1402-10-09 20:27
860
0
88153
 دبیر مجمع نخبگان دانشگاهی و حوزوی استان گلستان:

 حماسه ۹ دی از قله‌های فراموش‌نشدنی در تاریخ انقلاب اسلامی بود

 دبیر مجمع نخبگان دانشگاهی و حوزوی استان گلستان گفت: حماسه 9 دی حماسه تاریخی و ماندگار به تعبیر مقام معظم رهبری (دامت‌برکاته) یکی از قله‌های فراموش‌نشدنی بود.

 محمدرضا بهرامی در گفتگو با خبرنگار «گلستان ما» اظهار کرد: روزهای سال، به طور طبیعی و به خودی خود همه مثل هستند و این انسان‌ها هستند و اراده‌ها و مجاهدت‌های آنهاست که یک روزی را از میان روزهای دیگر متمایز و متفاوت می‌کند و مثل یک پرچمی نگه می‌دارد تا راهنمای دیگران باشد.

 وی افزود: نهم دی با دهم دی فرقی ندارد؛ این مردم‌اند که ناگهان با یک حرکت عظیم برخاستهٔ از بصیرت، دشمن‌شناسی، وقت‌شناسی و نیز حضور مجاهدانه، روز نهم دی را هم متمایز و هم حجت را بر همه تمام می‌کنند و تمام محاسبات و باور و برآورد جریان فتنه و دشمنان انقلاب اسلامی را برهم می‌ریزند و غبارها و نقاب‌ها را کنار می‌زنند و به‌نوعی چهره‌های واقعی مدعیان فتنه را نشان داده و ما را هوشیار نسبت به برخی از نفوذها می‌کنند.

 دبیر مجمع نخبگان دانشگاهی و حوزوی استان ادامه داد: در این حادثه، مردم بابصیرت و هوشیار گرگان همانند روزهای قبل از پیروزی که در پنج آذر سال ۵۷ حماسه آفریدند، در هشتم دی‌ماه ۸۸ به طور خودجوش به مبارزه با جریان فتنه برآمدند و در واقع یک روز قبل از اقدام عمومی ملی حماسه‌آفرینی اتفاق افتاد که می‌تواند حاکی از عمق تولی و تبری مردم این دیار دارد.

 کنشگر فعال سیاسی و رسانه اظهار کرد: در شرائطی که دشمن با همهٔ وجود، با همهٔ امکاناتِ خود درصدد طراحی یک فتنه است و می‌خواهد یک بازی خطرناکی را شروع کند، باید مراقبت کرد او را در آن بازی کمک نکرد. خیلی باید بااحتیاط و تدبیر و در وقت خودش بر طبق قانون با قاطعیت وارد شد. چراکه ورود افرادی که شأن قانونی و مسئولیت قانونی ندارند، قضایا را خراب می‌کند.

 بهرامی گفت: آن روزی که تودهٔ عظیم مردم در سرتاسر کشور احساس کنند که دشمنی و توطئه جدی متوجه انقلاب است، شک نکنید که بدون فراخوان و آتش‌به‌اختیار حرکت می‌کنند و می‌آیند. روز نهم دی نمونه عینی و مصداق بارز این ادعاست.

 وی تصریح کرد: انگیزه‌هایی وجود دارد برای فراموش‌کردن و در طاق نسیان گذاشتن این روزهای بزرگ و این حوادث بزرگ؛ و تمام قصد و سعی‌شان این است که سوابق تعیین‌کننده و عموماً افتخارآمیز برای انقلاب و دوران دفاع مقدّس و امثال اینها، فراموش بشود.

 دبیر مجمع نخبگان دانشگاهی و حوزوی استان گلستان بیان کرد: حماسه ۹ دی این باور را ایجاد کرد که تفکر انقلاب اسلامی و مدیریت نظام جمهوری اسلامی ظرفیت لازم را برای مقابله با چالش‌های پیچیده دارد و می‌تواند آسیب‌های داخلی خود را ترمیم نماید.

 بهرامی تأکید کرد: بعضاً عده‌ای تلاش دارند که حماسه ۹ دی را منتسب به حزب و جناحی خاص کنند درحالی‌که این ادعا صحت ندارد و صراحتاً از جنس قاطع بایست گفت این روز عظیم متعلق به هیچ جناح، حزب و جریان سیاسی خاصی نیست؛ بلکه نشان از ولایت‌مداری و بصیرت ملت عزیز ایران است.

 کنشگر فعال سیاسی و رسانه گفت: وظیفه ما امروز این است که فتنه‌های جدیدی را که با رویکردی متفاوت مثل چهره‌های به‌ظاهر انقلابی که به اپوزیسیون تبدیل شده‌اند را خوب بشناسیم و با گوش فرادادن به فرامین رهبر معظم انقلاب، دغدغه‌ها و مطالبات رهبری را باشعور سیاسی خود خاموش نماییم.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.