1400-08-23 12:14
2085
0
77030
گلستان ما گزارش می دهد؛

کارآفرینی با عطر گل نرگس در آزادشهر

کبری انصاری و همسرش افشین چینیان پور نزدیک به 20 سال است که در حوزه پرورش گل نرگس در شهرستان آزادشهر فعالیت می کنند و توانسته بزرگترین باغ یکپارچه گل نرگس کشور در آزادشهر را راه اندازی کند.

به گزارش گلستان ما؛ گل نرگس یکی از گیاهان بسیار مفید زمستانی است که همگی ما آن را به عنوان گلی زیبا و تزیینی می شناسیم اما بهتر است بدانید این گیاه چشم نواز و بسیار زیبا دارای خواص درمانی بسیاری بوده و استفاده از آن برای سلامتی و زیبایی در طب سنتی کاربرد گسترده ای دارد.

براساس این خواص است که در روایات مختلف به این گل از سوی ائمه اطهار (ع) و پیامبر مکرم اسلام (ص) تاکید شده است به طوری که پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: گل نرگس را حداقل در هر روز یا در هر هفته یا در هر ماه یا در هر سال و یا در طول عمر یک بار بو نمایید؛ چون در دل انسان ریشه ای از جنون و جذام و برص موجود است که استشمام گل نرجس آن را از بین می برد و یا امام علی (ع) می فرمایند  گل نرگس را  حداقل در هر سال یک بارببویید؛ زیرا در دل انسان حالتی می باشد که تنها گل نرگس آن را معالجه می نماید.

همچنین گل نرگس، در تغییر روحیه و ایجاد انرژی مثبت بسیار موثر است و برای درمان افسردگی مصرف می گردد.،نرگس از جمله گل‌هایی است که این خاصیت را دارد و براساس تحقیقات گل‌های نرگس می‌توانند از سد خونی مغزی یا دیوار دفاعی که مغز را منزوی می کند، عبور نماید.

 این سد مشکل مهمی برای پزشکان در درمان شرایط مغزی چون افسردگی است، زیرا در برگیرنده پروتیین‌هایی  که به محض ورود دارو آن را قبول نمی کند، اما نرگس چون دارای عطری خوش بو و انرژی دهنده است، می‌تواند در رساندن دارو به مغز یاری رساند.

 

بزرگترین باغ یکپارچه گل نرگس کشور در آزادشهر

کبری انصاری و همسرش افشین چینیان پور نزدیک به 20 سال است که در حوزه پرورش گل نرگس در شهرستان آزادشهر فعالیت می کنند و از چهره های موفق استان و کشور در زمینه پرورش گل نرس به شمار می روند.

ثمره دو دهه فعالیت در عرصه تولید گل نرگس باعث شده که انصاری بتواند بزرگترین مجتمع پرورش گل نرگس در بخش خصوصی کشور را راه اندازی کند.

وی می گوید:از سال 80 وارد این عرصه شده و پرورش گل نرگس را در مساحت یک هزار متری آغاز کرده و در حال جاضر بزرگترین باغ یکپارچه گل نرگس ایران را در اختیار دارد که در این مجموعه بالغ بر 10 نفر اشتغالزایی به صورت مستقیم دارند.

این کارآفرین گلستانی متذکر شد: عمده مصرف گل نرگس تولید شده در شهرستان آزادشهر در داخل کشور مصرف می شود و سال گذشته موفق به صادرات این محصول به کشور عراق نیز شده است.

انصاری در کنار پرورش گل نرگس به تولید دیگر محصولات کشاورزی و زیتون پرداخته است.

 

رشد اقتصاد کشور بدون بانوان امکان پذیر نیست

طاهره جباری، معاون امور زنان استانداری گلستان نیز می گوید: زمانی که صحبت از چرخه اقتصاد و رشد اقتصاد کشور می کنیم نمی توانیم بانوان را نادیده بگیریم و کشور به توسعه نمی رسد مگر اینکه از بانوان حمایت شود.

معاون امور زنان استانداری گلستان ادامه داد: در این مسیر تلاش می کنیم از بانوان کارآفرین با ارائه  تسهیلاتی برای شروع کار و یا تامین سرمایه در گردش کمک می کنیم.

جباری یادآور شد: بانوانی که مشاغل خانگی در منزل شروع کنند می توانند از حمایت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استفاده کنند و خوشبختانه تسهیلات در این بخش دو برابر شده است.

وی افزود: کلاس هایی آموزشی در حوزه توانمندسازی بانوان با همکاری نهادهای مرتبط در نظر گرفته شده است.

حسین ممشلی، رئیس جهاد کشاورزی آزادشهر می گوید: در سطح شهرستان آزادشهر باغ یکپارچه 10 هکتاری گل نرگس داریم که بزرگترین باغ یکپارچه سطح کشور به شمار می رود .

وی افزود: نخستین جشنواره گل نرگس در شهرستان آزادشهر در سال 98 آغاز کردیم و امسال شرایط فراهم باشد با همکاری میراث فرهنگی درصدد هستیم که  جشنواره مشترکی برای دومین سال برگزار کنیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: باغ گل نرگس مورد حمایت جهاد کشاورزی است و بازدید متناوبی داریم و از نظر تغذیه ای به فعالان این بخش کمک می کنیم.

خواص گل نرگس

گفتنی است که گل نرگس دارای ویژگی ضد عفونی کننده  است و اگر محیط اطراف این گیاه و یا آب گلدان بسیار سرد گردد خاصیت ضدعفونی کنندگی آن افزایش می یابد.

بوییدن گل نرگس، سردرد را آرام می کند و گرفتگی بینی را باز می کند، متخصصان علوم پزشکی بروکسل در تحقیقات خود موفق شدند ترکیب ضد سرطانی طبیعی را از نوعی گل نرگس به دست بیاورند که می‌تواند تولید پروتئین موثر در رشد سلول‌های سرطانی را متوقف نماید.

مصرف مخلوط روغن گل نرگس و عسل موجب بهبود درمان مزمن اعصاب می شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.