1400-02-14 23:45
850
0
74451
داغ فراموش نشدنی زمستان یورت؛

آرزوی معدن‌ کاران، بی‌ هوا بر باد رفت/ شهادت جان‌ باختگان احراز نشد

چهار سال از وقوع مرگبارترین حادثه نیم قرن اخیر گلستان می‌گذرد؛ ۱۳ اردیبهشت، پس از جرقه‌ای در یکی از دالان‌های پر از گاز معدن زمستان یورت آزادشهر، ۱۱۳ نفر از معدنکاران گلستانی کشته و زخمی شدند.

به گزارش گلستان ما، چهار سال از وقوع مرگبارترین حادثه نیم قرن اخیر گلستان می‌گذرد؛ ۱۳ اردیبهشت، پس از جرقه‌ای در یکی از دالان‌های پر از گاز معدن زمستان یورت آزادشهر، ۱۱۳ نفر از معدنکاران گلستانی کشته و زخمی شدند.

مرگ تلخ و مظلومانه ۴۳نفردراین حادثه بعد از گذشت چند سال همچنان تازه است و به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها از ذهن مردم این دیار پاک شود.

شدت حادثه به قدری بود که رهبرمعظم انقلاب در همان روزهای نخست ضمن تسلیت به بازماندگان حادثه، به مدیران و مسئولان کشور و استان دستور دادند تا نهایت تلاش و اهتمام برای نجات احتمالی معدنکاران محبوس و رفع دغدغه و مشکلات خانواده‌های بازماندگان را انجام دهند.

سخنان خانواده معدنکاران حکایت از آن دارد که بخش زیادی از مطالبات و مشکلات آن‌ها پا برجا است. هنوز بنیاد شهید و امور ایثارگران موضوع شهادت این جانباختگان را احراز نکرده و مقصران حادثه هم به سزای عمل خود نرسیده‌اند.

همچنین هر چند مبالغی به عنوان دیه و حقوق و مستمری در نظر گرفته شده اما طبق گفته خانواده‌ها رقم منظور شده، بسیار ناچیز است.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : مهر

    نظرات

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

    پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.