسئولین بالادست ناراحت هستم که چطور مکانی را که می توانست محل تخلیه مثبت انرژی جوانان باشد بدون جایگزین کردن خراب کردند؟!

کریمی به خانه نشین شدن ورزشکار باسابقه کاراته گنبد “علی کریمی” نیز اشاره می کند و می گوید: علی کریمی دایی من است و بعد از ۴۵ سال فعالیت رزمی بخاطر نبودن مکان برای فعالیت خانه نشین شده و فقط شخصی کار می کند و خود من شاگردانی دارم که از ۸ سالگی با من کار کرده اند و الان ۲۳ سال دارند و دانشجوی تربیت بدنی می باشند اما اگر بخواهم برای تیم ملی با او کار کنم باید در حیاط منزل با او کار کنم.

او در خصوص ورزش در حوزه بانوان نیز می گوید: بودجه ای که برای ورزش بانوان در نظر گرفته می شود خیلی کم است که برای جبران آن لازم است دیگر نهاد ها با اداره ورزش و جوانان همکاری کنند حتی می توانند در قالب یک تفاهم نامه بین اداره ورزش و جوانان ، فرمانداری و دیگر ادارات در تامین اعتبارات و نیازمندیهای حوزه بانوان بصورت مداوم اقداماتی انجام شود.

این بانوی رزمی کار معتقد است در ورزش بانوان پتانسیل و فکر و ایده هست ولی نیاز به تامین اعتبار و پشتیبانی است و من به عنوان یک ورزشکار خانم این توانایی را در مسئول ورزش بانوان گنبد احساس کرده ام ولی نیاز به حامی است تا این بخش تقویت شود.

زهرا کریمی به عنوان سخن پایانی به این نکته اشاره می کند که وضعیت گنبد در رشته گنبد در سطح استان مطلوب است اما باید در مورد ورزش خصوصا برای بانوان فرهنگ سازی ود و باید به بانوان یاد داده شود که پیشگیری برای حفظ سلامتی با ورزش بهتر از درمان است. همانطور که در بهداشت توصیه می شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.