1403-02-03 11:33
346
0
89680
گنبدی‌ها نماینده مجلس خود را در اردیبهشت می‌شناسند؛

رقابت «طیار» و «ارکاکلی» برای آخرین کرسی مجلس در گلستان

در ۲۱ اردیبهشت سرنوشت آخرین حوزه انتخابیه استان گلستان مشخص خواهد شد، رقابت نزدیک دو داوطلب راه یافته به مرحله دوم باعث شده هیچ گنبدی نتواند بگوید به طور قاطع چه کسی پیروز انتخابات است.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» - داود خاندوزی؛ انتخابات داوطلبان مجلس شورای اسلامی دوره دوازهم در ۱۱ اسفند در حالی به پایان رسید که سرنوشت یکی از ۶ حوزه انتخابیه استان گلستان به دور دوم کشیده شد و گنبدی‌ها نتوانستند نماینده خود را بشناسند.

در مرحله اول انتخابات قرجه طیار توانست ۲۱ هزار و ۸۶۱ رای و آق‌ارکاکلی ۲۰ هزار و ۵۵۹ رای از آرای موخذه را کسب کنند و رقابت نزدیک این دو گزینه باعث شده که بسیاری از گنبدی‌ها نتوانند به صورت قاطع بگویند چه کسی پیروز این انتخابات خواهد بود.

قره‌جه طیار که حضور در مجلس شورای اسلامی را در سال ۱۳۹۴ در کارنامه دارد مورد حمایت فهرست اصلاح طلبان وقت بود و توانست با کسب ۵۰ هزار و ۸۲۲ رای به کرسی مجلس برسد.

پیش از اینکه طیار به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی پا به خانه ملت بگذارد رئیس بانک تجارت شعبه کلاله را برعهده داشت و همچنین شهید اترک طیار نماینده اسبق گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی عموی وی است و شاید این مسئله نیز مزید برعلت شد تا گنبدی‌ها بخواهند راه شهید طیار از طریق برادرزاده‌اش دنبال شود.

اما در انتخابات مجلس دوازدهم کار طیار گره خورد و رقابت نزدیکی با آق‌کارکلی دارد، عبدالحکیم آق‌ارکاکلی در زمان انتخابات ریاست جمهوری دولت سیزدهم به عنوان مسئول ستاد مرکزی جامعه مهندسین آیت‌الله رییسی فعالیت داشت امید زیادی دارد که بتواند به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کند.

وی که در حال حاضر رئیس هیئت مدیره شرکت مهندی و بازرگانی مهان بنیان قابوس (تانیلان) است، جوانی جویایی نام است که بیش از ۱۷ سال سابقه فعالیت در بخش‌های اجرایی نظارت و مدیریتی را برعهده داشته و بخش زیادی از گنبدی‌ها نیز با آرای خود نشان دادند که به این جوان خوش آتیه اعتماد کردند.

حال باید ببنیم که در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت سرنوشت انتخابات در آخرین حوزه انتخابیه گرگان چه می‌شود، بنا به گزارش ستاد برگزاری انتخابات تبلیغات داوطلبان از از ساعت صفر بامداد پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و به‌مدت هفت‌روز تا ساعت ۸ صبح پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

در دوره نخست بیش از ۱۳۰ هزار گنبدی پای صندوق‌های رای حاضر شدند اما هیچ یک از این دو نماینده نتوانست حد نصاب ۲۰ درصدی آرا را کسب کند.

در دور نخست گلستانی‌ها با بیش از ۵۴ درصد مشارکت در انتخابات حماسه ماندگاری را رقم زدند و از نظر میزان مشارکت گلستان در رتبه سوم کشور قرار دارد.
انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.