1402-09-03 09:03
555
0
87576
امام‌جمعه اهل سنت شهر فراغی شهرستان کلاله:

آینده بسیج همراه با اقتدار و سربلندی است

امام‌جمعه اهل سنت شهر فراغی شهرستان کلاله گفت: در آینده، بسیج با اقتدار و سربلندی به فعالیت خود ادامه خواهد داد و نقش مهمی در حفظ و تقویت ارزش‌های انقلاب اسلامی، مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی، و توسعه و پیشرفت کشور ایفا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری و تحلیلی «گلستان ما»، نظر شما را به گفتگوی تفصیلی گلستان ما به الحاج محمدامین آخوندصفری امام‌جمعه اهل‌سنت شهر فراغی شهرستان کلاله جلب می‌کنیم.

 

گلستان ما: لطفاً در خصوص بسیج و بسیجی برای ما توضیحاتی بفرمایید.

آخوندصفری: بسیج یک نهاد مقدس و مردمی است که در سال ۱۳۵۸ توسط حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد. بسیج یک نیروی مردمی است که در همه عرصه‌های دفاعی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی حضور دارد. بسیجی یک انسان انقلابی و مومن است که برای خدمت به اسلام و کشورش آماده است.

 

گلستان ما: بسیج در چه زمینه‌هایی فعالیت می‌کند؟

امام‌جمعه اهل سنت شهر فراغی: بسیج در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی فعالیت می‌کند. در زمینه فرهنگی، بسیج در زمینه‌های دینی، قرآنی، هنری، ورزشی و علمی فعالیت می‌کند. در زمینه اجتماعی، بسیج در زمینه‌های محرومیت‌زدایی، امداد و نجات، کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان و امور خیریه فعالیت می‌کند. در زمینه سیاسی، بسیج در زمینه‌های دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی، مقابله با تهاجم فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت می‌کند. در زمینه اقتصادی، بسیج در زمینه‌های تولید، اشتغال‌زایی و کمک به اقتصاد مقاومتی فعالیت می‌کند.

 

گلستان ما: بسیج چه ویژگی‌هایی دارد؟

آخوندصفری: بسیج ویژگی‌های مختلفی دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مردمی بودن: بسیج یک نهاد مردمی است و از مردم تشکیل شده است.
  • غیردولتی بودن: بسیج یک نهاد غیردولتی است و تحت نظر هیچ دولتی فعالیت نمی‌کند.
  • اسلامی بودن: بسیج یک نهاد اسلامی است و بر اساس ارزش‌های اسلامی فعالیت می‌کند.
  • انقلابی بودن: بسیج یک نهاد انقلابی است و بر اساس ارزش‌های انقلاب اسلامی فعالیت می‌کند.
  • دفاعی بودن: بسیج یک نهاد دفاعی است و در زمینه‌های دفاعی فعالیت می‌کند.
  • فرهنگی بودن: بسیج یک نهاد فرهنگی است و در زمینه‌های فرهنگی فعالیت می‌کند.
  • اجتماعی بودن: بسیج یک نهاد اجتماعی است و در زمینه‌های اجتماعی فعالیت می‌کند.

 

گلستان ما: بسیج چه نقشی در جامعه دارد؟

آخوندصفری: بسیج یک نهاد مهم و تأثیرگذار در جامعه است. بسیج در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نقش مهمی ایفا می‌کند. بسیج در حفظ و تقویت ارزش‌های انقلاب اسلامی، مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی، و توسعه و پیشرفت کشور نقش مهمی داشته است.

 

گلستان ما: به نظر شما، بسیج چه آینده‌ای در پیش دارد؟

امام‌جمعه شهرفراغی: آینده بسیج روشن است. بسیج یک نهاد مردمی و انقلابی است که از پشتوانه قوی مردم برخوردار است. بسیج در طول سال‌های عمر خود، همواره با اقتدار و سربلندی به فعالیت خود ادامه داده است. و به نظر من، در آینده نیز بسیج با اقتدار و سربلندی به فعالیت خود ادامه خواهد داد و نقش مهمی در حفظ و تقویت ارزش‌های انقلاب اسلامی، مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی، و توسعه و پیشرفت کشور ایفا خواهد کرد.

 

گلستان ما: بسیج چه نقشی در دفاع مقدس داشته است؟

آخوندصفری: بسیج نقش بسیار مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشته است. بسیجیان با جانفشانی و فداکاری خود توانستند نقش مهمی در شکست دشمنان اسلام و کشورمان ایفا کنند. بسیجیان در دوران دفاع مقدس با وجود کمبود امکانات و تجهیزات، با ایمان و اراده‌ای راسخ، دشمنان را شکست دادند.

گلستان ما: چه ویژگی‌هایی برای یک بسیجی لازم است؟

آخوندصفری: برای اینکه یک بسیجی واقعی باشیم، باید دارای ویژگی‌های زیر باشیم:

  • ایمان و تقوی
  • ولایتمداری
  • روحیه ایثار و شهادت
  • روحیه جهاد و مبارزه
  • روحیه خدمت‌رسانی

گلستان ما: در پایان، چه پیامی برای بسیجیان دارید؟

آخوندصفری: بسیجیان عزیز، شما یک نیروی مردمی هستید که در همه عرصه‌های مختلف کشور حضور دارید. شما در هر شرایطی آماده خدمت به مردم و کشور هستید. شما یک سرمایه بزرگ برای نظام جمهوری اسلامی ایران هستید. از شما می‌خواهم که همچنان در مسیر خدمت به مردم و کشور قدم بردارید و با تلاش و کوشش خود، موجبات عزت و سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران را فراهم آورید.

انتهای خبر/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.