1403-01-02 12:34
247
0
89251
فرمانده انتظامی استان گلستان خبر داد:

یک میلیون تماس شهروندان گلستانی در یک ساله گذشته با ۱۱۰

فرمانده انتظامی استان گلستان گفت: در یک سال گذشته بیش از یک میلیون تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ برقرار شده است و این تعداد تماس با پلیس نشان از میزان بالای مشارکت پذیری مردم در تامین امنیت پایدار دارد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوادث پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ محمد سعید فاضل دادگر در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: پلیس برای دفاع از امنیت مردم شبانه‌روزی در تلاش است تا گره‌ای از مشکلات شهروندان باز کنند.

فرمانده انتظامی استان گلستان ادامه داد:  امسال با شعار طرح نوروزی «آرامش و امنیت در بهار قرآن و طبیعت» به استقبال بهار طبیعت رفتیم و این طرح یکی از مهمترین ماموریت‌های پلیس در سال است که با توجه به مهمانپذیر بودن استان، تمهیدات ويژه‌اي را در کنار دستگاه های خدمات رسان برای رفاه حال مردم و مسافران در نظر گرفتیم.

دادگربه اقدامات انجام شده پلیس در یک سال اخیر اشاره کرد و افزود: کشف بیش از ۴۳۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در سال گذشته شاهد بودیم و با تلاش‌های شبانه‌روزی و بی‌وقفه کارکنان انتظامی در این مدت نتایج قابل قبولی را در اجرای مختلف ماموریتی بدست آوردیم.

وی افزود: با اجرای طرح‌ها و اقدامات پلیس امنیت اقتصادی کشف کالای قاچاق نسبت به سال ۱۴۰۱  ۲۳۰ درصد رشد نشان می‌دهد و در این راستا نیز یک هزار و ۲۰۱ قاچاقچی نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان گلستان  بیان کرد: مقابله با سرقت، یکی از مهمترین ماموریت‌های پلیس به‌شمار می‌ رود و در این مدت با اقدامات هدفمندی که صورت گرفته میزان وقوع سرقت‌ها در سطح استان ۱۴ درصد کاهش یافت و همچنین در میزان کشف سرقت‌ها نیز ۱۰ درصد رشد داشتیم.

دادگر بیان کرد: کشف بیش از ۸ تن و ۷۳۳ کیلوگرم انواع مواد افیونی در سال گذشته رقم خورد و  پلیس در کنار اقدامات انتظامی، برنامه‌های متنوع فرهنگی و آموزشی نیز درخصوص مبارزه با مواد مخدر در جوامع هدف برگزار می‌کند که اثرات مطلوبی نیز در راستای پیشگیری از اعتیاد به‌همراه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از سرقت‌ها خصوصا سرقت‌های خرد توسط معتادان متجاهر انجام می‌شود که در همین راستا پلیس طرح‌های جمع‌آوری اینگونه افراد را در طول سال اجرا می‌کند اما ضرورت دارد به‌منظور ساماندهی معتادان متجاهر و افزایش ظرفیت محل‌های نگهداری آنان، دستگاه‌های متولی اهتمام داشته باشند.

این مقام مسئول از کشف بیش از ۹۲ درصد از جرایم سایبری در گلستان خبر داد و افزود: بیش از ۷۰ درصد از جرایم این حوزه مربوط به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروندان و کلاهبرداری‌های اینترنتی است و ضرورت دارد شهروندان محترم قبل از حضور در فضای مجازی با آسیب‌ها و تهدیدات آن نیز آشنا شوند تا مبادا گرفتار افراد کلاهبردار یا دیگر متهمان این حوزه شوند.

دادگر یادآور شد: کاهش ۳۵ درصدی جان باختگان حوادث رانندگی در شهرهای گلستان در سال گذشته رقم خورد، رفع نقاط حادثه‌خیز یکی از مطالبات مهمی است که از دستگاه های مرتبط داریم و با تلاش شبانه‌روزی ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی طی این مدت ۳۵ درصد کاهش تعداد متوفیان حوادث رانندگی را شاهد هستیم که برای بهبود این آمار باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود همگی پای کار باشیم.

وی بابیان اینکه بیش از ۵۸ درصد از جان باختگان حوادث رانندگی در جاده‌های استان مربوط به موتورسواران و عابران پیاده است، افزود: در یک سال گذشته بیش از یک میلیون تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ برقرار شده است و این تعداد تماس با پلیس نشان از میزان بالای مشارکت پذیری مردم در تامین امنیت پایدار دارد.

فرمانده انتظامی گلستان به تشکیل بیش از ۲۷ هزار پرونده در مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری‌های استان اشاره کرد و گفت: با تلاش کارشناسان این مراکز، بیش از ۸۱ درصد از پرونده ها به مصالحه انجام شده است.

انتهای خبر/

 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.